Mitäs muuta eroa noissa koneissa? Kaksoisahdettu ymmärtääkseni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Onko TSI moottorit jakopää ketjulla vai hihnalla?
Collapse
X
-
Lähinnä onko niissä samanlaisia ongelmia öljysihtien, öljypumppujen, bensapumpun, nokkaakselin ketjun kiristäjän kanssa kuten täällä foorumilla ihmisillä esiintyy. Vai onko nuo lasten taudit jo korjattu uudessa moottori tyypissä.Auton vaihtoa suunnittelen joten sillä mietin minkä ostan seuraavaksi.Viimeksi muokannut mualämpö; 22.2.2013, 16:15.
Comment
-
Pelkkä "TSI" sinänsä ei kerro vielä yhtään mitään. Samoja moottoreita voidaan toisella konsernimerkillä myydä TFSI:nä. Kaksoisahdettuja ovat ainoastaan 1,4-litraiset 103 kW alkaen. Loput pelkällä turbolla.
Aivan kuten VAG-nelivetojenkaan nimestä ei voi suoraan päätellä millä tekniikalla ne on toteutettu.
Moottorikoodi tai edes automalli+vm+tehoversio auttaisi paremmin jäljille millainen moottorin rakenne lopulta on. Äkkiseltään samalta vaikuttavasta koneesta on voitu jatkokehittää "uusi sukupolvi".
Comment
-
Vieras
Audimaailmassa puhutaan TFSI koneista, Volkkareissa ja muissa TSI.
Jakoketjujen kanssa on ollut pientä ongelmaa, lähinnä kiristäjissä.
Imusarjoissa ongelmaa imuläppien kanssa, tähän saa läppienpoistosarjaa, joka mahdollistaa vian korjauksen ilman imusarjan uusintaa.
Öljynkulutusta havaittavissa, korjauksena kankien ja mäntien uusinta, tehdas on ottanut tietyissä tapauksissa osaa kuluihin, vaikka takuu ummessa.
Comment
-
Tässä joku aika sitten kävin katsomassa uutta Skoda Octaviaa ja juttelin myyjän kanssa TSI ja TDI koneista.
Myyjä sanoi suoraan, että he ei ota TSI (tai TFSI) koneisia vaihdossa, jos kilsoja alkaa olemaan 100tkm ja öljyt on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti eli LongLife:nä.
Sanoi syyksi, että on erittäin todennäköistä, että koneen kanssa tulee ongelmia. Ketjukiristäjä on yksi mikä ottaa noista öljyistä itseensä. Koneet on myös täynnä möhjyä. Niillä oli siellä juuri kaksi audia ja joku Skoda missä kone oli mennyt solmuun ton kiristäjän pettämisen takia.
Mahtaakohan pitää kuinka paikkaansa. Kertoi myös, että VAG olis palaamassa koneissa hihnaan ketjuista taas.
Comment
-
Vieras
Totta on, että hihnat tekee paluuta anakin jossain määrin, katsokaapa uusien volkkarien konehuoneisiin.
Se että eivät ota vaihdossa ko.koneilla olevia, tuskin pitää paikkaansa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiSe että eivät ota vaihdossa ko.koneilla olevia, tuskin pitää paikkaansa.
Comment
-
Jos omista TSI koneen kannattaa vaihdattaa öljyt 10tkm välein niin ei tule ainakaan tuosta kinaa :)
Sama kyllä pätee varmasti jokaiseen nykymoottoriin. Ihmettelen edelleen, että V70 volleja kun kävin katsomassa niin ensimmäinen öljynvaihto olit tehty monessa vasta +50tkm jälkeen.
Comment
-
Vieras
-
Se on varmaan helppo myydä uutta autoa kun myyjä kehuu ettei huollot maksa juuri mitään ja auto osaa itse pyytää huoltoa jos on sen tarpeessa.
Comment
-
Vieras
Kun tehdas myy tolkuttomia määriä autoja liisariyhtiöille, on ekan 3v huoltojen kustannukset isossa osassa. Ei liene sattumaa, että eka jarrunesteenvaihto on 3v kohdalla, sitten 2v välein.
Comment
-
Vieras
Vähän riippuu milloin vaihdettu, ketju on ihan samanlainen kuin vanha. Tämä kuultu korjaamolta jossa ketjuja tehdään runsaasti, niin tehtaan kuin asiakkaan piikkiin. Ja tehdas sanoo ettei vika ole ketjussa. Lisävoiteluakin on joihinkin malleihin asennettu, nokkapukissa ylimääräinen kanava öljylle joka ohjataan ketjulle.
Comment
-
Vieras
Tehdas on sitä mieltä, ettei vika ole ketjussa, niin eihän sitä sitten muuteta. Paljon on tehty kahteen kertaan ketjuja.
Comment
-
Hakusessa on A3 hintaluokassa 15 t€.
Eli vuosimalli ajaa tuonne 2010 luokkaan.
Koneina on tarjolla seuraavia:
- 1.2, 1.4, 1.8 ja 2.0 TFSI
- 1.6 ja 2.0 FSI
- 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI CR
Ilmeisesti nyt on niin, että noihin TFSI ja FSI koneisiin ei kannata sekaantua.
Entäs nuo dieselit, onko tuo 1.6 TDI CR toimiva paketti?
Perheessä on yksi A3 2.0 TDI PD, tuntuu toimivan, joskin vasta puolen vuoden kokemuksella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viestiHakusessa on A3 hintaluokassa 15 t€.
Eli vuosimalli ajaa tuonne 2010 luokkaan.
Koneina on tarjolla seuraavia:
- 1.2, 1.4, 1.8 ja 2.0 TFSI
- 1.6 ja 2.0 FSI
- 1.6 TDI CR, 1.9 TDI PD, 2.0 TDI CR
Ilmeisesti nyt on niin, että noihin TFSI ja FSI koneisiin ei kannata sekaantua.
Entäs nuo dieselit, onko tuo 1.6 TDI CR toimiva paketti?
Perheessä on yksi A3 2.0 TDI PD, tuntuu toimivan, joskin vasta puolen vuoden kokemuksella.
Tuossa osviittaa dieseleihin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103607
Ja tuossa 1.8 ja 2.0 TFSI koneisiin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=140633
1.2 koneista voisin omasta kokemuksesta todeta, että pääosin vähävikaisia, mutta heikkoja lenkkejä ovat mm. jakoketju (yleinen), ahdin (ei niin yleinen), sytytysjohtimet/puola (semiyleinen).
1.4 kaksoisahdettuihin älä ikimaailmassa sekaannu, täysin susi kone kokonaisuudessaan. Yhdellä ahtimella varustetuissa jonkin verran jakopääongelmia tullut vastaan. Ketju ja/tai nokka-akselin säädin viallinen, sekä öljypumppuongelmia noiden yhteydessä ilmennyt myös. Joitain sytytyspuoliakin korkannut palasiksi (hapertuneet ajan saatossa).
Comment
Comment