Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 20v turbo quattro haisee ja pätkii.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2 20v turbo quattro haisee ja pätkii.

    Eli kyseisellä tekniikalla oleva audi alkoi yhtäkkiä käryttämään liikennevaloissa ja bensa vähän sillon tällön tuoksahteli ja ajossa pätki kokoajan. Eli kun esim kakkosella ajo tasakaasulla noin 3000rpm niin pätki kokoajan, aina välillä tosin nykäs että ois antanut jotakin eloa. Ja siis kärytyksellä meinaan pientä bensan katkua ja pahan hajuista savua moottoritilasta sisätiloihin. Ennen nyki vain isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla. Mutta nyt tosiaan kokoajan ja eniten huolettaa tuo palaneen käry. Tosin en tiedä liittyvätkö nää mitenkään toisiinsa? Työmatkaa olisi 60km / suunta, mutta taitaa sekin jäädä nyt tekemättä.

    Ideoita?

  • #2
    Puolavika? Katit käy kuumana kun yrittävät polttaa moottorissa palamattoman polttoaineen, ja siksi käryn haju.

    Comment


    • #3
      No puolat kävi itelläkin mielessä lähinnä tuon pätkimisen takia. Uskaltaako tolla ajaa ollenkaa? Vai hajottaako katit samantien. Ja tosiaan katsoin niin se käry tulee sieltä lohkon alta jostakin.

      Comment


      • #4
        Ite oon kyllä uskaltanu ajaa varovasti. Eikä mulla katit siitä hajonnu, itseasiassa paranivat vaan (katsastuspäästömittauksen perusteella). Mutta eihän tuota suositella voi, pahimmassa tapauksessa voinee vaikka koko auto palaa.

        Comment


        • #5
          Mites tämän kanssa kävi? Vaihdettiinko puolaa, vai löytyikö vika jostain muualta? Vähän samanhenkistä vikaa omassa 2.0 Coupessa, ja olisihan se hyvä saada kuntoon.

          Comment


          • #6
            Ei kyllä ole varmuutta. Käytin auton kansiremontissa. Vanha kansi siis oli halki ja siitä se pätkiminenkin johtui luultavammin. Koska ei sielä muuta tehty. Mutta siis kansiremontin jälkeen ei haissut enään mikään. Tosin sen jälkeen tossa pihassa vaihdellu vaikka mitä rempan jälkeen, ja ajokilometrejä ei ole juurikaan tullut. Puolaa en vaihtanut, joten vika ei ollut siinä. Päästötkin oli hyvät kun kävin katsastamassa, eli tuskin katit ihan paskana ovat.

            Comment


            • #7
              Nyt täytyy nostella tätä oman ongelman alettua. Kaupan pihaan ajettuani ja hetken tyhjäkäytettyä alkoi profiilin s6 röpöttämään ja ravistamaan ja haisemaan. Sammutin ja kävin kaupassa ja kokeilin uudestaan ja sama vika jatkuu.
              Oon nyt siis reissunpäällä Rovaniemellä ja pikku pakko oli jännät housuissa ajella tähän majapaikalle pirssin jatkaen röpöttämistä. Oisko ollu parikilsaa matkaa ja pikkukierroksilla puolessa välissä matkaa auto heräsi yhtäkkiä henkiin ja pelasi loppumatkan moitteetta. Pihaan saavuttuani kumminkin melkein heti tyhjäkäynnille jättäessä röpötys taas alkoi...

              Aikaisemmin oon pistänyt merkille että kylmänä startattaessa pieni bensankäry haisee mutta ei muuten ole oireillut. Ilmeisesti puolavika?

              Tohtiikohan tätä nyt ajella takaisin Ouluun että pääsisi rauhassa rassaamaan vai mitä toverit on mieltä?
              Pitää vielä jos työkaluja löytää katella onko muuta mahdollisuutta kun nuo puolat. Tulpat on kummiskin vaihdettu 3000km sitten.

              Comment


              • #8
                Sytkävahvarit voi olla myös valmiit.

                Comment


                • #9
                  Ne ilmeisesti voi kääntää jotenkin ristiin? Jossain täällä foorumilla näin kuvankin. Pitää ensin katella tulpat vielä varmuuden vuoksi.

                  Comment


                  • #10
                    Joo. Samanlaisiahan ne on. Toisessa on yksi kanava käyttämättä. Sopivalla johtomuutoksella saat vielä toimimaan jos vain yksi vahvarikanava on valmis.

                    Comment


                    • #11
                      Vitospytty näytti olevan pimeänä, vaan nakkasin sytkävahvarit ristiin nii alko pirssi pelaamaan! Mitenhän se tuollain kun minä käsitin että jos siinä on vika niin eri pytty menee pimeäksi kun laittaa ristiin? Noh pitää alkaa hamstraamaan sytkäosia pahanpäivän varalle.

                      Comment


                      • #12
                        No toisessa vahvarissa on käytössä 1,2 ja 3 kanavat ja toisessa 1 ja 2. Vaihdat ristiin niin se rikkinäinen 3 kanava jaa käyttämättä. Molemmissa siis 3 kanavaa.

                        Comment


                        • #13
                          Eikös sen pitäisi kakkospytyn pimentyä? Ainaki mikäli tajusin oikein tämän linkin kuvista http://www.sjmautotechnik.com/troubl...4_Ignition.htm

                          Noh nuissa kuvissa myöskin toinen vahvari "väärinpäin", mulla ne oli samon päin kummatkin. Liekkö sitte vaiheltu joskus ja sekottaa vähän pakkaa... Pääasia että toimii =)

                          Comment


                          • #14
                            Kylläpä pitäisi, jos vitonen oli pimeänä. Jos kolmonen on pimeänä, pitäisi ristiin pelata ok. Voi olla että siellä on johtojärjestystäkin muutettu. Sekin onnistuu melko kivuttomasti.

                            Comment


                            • #15
                              No nythän se sitte pimeni se kakkospytty. Eli vahvari särki. Pitääpäs jumpata nuita johtoja jos sillä pääsis kotia. Ei Rollosta löytyny mistään osaa tuohon.

                              Comment


                              • #16
                                Yksinkertaisella johtojumpalla alko toimimaan! Jos aiheesta on kysyttävää niin voi ottaa yhteyttä yv:nä.

                                Comment


                                • #17
                                  Itselläni aikanaan AAN koneinen sylkäsi kolme pyttyä pimeäksi kesken kiihdytyksen... toisesta vahvarista hajosi 2 kanavaa, toisesta 1. Onneksi suostui käynnistymään kahdella pytylläkin :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Löytyy pari vahvaria ylimääräisenä jos tarvetta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näkeekö millään vag-comilla taikka rosstechillä jos joku puola tai vahvari on menokelkassa? ilmeisesti jonkuaikaa ollu menossa itellä rikki tuo kun kulutuksin putosi aböyt litralla matka-ajossa!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei näe.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Suosiolla vaan 1.8t puolamodia.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X