Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A koneesta kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    7A koneesta kysymyksiä

    Tuli hankittua tuollainen -9/88 Audi 90 quattro 2.3 20V ja olisi muutamia peruskysymyksiä:

    -käytetäänkö tuossa 95 vai 98 bensaa?
    -mitä moottoriöljyä suosittelette?
    -onko jäähdytysnesteelle erityisvaatimuksia?
    -venttiilit nakuttaa kylmänä, koneen lämmettyä ääni häviää. Mitä tälle olisi tehtävissä?
    -ilmanputsarikotelon ja imusarjan välinen leveä kumiputki ilmeisesti vuotaa kun on vedetty teippiä päälle. Mistä kannattaisi hankkia uusi?

    Kiitoksia vastauksista.

  • #2
    -Tuohon venttiilien naputukseen saa parhaan avun vaihtamalla uudet paininkupit. Voihan sinne öljyn joukkoon jotain plöröjäkin kaadella, mutta Audin kyseessä ollen ei satsi uusia kippoja ole järin kallis. Ite hankin 20V:hen kupit kerhon varaosakanavan kautta, ja olivat edullisen hintaiset. Kupit ovat muuten samoja kuin 10-venttiilisessäkin. Tuota letkuakin kannattaa kysellä kerhon kautta. Laita vaikka ostetaan-palstalle ilmo. Noita vapareita niittäin on yks sun toinen kuljetellut osiksi ulkomailta. Uuden osan voisi saada samasta osoitteesta kuin nuo kupitkin???!

    Comment


      #3
      Kiitos vastanneille. Vielä pari lisäkysymystä: Onko (manuaali)vaihteiston ja ohjaustehostimen öljyjä syytä vaihtaa ja jos niin käykö tavallinen ATF vai pitääkö olla jotain VAG:n omaa?

      Auto on tuotu Saksasta ja kilometrejä pitäisi olla 180tkm...

      Comment


        #4
        Kyllä sinne tehostajaan pitää sitä VAG:in omaa "vihreää kultaa" laittaa ja ite vaihdoin laatikko öljyt Castrolin TAF-X:ään --> tuntuma parani. Samalla vaihdat perään öljyt kanssa. mulla Castolin SAF-XO 75W-90.

        Comment


        • #5
          95.lla pitäisi mennä

          Ohjaustehostinöljyyn voi käyttää myös Febin tuotetta. On halvempaa ja sekoitettavissa sen Vihreän lillingin kans.

          Comment


            #6
            Mites tuohon onnistuu lohkolämmittimen asennus? Tilaa ei ole liikaa, mutta jos lohkolämmitin tulee pakosarjan alapuolelle niin sinne päässee helpoiten alakautta käsiksi? Lähteekö pakkastulppa lyömällä reunaan vai pitääkö vetää ulos?

            Comment


              #7
              Lohkolämppäri tuli sitten laitettua paikoilleen. Pakkastulppa ei lähde lyömällä vaan pitää vetää ulos - sen kanssa saikin sitten taistella kun ei meinannut lähteä ennenkuin oli täynnä reikiä ja sain vähän reunasta ruuvimeisselillä irtoamaan. Muuten homma oli tosi helppo sillä tilaa on ruhtinaallisesti varsinkin kun vaihtaa samaan aikaan öljyt jolloin öljynsuodatinkaan ei ole tiellä.

              Imusarjan putki olisi maksanut Stockkalla 136e - ostin sitten Tallinnan Audilta 55 eurolla samalla kun hain sieltä joitain muitakin osia.

              Comment


              • #8
                vanha aihe, mut mistä hommasit sen lohkolämppärin?
                sama projeksti eessä kun ei näytä webasto maailman varmin vehe olevan.

                Comment


                • #9
                  lohkolämmittimen nyt voi hakea vaikka paikallisesta AD tarvikeliikkeestä, tai mistä nyt tykkääkin, käy sama abaut kaikkiin vw/audi koneisiin. Olikohan toinen edestä se plommi mihin se laitetaan, ohjeissakin taitanee lukia.

                  Comment

                  Working...
                  X