Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko TSI moottorit jakopää ketjulla vai hihnalla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko TSI moottorit jakopää ketjulla vai hihnalla?

    Mitäs muuta eroa noissa koneissa? Kaksoisahdettu ymmärtääkseni.

    #2
    Ketjullahan ne ovat. Mitä eroja tarkoitat?

    Comment


    • #3
      Lähinnä onko niissä samanlaisia ongelmia öljysihtien, öljypumppujen, bensapumpun, nokkaakselin ketjun kiristäjän kanssa kuten täällä foorumilla ihmisillä esiintyy. Vai onko nuo lasten taudit jo korjattu uudessa moottori tyypissä.Auton vaihtoa suunnittelen joten sillä mietin minkä ostan seuraavaksi.
      Viimeksi muokannut mualämpö; 22.2.2013, 16:15.

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=106

        Comment


        • #5
          Joo, aikas monta juttua luettavaksi, jos jollain ois ollu ihan suoraan kokemusta :)

          Comment


          • #6
            Jos 1.2-1.4 tarkoitetaan, niin ketjullahan ne vanhat ovat. Jostakin kumman syystä uusimmat ovat taas hihnalla :)

            Comment


            • #7
              Joo unohtui mainita , että 1.8tsi ja 2.0 tsi kiinnostais. Onkos ne vain hihnalla vai toisessa päässä myös ketju kuten tfsi koneissa.

              Comment


              • #8
                Jakopään ketju ongelmia tsi koneissa . Varmasti ensimmäisten koneiden ongelmia ja etenkin 1.2 ja 1.4 koneissa googletuksen perusteella. Missähän vuosimallissa nuo ongelmat olisi jo korjattu?
                Viimeksi muokannut mualämpö; 23.2.2013, 17:20.

                Comment


                  #9
                  Pelkkä "TSI" sinänsä ei kerro vielä yhtään mitään. Samoja moottoreita voidaan toisella konsernimerkillä myydä TFSI:nä. Kaksoisahdettuja ovat ainoastaan 1,4-litraiset 103 kW alkaen. Loput pelkällä turbolla.
                  Aivan kuten VAG-nelivetojenkaan nimestä ei voi suoraan päätellä millä tekniikalla ne on toteutettu.

                  Moottorikoodi tai edes automalli+vm+tehoversio auttaisi paremmin jäljille millainen moottorin rakenne lopulta on. Äkkiseltään samalta vaikuttavasta koneesta on voitu jatkokehittää "uusi sukupolvi".

                  Comment


                  • #10
                    No puhutaan 2009 alkaen :) . 1.8 ja 2.0 tsi moottoreista :) . 160hv versio ja 200hv versio .
                    Viimeksi muokannut mualämpö; 24.2.2013, 09:30.

                    Comment


                      #11
                      Audimaailmassa puhutaan TFSI koneista, Volkkareissa ja muissa TSI.

                      Jakoketjujen kanssa on ollut pientä ongelmaa, lähinnä kiristäjissä.
                      Imusarjoissa ongelmaa imuläppien kanssa, tähän saa läppienpoistosarjaa, joka mahdollistaa vian korjauksen ilman imusarjan uusintaa.
                      Öljynkulutusta havaittavissa, korjauksena kankien ja mäntien uusinta, tehdas on ottanut tietyissä tapauksissa osaa kuluihin, vaikka takuu ummessa.

                      Comment


                        #12
                        Tässä joku aika sitten kävin katsomassa uutta Skoda Octaviaa ja juttelin myyjän kanssa TSI ja TDI koneista.
                        Myyjä sanoi suoraan, että he ei ota TSI (tai TFSI) koneisia vaihdossa, jos kilsoja alkaa olemaan 100tkm ja öljyt on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti eli LongLife:nä.
                        Sanoi syyksi, että on erittäin todennäköistä, että koneen kanssa tulee ongelmia. Ketjukiristäjä on yksi mikä ottaa noista öljyistä itseensä. Koneet on myös täynnä möhjyä. Niillä oli siellä juuri kaksi audia ja joku Skoda missä kone oli mennyt solmuun ton kiristäjän pettämisen takia.

                        Mahtaakohan pitää kuinka paikkaansa. Kertoi myös, että VAG olis palaamassa koneissa hihnaan ketjuista taas.

                        Comment


                        • #13
                          Siinä on ollut myyjä paikalla: osta tää, ei otata koskaan takas :D

                          Comment


                            #14
                            Totta on, että hihnat tekee paluuta anakin jossain määrin, katsokaapa uusien volkkarien konehuoneisiin.

                            Se että eivät ota vaihdossa ko.koneilla olevia, tuskin pitää paikkaansa.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                              Se että eivät ota vaihdossa ko.koneilla olevia, tuskin pitää paikkaansa.
                              Mutta vaihtohyvitykset on varmaan aivan naurettavia...

                              Comment


                                #16
                                Jos omista TSI koneen kannattaa vaihdattaa öljyt 10tkm välein niin ei tule ainakaan tuosta kinaa :)
                                Sama kyllä pätee varmasti jokaiseen nykymoottoriin. Ihmettelen edelleen, että V70 volleja kun kävin katsomassa niin ensimmäinen öljynvaihto olit tehty monessa vasta +50tkm jälkeen.

                                Comment


                                  #17
                                  Ja uusien Transportereiden LL-maksimi 40tkm... ei vieläkään ole opittu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Se on varmaan helppo myydä uutta autoa kun myyjä kehuu ettei huollot maksa juuri mitään ja auto osaa itse pyytää huoltoa jos on sen tarpeessa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kun tehdas myy tolkuttomia määriä autoja liisariyhtiöille, on ekan 3v huoltojen kustannukset isossa osassa. Ei liene sattumaa, että eka jarrunesteenvaihto on 3v kohdalla, sitten 2v välein.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisi kakkosautoksi kiikarissa Volkkari 1.2 TSI koneella. Ketju vaihdettu muutama kuukausi sitten (mittarissa vajaa 50k). Onko palstalaisilla tietoa, että onko noihin jakopään ketjuihin tullut parannuksia vai meneekö uusikin ketju vaihtoon taas muutaman kympin jälkeen?

                                        Comment


                                        • #21
                                          On niitä parannettu. Meillä vaihdettin noin 48tkm kohdalla ja kohta ajettu toinen mokoma, mutta erona että nyt näyttäisi kestävän. Ei ainakaan ylimääräisiä ääniä eikä tehonpuutetta esiinny vielä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vähän riippuu milloin vaihdettu, ketju on ihan samanlainen kuin vanha. Tämä kuultu korjaamolta jossa ketjuja tehdään runsaasti, niin tehtaan kuin asiakkaan piikkiin. Ja tehdas sanoo ettei vika ole ketjussa. Lisävoiteluakin on joihinkin malleihin asennettu, nokkapukissa ylimääräinen kanava öljylle joka ohjataan ketjulle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Totta. Hyvä tarkennus.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Heinäkuussa 2014 vaihdettu. Oishan se hölmöläisten hommaa laittaa samaa pas*aa tilalle tekemättä mitään muutoksia, mutta näistä kun ei nykyään tiedä. Vaihdetaan kerran takuuseen ja sen jälkeen pestään kädet ja asiakas maksaa seuraavat...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tehdas on sitä mieltä, ettei vika ole ketjussa, niin eihän sitä sitten muuteta. Paljon on tehty kahteen kertaan ketjuja.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nokka-askselinsäädin joka uusitaan 1.4 tsi koneisiin on ollut parempi, tämä uusitaan ketjun remppauksessa. Aiheuttaa voimakasta rominaa starttauksessa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hakusessa on A3 hintaluokassa 15 t€.
                                                      Eli vuosimalli ajaa tuonne 2010 luokkaan.
                                                      Koneina on tarjolla seuraavia:
                                                      - 1.2, 1.4, 1.8 ja 2.0 TFSI
                                                      - 1.6 ja 2.0 FSI
                                                      - 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI CR

                                                      Ilmeisesti nyt on niin, että noihin TFSI ja FSI koneisiin ei kannata sekaantua.

                                                      Entäs nuo dieselit, onko tuo 1.6 TDI CR toimiva paketti?
                                                      Perheessä on yksi A3 2.0 TDI PD, tuntuu toimivan, joskin vasta puolen vuoden kokemuksella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Omassa pihassa 1.6 TDI ajettu pian 400tkm. ei ongelmia koneen kanssa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Minkä ikäinen tuo Ocu on?
                                                          Entäs DSG, monta kertaa avattu?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viesti
                                                            Hakusessa on A3 hintaluokassa 15 t€.
                                                            Eli vuosimalli ajaa tuonne 2010 luokkaan.
                                                            Koneina on tarjolla seuraavia:
                                                            - 1.2, 1.4, 1.8 ja 2.0 TFSI
                                                            - 1.6 ja 2.0 FSI
                                                            - 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI CR

                                                            Ilmeisesti nyt on niin, että noihin TFSI ja FSI koneisiin ei kannata sekaantua.

                                                            Entäs nuo dieselit, onko tuo 1.6 TDI CR toimiva paketti?
                                                            Perheessä on yksi A3 2.0 TDI PD, tuntuu toimivan, joskin vasta puolen vuoden kokemuksella.
                                                            Haku auttaa...
                                                            Tuossa osviittaa dieseleihin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103607
                                                            Ja tuossa 1.8 ja 2.0 TFSI koneisiin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=140633

                                                            1.2 koneista voisin omasta kokemuksesta todeta, että pääosin vähävikaisia, mutta heikkoja lenkkejä ovat mm. jakoketju (yleinen), ahdin (ei niin yleinen), sytytysjohtimet/puola (semiyleinen).

                                                            1.4 kaksoisahdettuihin älä ikimaailmassa sekaannu, täysin susi kone kokonaisuudessaan. Yhdellä ahtimella varustetuissa jonkin verran jakopääongelmia tullut vastaan. Ketju ja/tai nokka-akselin säädin viallinen, sekä öljypumppuongelmia noiden yhteydessä ilmennyt myös. Joitain sytytyspuoliakin korkannut palasiksi (hapertuneet ajan saatossa).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X