Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8T -02 jarrua painettaessa käy kolmella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 1.8T -02 jarrua painettaessa käy kolmella

    Tuli eilen huomattua pesun jälkeen semmoinen vika, että kun paikoillaan ollessa painaa jarrupolkimen pohjaan, niin rupeaa käymään kolmella ja moottorin vikavalo syttyy. Hetken kuluttua toimii taas ihan normaalisti. Jarrupoljinta painettaessa kuului omituinen ääni, ihan kuin olisi ilmaa jarrujärjestelmässä.

    Vikakoodeja en ole vielä päässyt lukemaan, mutta jos jollain sattuisi olemaan vähän suuntaa antavaa informaatiota, että mikä voisi olla vialla.

    Moottorina siis 1.8T.

  • #2
    Oma arvaus... Akkukaukalon vedenpoistoaukot tukossa, kaukalo tulvii ja jarrutehostin täynä vettä. Kun painat jarrua niin kone vetää vettä henkeen.
    Edit: Kannataa tarkistaa tehostin, alipaineletku tehostimesta irti niin näkee tehostimen sisään.
    Viimeksi muokannut Jaakko J; 23.2.2013, 10:17. Perustelu: lisäys

    Comment


    • #3
      Tukossahan se reikä oli. Akun alta löytyi jäätä ja vettä.

      Kumpi se noista letkuista on joka pitää irroittaa? Tehostimen päällä olevista paksuista jompi kumpi?

      Comment


      • #4
        Ihan mielenkiinnosta, mistähän se vesi sinne tehostimeen pääsee ?

        Comment


        • #5
          Nyt kun selvisi, että mikä letku täytyy irroittaa, niin tehostimen sisästä löytyi aika reilusti vettä. Saatiin ohkasella letkulla imettyä vesi pois.

          Nyt on auto tallissa kuivumassa letkut irti ja toivotaan, että vika olisi korjaantunut tuolla. Sen verran kokeilin, että laitoin letkuja vähän kiinni ja painoin jarrua, niin ei ainakaan ruennut käymään kolmella.

          evinrude: Itse epäilen, että vetää siitä alipaineletkun liitoksesta vettä sisään. Tosin varma en ole, ehkä joku fiksumpi tietää...

          Comment


          • #6
            Vesi pääsee tehostimen sisään tehostimen takaosasta ylhäältä, se on ilmeisesti jokin ilmareikä sinne kalvon taakse. Tämä reikä ei näy ennen kuin tehostin on pöydällä ihmeteltävänä. Ilmeisesti sieltä kalvon takaa sitten vuotaa sinne alipaine puolelle kun jarrua painetaan ja kalvo liikkuu?

            Comment


            • #7
              Hyvä että selvisi mistä vesi sinne pääsee. Nyt toimii auto taas aivan normaalisti.

              Comment


              • #8
                Voi muuten olla että sulla menee tehostin vaihtoon. Mulla ainakin rupesi se tehostin jäätymään "vesivahingon" jälkeen (jarrupoljin jumissa ensimmäisen pakkasen jälkeen). Niin ja mulla itellä siis laukes koko moottori tuosta profiilin a4 2.0 tämän kyseisen vesivahingon seurauksena. Korjaamo tyhjensi tuon tehostimen konerempan yhteydessä ja vakuuttivat minulle että ei voi tehostin vuotaa, vaan on vuotanu letkusta vesi sisään. No remppa siis tehtiin kesällä ja auto toimi ok sen jälkeen, mutta kun ensimmäiset pakkaset tulivat syksyllä niin jarrupoljin oli jäätynyt yöllä. Noh auto korjaamolle takaisin ja yllätys yllätys tehostin taas vettä täynä!. Korjaus tähän vaivaan oli uusi tehostin.

                Ihmettelin miten se tehostin voi olla taas kastunut vaikka nyppäsin heti rempan jälkeen ne perkeleen kumitutit pois sieltä kaukalon pohjalta.

                Kun vanha tehostin oli irroitettuna pyörittelin sitä, niin vettä tuli vieläkin sieltä mainitsemastani ilmareijästä tehostimen takaosasta. Näin päättelin että se vesi pääsee jotenkin sen kalvon läpi.
                Viimeksi muokannut Jaakko J; 23.2.2013, 19:38. Perustelu: virheitä

                Comment


                • #9
                  Ehjän tehostimen alipainepuolelle ei pääse vettä. Joten vaihtoon menee jossain vaiheessa kun ilmavuoto lisääntyy ja haittaa käyntiä.
                  Jos vesi pääsee tehostimen alipainepuolelle niin vuotohan siellä on, ei se sinne muuten pääse, se että ei haittaa käyntiä johtunee juuri tuosta sopeutumisesta ja voihan olla että vuotaa aluksi vain kun painetaan jarrua.
                  Viimeksi muokannut evinrude; 24.2.2013, 16:28. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Niin ei mulla ainakaan ollu mitään käytihäiriöitä ennen vahinkoa....Liekkö siten moottorin ohjaus sopeutunu pieneen vuotoon? Mulla ei myöskään vuotanu alipainejärjestelmä, koska tehostus ei kadonnut vaikka auto seisoi useita päiviä (ennen moottorin käynnistystä jarrupoljin oli vielä ns pehmeä).

                    Comment


                    • #11
                      Huomenna käyn kattomassa autosta vikakoodit niin täytyy samalla kysyä korjaamolta asiasta. Nyt vaikka kuinka polkee jarrupolinta pohjaan niin ei rupea häiritsemään tyhjäkäyntiä. Mutta fiksuinta varmaan vaihtaa koko tehostin.

                      Comment

                      Working...