Ajonestot voi aiheuttaa jumppaa. En tunne systeemeitä tarkemmin että mihin asti ajonestoboksi on erillinen ja mistä lähtien se on mittaristoon integroitu, joku varmaan tietää tämänkin.
Niin monessa VAG-konsernin tuotteessa kun tuota 1.8T:tä on nähty aina I- ja II-korisista golffeista corradoon ja ykköskoppaseen sciroccoon asti niin tuommosta swappia en ole vielä nähnyt :/
Jos 150hv moottorin laittaa niin eiköhän saman tehoinen 2.6 v6 ABC kelpaa verrokiksi jarrujen osalta.
En taaskaan muista mihin lopputulemaan näiden vertailujen kanssa tultiin keskustelussa jossa oli ihan faktaakin mukana.
Samat jäähdytetyt levyt on tuossa ABC:ssä kuin esim ABK:ssa. Jos autossa on yksipisteruutta ABT niin ei ole jäähdytettyjä levyjä. Takana on kaiketi kaikissa samat.
jos innokkaita moottorinvaihtajia löytyy (Audi 80:een 1.8T), niin mulla voisi löytyä myyntiin 1 kpl 1.8T moottori vm2001 lopusta, jolla on ajettu 90tkm alkup.ohjainyksiköllä (lastutettu n. 200hv) ja 1 kpl 1.8T moottori vm2005, joka on lähes ajamaton niinikään alkup. ohjausyksikön kanssa (vakio 163hv).. (meilatkaa mulle sit)
Porkkis kirjoitti:
Mahdollinen ja kannatettava ajatus.
Ajonestot voi aiheuttaa jumppaa. En tunne systeemeitä tarkemmin että mihin asti ajonestoboksi on erillinen ja mistä lähtien se on mittaristoon integroitu, joku varmaan tietää tämänkin.
Kaveri vaihtoi B Omegaan uudemman diesel tekniikan, sai tosissaan tehdä töitä että sai selvitettyä, mitä osia piti ottaa siitä vanhasta, että ajonesto pelas.
Tuohon 1.8t:hen saa tosiaan erillisen pienen mustan laatikon mikä 'poistaa' ajoneston käytöstä. Mielestäni myös erittäin järkevä swappi, koska noitten tekniikoiden hinta ei enää päätä huimaa ja potentiaalia on.
Täällä on myös yksi kiinnostunut, autossakin on sopivat speksit rekisteriotteessa. Ymmärtääkseni pystyisin esittelemään motin omavalmisteena koska vähäpäästöisyys/kattimerkintöjä ei ole.
Ei ole nyt rahaa eikä aikaa, katsotaan vuoden päästä :)
Comment