Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.6 ABC koneen öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.6 ABC koneen öljynpainevalo

    Taas isken ilmoille:Mikä konetta vaivaa kun kylmänä palaa öljynpainevalo pitkään ja kuumana ei! Vaihdettu on öljykellot ja tarkastettu öljypohjan siivilä. Kone ei "kolise"eli hydraulinostajat eivät pidä meteliä. Ajettu on tuontiaudilla jo 10000 km vian aikana.

    Nimimerkki: "Yöunet menee":)

  • #2
    Onko autossa ollut diagnostiikkaohjelma kytkettynä kaapelin perässä? Miten paineanturit toimivat kylmästä kuumaan?

    Comment


    • #3
      Ei ole käytetty merkkiliikkeessä:ei ole ollut piuhoja kiinni.Rahat menneet katttiin,lohkoläppäriin yms:)

      Comment


      • #4
        Minä voin pitää kannettavaa ja hex-com piuhaa mukana seuraavan kerran kun tulen itäsuomeen päin vierailulle. Jos ei ole ongelma selvinnyt, niin katsotaan mitä sillä löytää.

        Comment


        • #5
          Olisi todella hienoa! Muutenkin olisi mukava nähdä ko ohjelma. Mitähän ko laite löytäisikään Audini moottorista?

          Comment


          • #6
            Olen haeskellut tietoa V6:sta viime aikoina ja törmäsin seuraavanlaiseen,
            todettuun ongelmaan koneen öljynkierrossa:
            Öljypumppu pumppaa voiteluainetta 5-7 barin paineella, mutta
            hydraulinostimien käyntivälys ei salli näin korkeata painetta.
            Tästä syystä molemmissa kansissa on paineenalennus-
            kuristimet. Näiden runkomateriaali on alkupään moottoreissa ollut
            sinkkiä, joka hapertuu ja alkaa vuotaa siten, että öljynpaineet
            katoavat(yläpään anturi on juuri tässä öljykanavassa). Nämä
            kannattaa molemmat tarkistaa ja uusia, jos niitä ei ole aiemmin jo
            vaihdettu. Joka tapauksessa molempien kansien venttiilikoneiston
            voitelu on näiden toiminnasta kiinni. Sitä en osaa sanoa, onko
            kannet irroitettava operaation ajaksi.

            Comment


            • #7
              Kiitos. Tutkitaan.

              Comment


                #8
                Onko kaikissa kutoskoneissa öljynpaineanturi myös kannessa??

                Comment


                • #9
                  En usko. ABC koneessa (2,6) on paineanturit öljynsuodattimen "jalassa". Esim 2.8 koneessa jossain muualla?

                  Comment


                    #10
                    Niin mekin kateltiin kaverin rom:pusta kuvia ja ei löydetty
                    2.4:s (AGA) koneesta kuin yksi anturi paineelle , toinen joka suodattimen jalan etu puolella on lämpömittarille?? Tota Arin
                    juttua kun luki jää kyllä siihen käsitykseen että anturi on oltava
                    myös kannessa? ja jos paineet tippuu kannesta pitäisi venttiili nostajien pitää ääntä, vai ??

                    Comment


                    • #11
                      ...Paineet tippuu kannesta... Näin ymmärtäisin-minulla ei hydraulinostajat pidä ääntä.

                      Comment


                      • #12
                        Sekä ABC- että AAH -kuutosissa on ETKAn mukaan samat öljynpaineanturijärjestelyt.
                        Kuvien mukaan molemmat anturit sijaitsevat öljyfiltterin jalassa.
                        Mielestäni on kuitenkin mahdollista, että öljynpaineen mittauspisteen ei tarvitse olla tässä
                        tapauksessa esim. kannessa, jotta anturi "näkisi" ventt.koneiston
                        saaman paineen. Kysymyshän on vain öljynkiertojärjestelmän
                        rakenteesta, jolloin anturi voi sijaita näennäisesti hölmössä paikassa.
                        En valitettavasti voi tätä vahvistaa, koska en itse tunne ko.motteja
                        sen paremmin.
                        On kuitenkin ilmeistä, että nuo paineen alennuskuristimet
                        ovat heikko kohta, koskapa kuluneina aiheuttavat herkästi tuhoa venttiilikoneistossa. Niiden
                        tarkistaminen/-tuttaminen lienee joka tapauksessa järkevää.

                        -ari-

                        Comment


                        • #13
                          Jorma, jokos se selvis mikä pitää ääntä tyhjäkäynnillä, mutta ääni katoaa heti kun on vähänkään kierroksia? Itse en osaa tarkemmin analysoida, mutta voisiko se juuri olla että nostajille ei riitä painetta?

                          Comment


                          • #14
                            Otin perjantaina auki yhden "romu" koneen öljypohjan. Oli 2.8 vm ?. Siinä en ainakaan nähnyt öljynsuodattimen "jalassa" anturoita. Voi olla näkärähäiriö koska minua kiinnosti öljypohjan sisältö: Öljynimuputki ja "öljykanavan kansi" olivat erilaisia kuin minun ABC koneessa mm "kannessa" oli tiiviste, joka minulta puuttuu. Siitä oli poistettu molemmat kannet, joten en osannut/muistanut katsoa muuta. Taisi muistaakseni lähteä lohkojen luota jotain anturinjohtoja? Tiistaina tutkitaan paineasiaa oman koneeni kohdalta tarkemmin.

                            Comment


                            • #15
                              Jorma: mikä kone / lohko sulla on käsittelyssä? Eli mikä koodi? Pystyisitko mittaamaan siitä lohkon korkeuden? Eli mitta kampikaselin
                              puolestavälistä eli keskipisteestä kansitasoon? Entä mikä siinä
                              on poraus?

                              Comment


                              • #16
                                Kone on ABC, mutta muu (mitä kysyit) on epäselvä=en. Kone ei ole levällään / auki-vielä

                                Comment


                                • #17
                                  Miten, tarkoitatko Jorma öljynpainevalolla öljykannun kuvaa, joka vilahtelee mittariston näyttötaululla?

                                  Vaihdoin aikoinaan omaan tuontiautooni ekan kerran öljyt. Heitin sisään Mobilin 0W-40:stä. Sen jälkeen alkoi tuo öljykannun valo vilkkumaan aina silloin tällöin vaikka koneessa oli ihan riittävästi öljyä ja paineet olivat kohdallaan öljynpainemittarin mukaan. Sitten yksi tyyppi neuvoi minua vaihtamaan hieman jäykempää öljyä koneeseen. Laitoin 5W-50:stä ja awot öljykannun valo ei ole enää vilkkunut sen jälkeen.

                                  Eli vikana oli, ettei paineet pysyneet sopivissa rajoissa (ylä/ala-anturin) niillä laihemmilla öljyillä.

                                  Jos vika kuulosti tutulta niin kannattaa kokeilla tuota jäykempää öljyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kokeiltu on:= vika ei ole öljyssä. Huomisen jälkeen ollaan taas viisaampia vian suhteen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tutkinta siirtyi keskiviikkoon anopin hautajaisjärjestelyjen vuoksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Suosittelen käytettäväksi 5W-40 öljyä VAG:n laitteissa, poislukien nämä uudemmat long-life -myllyt. VAG on itsekin suositellut sitä ennemmin kuin 5W-50.

                                        Itse olen käyttänyt ja öljynkulutus on aina vähentynyt, eikä muutakaan ongelmaa. Esim. reilu 200 tkm takana ollut PS 5-syl. moottoriin ei tarvinnut lisätä 10tkm:n vaihtovälin aikana.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tein tänään yhden toimenpiteen "hoviasentajani" kanssa ko asian selvittämiseksi. Katsotaan mitä torstai aamuna tapahtuu, kun laitan koneen käyntiin. Pitäkää "peukkuja"
                                          Näillä sivuilla on mainittu luotettavia, tunnollisia, edullisia asentajia, joten minäkin: Yksityisyrittäjä " Rami" Nordlund (kirjoitinkohan nimen oikein) löytyy Lappeenrannasta Toikansuontie 15. Suosittelen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Toimenpide ei auttanut vaikka luultiin vian olevan siinä. Nyt valmistaudutaan anopin hautajaisiin, joten audin ongelma on elämässä hyvin pieni asia. Jatkan asian selvittämistä itsenäisyyspäivän mentyä ohi. Rinta "rottingille" olemmehan sentään itsenäinen valtio EU:ssa vaikka Suomen eduskunta ei meitä hyväksy täysivaltaisiksi EU:n jäseniksi: Tuontiautot, alkoholi jne

                                            Comment


                                            • #23
                                              Rähmä! Kaikkien viisaiden miesten mukaan vika taitaa olla öljypumpussa/sen rungossa? Vaatii kauhian ison homman. Ajelen toistaiseksi öjlyvalon palaessa aamuisin jonkin aikaa.
                                              Onko kellään uutta öljypumpun vasemmalla puolella, laturin yläpuolella, olevaa n 22 mm mutterin sisältämää jousiventtiiliä?
                                              Kyseesä on siis ABC kone -93 "Kirja" ei etsimistäni huolimatta tuntenut ko osaa erikseen.
                                              "Audi kestää vaikka ilman öljynpainettakin"

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tätäkö tarkoitat:

                                                kuva perhealbumista

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jees

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt tuli se aika jolloin kone pois ja auki. Ilmoittelen sitten mitä tehtiin ja havaittiin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nytkö se kalahti kiinni?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei vielä, mutta nyt on aika tehdä "kirurgisia" toimenpiteitä. Jos en tee sitä nyt (hoviasentajani avustuksella) voin myöhemmin todeta: "Turha rypistää, jos pas... on housuissa") Vaikka ei köyhää eläkeläistä paljon naurata. Toisaalta tämä on pieni asia ihmiskunnalle, mutta vaimo joutuu toistaiseksi menemään linja-autolla töihin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ilmeisesti kun auto on tuotu maahan laatu-diilerin välityksellä, ottaa tämä taho varmasti ilman mutinoita osan taakasta kantaakseen???

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Rami,
                                                            Hyvät välit on ja syy ei ole ko diilerin. Asiat hoituu ja saan "virka-apua" häneltä. Tämä on vain minun huonoa tuuriani:) Missään muissa hänen tuomissaan autoissa ei ole ilmennyt tämänlaatuista ongelmaa. Syy lienee Saksan päässä =Jäger und Keppel Skodan merkkiliikkeessä (auto sieltä), joka vaihtoi jakohinnan, vesipumpun jne ennen Suomeen tuontia diilerin vaatimuksesta-ei kustannuksia minulle, MUTTA laittoivat väärän öljynsuodattinen! Vika on voinut johtua siitä. Katsotaan mitä löytyy, kun kone avataan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X