Toivotaan että vika on sellainen että sen voi kohdistaa Jäger u. Keppel Skodan huoltoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.6 ABC koneen öljynpainevalo
Collapse
X
-
-
jhokkanen
AAH anturit
Ainakin AAH.ssa tuo "alapiän" anturi löytyy melko läheltä tuota öljynlauhdutinta. ABC:stä en muista, kuvia on kyllä tullut paljon selattua. Olisiko mahdollista, että vikaa voisi löytyä myös tuolta anturista/sen johdoista?
Comment
-
Kone on vielä nokalla, mutta asiantuntevien audi-inssien (saksa) mukaan perusvika on ollut väärässä öljynsuodattimessa joka on aiheuttanut öljypumpun " kulumista" (joku hienonpikin selvitys oli -en vaan muista mikä) tämä taas on aiheuttanut...
Muistakaa käyttää autoissanne oikeanlaista öljysuodatinta!
Comment
-
nurkan takaa mutistua:
Ero tulee kyllä sitten siitä että oem-filttereistä saa rabattia, mutta mutta VAGin tiskiltä ei. Ero on erikoisemmissa filttereissä ollut yleensä 1,5-3 kertainen, mikäli vain sen oem-vastaavan pystyy jäljittämään. Mann/Knecht/Purolator, yms. ovat ainakin oem-valmistajia.
Yksi esimerkki oli tuo aiemmin mainittu 10V ahtimen filtteri (Mann W71220).
Comment
-
Minulla suodatin oli tarvikesellainen, jota ei ollut tarkoitettu ABC koneeseen. Monessa autossa ns tarvikesuodatin toimii hyvin (Ramin taisi ilmaista näin?), jos se vaan on oikeanlainen ko moottoriin.
Sama asia on polttoainesuodattimen kanssa. 2.6 seen ei käy/tai on erilainen pasuodatin kuin esim 5 koneessa vaikka ulkonäkö on aivan sama.
Comment
-
Väliaikatieto: Kone on irroitettu, kannet viety tänään "hiottavaksi". Vähän ajettu uusi "alakerta" odottaa kansien (uudet nostajat jne)ja apulaitteiden asennusta. Katsotaan loppuviikolla saako savuja aikaan.
Comment
-
Jippii! ja vielä Jahuu!= Audi on kotipihassa. Eipä pala enää öljynpainevalo. Kimppahankinta hydrauliset nostajat rallattivat aluksi normaalin kuvion mukaan, mutta "ilmauksen" jälkeen käy nätisti. Ajellaan nyt pari päivää ja katsotaan onko pieniä vuotoja jne. Vanhassa (kuten aikaisemmin totesin) oli perusvikana väärä öljynsuodatin, joka aiheutti öljypumpun vian.
Comment
-
Remppa tehtiin "hoviasentajani" toimesta. En ehtinyt auttamaan muiden kiireiden johdosta. Mukaan tulin vasta, kun viimeisiä osia kiinnitettiin. Nesteet ja öljyt koneeseen-akunnapa kiinni, sitten jännitettiin mitä tapahtuu! Kone lähti käyntiin "sahaamisen" jälkeen ja kolina alkoi=uudet nostajathan siellä kolisi. "Ilmattiin nostajat ja jäähdytysjärjestelmä. Kone alkoi kuullostaa normaalilta. Mitä remppaa sitten tehtiin? Sain n 80000 km ajetun ABC koneen, josta oli poistettu kannet, pakosarjat, imusarja sekä apulaitteet. Siitä rakennettiin minulle "uusi" kone. Eli vanhasta otettiin käyttöön kannet, imu- ja pakosarjat, apulaitteeet, vesipumppu, jakohihna rullineen, moniurahihna rullineen ( vespumppu ja jakohihna oli todellakin vaihdettu Saksassa joten ei tarvinnut uusia. Kannet hiottiin ja tarkastettiin, vaihdettiin uudet nostajat ja venttiilivarren kumit.
Asentajani mukaan hommaa oli kiitettävästi, mutta ABC kone on kuitenkin selväpiirteinen ja " helppo" Koneen irroittamista/kiinnistämistä helpotti ilmastoinnin puute. Eli ei tarvinnut purkaa niin paljon. Öljyvalo sammuu nyt heti koneen käynnistyttyä. Seurataan viekö "uusi kone" öljyä jne. Vielä pitää, jossain vaiheessa, vaihtaa moottorin tukikumit, jotka asentajani mukaan ovat hieman "väsyneet": kone hieman täristää. Vaihtoon menee myös moniurahihnan kiristusrulla, joka pitää hieman ääntä. Korjaus/lisäys: Ääni johtui liian kireästä jakohihnasta, joka säädettiin uudestaan 7.2. 04. Tämän remontin olisi välttänyt, jos ensimmäinen omistaja olisi käyttänyt oikeanlaista öljynsuodatinta! Niin ja remontin hinta? En kehtaa sanoa, ettei muita harmita:) koska katselin sivuistoilla mm jakopäänremppaa (yli 1200 euroa)yms.
Comment
-
Olen ymmärtänyt asian niin, että uusien nostajien asennuksen jälkeen ne täytyy "ilmata" Se tapahtui niin, että konetta käytettiin aikansa noin 2500 kierrosta/min ja taisihan asentajani välillä muutellakin kierroslukua=pumppasi kaasua. Jos muistan oikein niin edellisen audini nostajien vaihdon yhteydessä nostajapaketissa oli ohje ko "ilmauksesta? Kuitenkin homma toimi ja nostajat lopettivat räpätyksen.
Comment
-
Toivottavasti loppukaneetti: Kone käy loistavasti, ei vuotoja, käynnistyy -17 ilman lohkolämmittintä, lohkarin kanssa ei ole myös ongelmaa. Eikä nostajat naputa. Kaiken "järjen" mukaan minulla on nyt n 80000 km ajettu kone:) Jippii!
Comment
-
Tämän keskustelun lopuksi:
1. Vika =öljypumpun toiminta oli tiedossa sen jälkeen, kun oli vaihdettu öljykellot ja tarkastettu muitakin asioita.. Asiaa hämäsi aluksi öljyvalon (öljynpaineen) normaali toiminta aika ajoin( jopa 3 viikkoa pelasi normaalisti)
2. Sovittiin audini maahan tuoneen diilerin kanssa, että ajellaan vaan edelleen ja katsotaan myöhemmin mitä tehdään.
3. Sitten se tehtiin ja olen tyytyväinen= nyt minulla on kunnostettu kone, jonka alakerralla on ajettu n 80000 km (entisellä 149100) Korjauksen hinta minulle oli todella pieni, etten kehtaa edes mainita.
4. Hoviasentajani totesi konetta purkaessaan, että toiselle kannelle oli tehty jotain. mm öljykopan tiiviste oli paikattu "sikamassalla". = Johtopäätös on (mutu) , että vääränlaisen öljynsuodattimen lisäksi öljypumppun kulumiseen on voinut vaikuttaa kannentiivisteen palaminen= öljyt ja nesteet menneet sekaisin. Havaintoa vahvistaa "likainen" paisuntasäiliö.
Comment
-
JHammer
Helvetin vanha ketju, mutta pakko kysäistä että mikä firma on Jorman audin maahan tuonut? Noin hyvä palvelu kiinnostaa aina! Ja erityisesti toi että Saksanmaalla tehtiin jo jakohihnan vaihto valmiiksi..Kelpais kyllä mullekin tuommoinen palvelu!
Comment
-
Sakemannin autojen maahantuoja lopetti toimintansa ja siirtyi toisen palvelukseen.
Joten se tarina on lopussa.
Autolla oli ajettu saksassa 138 tkm ja jakohihnaa ei ollut ( sakemanni pihisti, koska vaihtoi skodaan) vaihdettu 120 tkm jälkeen. Ostajan ( diilerin) oikeus oli vaatia sen vaihto myyjäjäliikkeen piikkiin, koska autolla ei uskalla ajaa ilman jakohihnan katkeamisen pelkoa. Kunnon diileri teki näin. Kyseessä oli Skodan merkkiliike.
Comment
-
JHammer
Comment
Comment