Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kipinä hukassa 200 turbosta?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kipinä hukassa 200 turbosta?!

    Kannen pakopulttirempan jälkeen kaikki osat on paikalla vaan kipinä on hukassa. Kaikki johot on myös tarkastettu kymmeneen kertaan vaan ei vaikutusta. Auto on -85 ja moottorina KG.
    Osaisko joku viisaampi heittää jotain mikä vois olla vialla?

  • #2
    Et varmaan ole "vikakoodeja" tarkistanut? Myös KG koneessa on vikadiagnostiikka (nauru seis!), tosin aika alkeellinen sellainen, mutta antureissa esiintyvät viat se osaa kuitenkin ilmoittaa. Otan tallilla käydessä ohjeet mukaan. Omassani sain Hall-anturi häiriöön selvyyden sitä kautta. Sitä veikkaisin myös Sinun tapauksessa tai jakajan väärää asentoa.

    Comment


    • #3
      Joo en ole tarkistuttanut koodeja. Eikös hall-anturi ole virranjakajan kyljessä oleva motikka mistä lähtee liittimellä varustetut kaksi piuhaa etiäpäin? Olen koittanu myös kipinää testata vaan tuntuu ettei etes puolalta tule mitään. Liekö jokin piuhan unotunu laittaa kiinni kun kansi ja oli kokonaisuudessaan irti.

      Comment


      • #4
        Onko jakajaa missään vaiheessa käytetty irti? Mikäli jakaja ei ole oikeassa asennossaan niin sytytyksen purkki ei saa mieleistään signaalia siltä -> ei kipinää. Itse Hall-anturi on jakajan sisällä, mutta jakajan kyljestä lähtevät piuhat ovat sen.
        Vika voi toki olla muuallakin. Laitan illalla ne diagnostiikka ohjeet tänne niin saat kokeilla.

        Comment


        • #5
          Saa nähä. Testasin vanhalla h4 lamppujohtoyhdistelmällä ennen puolaa ja puolan jälkeen virranjuoksun ja näyttäis että puola on luvuttanu eli eikun uutta hakeen...

          Comment


          • #6
            Joo laita tuleen ne diagnoostiikkaohjeet niin voi testata nekin...
            Kiitti hyvistä tiedoista...

            Comment


            • #7
              Noniin, lappujen nurkasta löytyikin osoite mistä olin nuo tulostanut, eli sjmautotechnikiltä tietenkin... Tuossa suora osote: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufkh.html

              Ohjeet koskevat varsinaisesti KH moottoria, mutta ainakin omassa KG:ssä toimivat myös.

              Asiasta tikapuihin, mutta location näyttäisi Sinullakin olevan Oulu niin ajattelin saisiko autostasi käydä katsomassa/kuvaamassa konehuoneesta mitä johtoja ja minkä värisinä kuuluisi alunperin mennä ja minne sekä mahdollisesti kokeilla kojelautaan ilmastoinnin käyttöpurkkia joka ei omassani sano mitään. Vastineeksi tästä vaivasta voin napata oman 200:n puolan mukaan niin saisit sen vikamahdollisuuden varmistettua.

              Comment


              • #8
                No totta kai onnistuu. Laitan yv:tä tuleen...

                Comment


                • #9
                  Jos ei puolan vaihdolla tokene, niin muistikuvan mukaan moisessa pelissä on sellainen tulitikkulaatikon kokoinen (orkkis Bosch) sytkäyksikkö, joka saattaa hyytyä tai alkaa temppuilemaan ihan yht'äkkiä.

                  Vaimon muinaisessa baasissa paukkui samoja yksiköitä taannoin siihen tahtiin, että aina oli pakko olla hanskalokerossa yksi.

                  Kerran tultiin hirveessä kelissä talvella kaukaa ja mietin, että pitäisköhän pysähtyä taukoa pitämään pikkutien P- paikalle, kun väsytti ja henkilökohtainen hydraulijärjestelmä oli jo liian täynnä. Kestin kuitenkin kotiin saakka. Seuraavalla starttauskerralla ei luvannutkaan. Uusi yksikkö paikoilleen ja toimi taas ja vielä huomattavasti paremmin kuin ennen, bensaa paloi vähemmän ja kulku parani. Itse vika ei selvinnyt.

                  Moinen yksikkö maksaa pari kymppiä tarvikkeena ja noin 70 ? orkkisosana Motonetistä.

                  Jos olen väärässä, niin kertokaa toki. Muistikuvat omasta -85 kaks'satkusta ovat jo utuisia...



                  Paras keino testata toiminta on vaihtaa uusi tilalle. Muista asennuskohdan puhdistus ja yksikön mukana tulevan rasvan / geelin levitys yksikön ja asennuspaikan väliin. Johtaa lämpöä pois paremmin.

                  Comment

                  Working...
                  X