Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.6 ABC koneen öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Toivotaan että vika on sellainen että sen voi kohdistaa Jäger u. Keppel Skodan huoltoon.

    Comment


    • #32
      Samaa toivoo Jorkkakin:)

      Comment


        #33
        AAH anturit

        Ainakin AAH.ssa tuo "alapiän" anturi löytyy melko läheltä tuota öljynlauhdutinta. ABC:stä en muista, kuvia on kyllä tullut paljon selattua. Olisiko mahdollista, että vikaa voisi löytyä myös tuolta anturista/sen johdoista?

        Comment


        • #34
          Kone on vielä nokalla, mutta asiantuntevien audi-inssien (saksa) mukaan perusvika on ollut väärässä öljynsuodattimessa joka on aiheuttanut öljypumpun " kulumista" (joku hienonpikin selvitys oli -en vaan muista mikä) tämä taas on aiheuttanut...
          Muistakaa käyttää autoissanne oikeanlaista öljysuodatinta!

          Comment


            #35
            Audissa ajattelin käyttää vain ja ainoastaan merkkiliikkeestä ostettuja ö-suodattimia. Eivät maksa sen enempää kuin tarvikkeetkaan ja ei tarvitse arpoa laadun kanssa.

            Comment


              #36
              nurkan takaa mutistua:

              Ero tulee kyllä sitten siitä että oem-filttereistä saa rabattia, mutta mutta VAGin tiskiltä ei. Ero on erikoisemmissa filttereissä ollut yleensä 1,5-3 kertainen, mikäli vain sen oem-vastaavan pystyy jäljittämään. Mann/Knecht/Purolator, yms. ovat ainakin oem-valmistajia.

              Yksi esimerkki oli tuo aiemmin mainittu 10V ahtimen filtteri (Mann W71220).

              Comment


                #37
                3B:ssä on joku äärettömän yleinen suodatin. Maksoi Bernerillä muistaakseni kaikki 8 euroa.

                Comment


                • #38
                  Minulla suodatin oli tarvikesellainen, jota ei ollut tarkoitettu ABC koneeseen. Monessa autossa ns tarvikesuodatin toimii hyvin (Ramin taisi ilmaista näin?), jos se vaan on oikeanlainen ko moottoriin.
                  Sama asia on polttoainesuodattimen kanssa. 2.6 seen ei käy/tai on erilainen pasuodatin kuin esim 5 koneessa vaikka ulkonäkö on aivan sama.

                  Comment


                  • #39
                    Väliaikatieto: Kone on irroitettu, kannet viety tänään "hiottavaksi". Vähän ajettu uusi "alakerta" odottaa kansien (uudet nostajat jne)ja apulaitteiden asennusta. Katsotaan loppuviikolla saako savuja aikaan.

                    Comment


                    • #40
                      Jippii! ja vielä Jahuu!= Audi on kotipihassa. Eipä pala enää öljynpainevalo. Kimppahankinta hydrauliset nostajat rallattivat aluksi normaalin kuvion mukaan, mutta "ilmauksen" jälkeen käy nätisti. Ajellaan nyt pari päivää ja katsotaan onko pieniä vuotoja jne. Vanhassa (kuten aikaisemmin totesin) oli perusvikana väärä öljynsuodatin, joka aiheutti öljypumpun vian.

                      Comment


                      • #41
                        Hieno homma että veekuus kukkuu. onnittelut ;D
                        Onneksi ei omassa toi öljyvalo ole ihmeempiä riehumisia tehnyt , paitsi kerran ajossa se sytty kun mittariston juotokset petti. Valo palo mutta öljynpainekello näytti noin 5 baaria paineeksi..

                        Comment


                        • #42
                          Remppa tehtiin "hoviasentajani" toimesta. En ehtinyt auttamaan muiden kiireiden johdosta. Mukaan tulin vasta, kun viimeisiä osia kiinnitettiin. Nesteet ja öljyt koneeseen-akunnapa kiinni, sitten jännitettiin mitä tapahtuu! Kone lähti käyntiin "sahaamisen" jälkeen ja kolina alkoi=uudet nostajathan siellä kolisi. "Ilmattiin nostajat ja jäähdytysjärjestelmä. Kone alkoi kuullostaa normaalilta. Mitä remppaa sitten tehtiin? Sain n 80000 km ajetun ABC koneen, josta oli poistettu kannet, pakosarjat, imusarja sekä apulaitteet. Siitä rakennettiin minulle "uusi" kone. Eli vanhasta otettiin käyttöön kannet, imu- ja pakosarjat, apulaitteeet, vesipumppu, jakohihna rullineen, moniurahihna rullineen ( vespumppu ja jakohihna oli todellakin vaihdettu Saksassa joten ei tarvinnut uusia. Kannet hiottiin ja tarkastettiin, vaihdettiin uudet nostajat ja venttiilivarren kumit.
                          Asentajani mukaan hommaa oli kiitettävästi, mutta ABC kone on kuitenkin selväpiirteinen ja " helppo" Koneen irroittamista/kiinnistämistä helpotti ilmastoinnin puute. Eli ei tarvinnut purkaa niin paljon. Öljyvalo sammuu nyt heti koneen käynnistyttyä. Seurataan viekö "uusi kone" öljyä jne. Vielä pitää, jossain vaiheessa, vaihtaa moottorin tukikumit, jotka asentajani mukaan ovat hieman "väsyneet": kone hieman täristää. Vaihtoon menee myös moniurahihnan kiristusrulla, joka pitää hieman ääntä. Korjaus/lisäys: Ääni johtui liian kireästä jakohihnasta, joka säädettiin uudestaan 7.2. 04. Tämän remontin olisi välttänyt, jos ensimmäinen omistaja olisi käyttänyt oikeanlaista öljynsuodatinta! Niin ja remontin hinta? En kehtaa sanoa, ettei muita harmita:) koska katselin sivuistoilla mm jakopäänremppaa (yli 1200 euroa)yms.

                          Comment


                            #43
                            Mitä tuo nostajien ilmaus käytännössä tarkoittaa?

                            Comment


                            • #44
                              Olen ymmärtänyt asian niin, että uusien nostajien asennuksen jälkeen ne täytyy "ilmata" Se tapahtui niin, että konetta käytettiin aikansa noin 2500 kierrosta/min ja taisihan asentajani välillä muutellakin kierroslukua=pumppasi kaasua. Jos muistan oikein niin edellisen audini nostajien vaihdon yhteydessä nostajapaketissa oli ohje ko "ilmauksesta? Kuitenkin homma toimi ja nostajat lopettivat räpätyksen.

                              Comment


                              • #45
                                Olen kuullut ilmauksesta käytettävän termiä sisäänajo.

                                Comment


                                  #46
                                  Audi asentajan neuvo A100 2,8 yläkertaremontin jälkeen oli että kierrokset vaan kolmeen tonniin ja antaa rallattaa. Kyllähän ne nostajat aika moista rallatusta pitivät mutta "ilmauksen" jälkeen normaali käynti

                                  Comment


                                  • #47
                                    Toivottavasti loppukaneetti: Kone käy loistavasti, ei vuotoja, käynnistyy -17 ilman lohkolämmittintä, lohkarin kanssa ei ole myös ongelmaa. Eikä nostajat naputa. Kaiken "järjen" mukaan minulla on nyt n 80000 km ajettu kone:) Jippii!

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oikein kiva kuulla. Mutta eihän tuo nyt ihan pikku remontti ollut, ottaen huomioon miten pienestä virheestä se syntyi. On se hyvä että on noita "hovi"-asentajia.

                                      Paljosti loistavia kilometrejä toivottaen : ))

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tämän keskustelun lopuksi:
                                        1. Vika =öljypumpun toiminta oli tiedossa sen jälkeen, kun oli vaihdettu öljykellot ja tarkastettu muitakin asioita.. Asiaa hämäsi aluksi öljyvalon (öljynpaineen) normaali toiminta aika ajoin( jopa 3 viikkoa pelasi normaalisti)
                                        2. Sovittiin audini maahan tuoneen diilerin kanssa, että ajellaan vaan edelleen ja katsotaan myöhemmin mitä tehdään.
                                        3. Sitten se tehtiin ja olen tyytyväinen= nyt minulla on kunnostettu kone, jonka alakerralla on ajettu n 80000 km (entisellä 149100) Korjauksen hinta minulle oli todella pieni, etten kehtaa edes mainita.
                                        4. Hoviasentajani totesi konetta purkaessaan, että toiselle kannelle oli tehty jotain. mm öljykopan tiiviste oli paikattu "sikamassalla". = Johtopäätös on (mutu) , että vääränlaisen öljynsuodattimen lisäksi öljypumppun kulumiseen on voinut vaikuttaa kannentiivisteen palaminen= öljyt ja nesteet menneet sekaisin. Havaintoa vahvistaa "likainen" paisuntasäiliö.

                                        Comment


                                          #50
                                          Helvetin vanha ketju, mutta pakko kysäistä että mikä firma on Jorman audin maahan tuonut? Noin hyvä palvelu kiinnostaa aina! Ja erityisesti toi että Saksanmaalla tehtiin jo jakohihnan vaihto valmiiksi..Kelpais kyllä mullekin tuommoinen palvelu!

                                          Comment


                                          • #51
                                            Sakemannin autojen maahantuoja lopetti toimintansa ja siirtyi toisen palvelukseen.
                                            Joten se tarina on lopussa.

                                            Autolla oli ajettu saksassa 138 tkm ja jakohihnaa ei ollut ( sakemanni pihisti, koska vaihtoi skodaan) vaihdettu 120 tkm jälkeen. Ostajan ( diilerin) oikeus oli vaatia sen vaihto myyjäjäliikkeen piikkiin, koska autolla ei uskalla ajaa ilman jakohihnan katkeamisen pelkoa. Kunnon diileri teki näin. Kyseessä oli Skodan merkkiliike.

                                            Comment


                                              #52
                                              Oolsprait! Liian hyvältähän tuo mun korvaani kuulostikin! :-)

                                              Katsellaan muita vaihtoehtoja...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Piti kaivaa ihan näin vanha ketju esille, mutta mikä väärässä öljynsuodattimessa voi aiheuttaa öljypumpun kulumista?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X