Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 3.0 v6 ei suostu käynnistymään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 3.0 v6 ei suostu käynnistymään

    2001 malli kyseessä. Joskus teki temppuja jos oli lämmityksessä, ei tajua pitää kierroksia ilman että painaa ite kaasua. Lämpimänä toimii hyvin ja tärähtää heti tulille. Auto kävi pajalla laturin vaihdossa ja sen jälkeen ei meinannut lähteä enää ollenkaan käyntiin kylmänä. Vikakoodeissa ei ollut kuulemma mitään asiaan viittaavaa, sanoi että bensalinjasta katoaa paineet ja takaiskuventtiili eli ilmeisesti koko pumppu pitää vaihtaa.
    En vaan ymmärrä miksi ei pysy käynnissä millään vaikka paineet katoaisi, eikös ne paineet sinne palaudu kun pumppu pyörii? Ja se myös pyörii, tänään ei vaan lähtenyt millään käyntiin omalla virralla. Hörähti vaan pari kertaa aina siinä vaiheessa kun normaalisti lähtee tulille. Akussa tuntu virtaa riittävän aika pitkään.
    Bensapumppu pyörii startatessa ja äänettömästi. Mutta sitten kun vehkeen sai tulille apuvirralla toimii todella hyvin hetken käytyään. Ja lämpimänä ei mitään ongelmia. Haulla ei löydy mitään tällä koneella olevista, ärsytyskynnys on ylittynyt ja pahasti. Eikös bensapumpun pitäis temppuilla välittämättä siitä onko kone kuuma tahi kylmä?

    Ja jos joltain löytyy pieksämäen suunnalta johto ja ohjelmisto saa vapaasti tulla ihmettelemään. Kahvit, pullat ja tarvittaessa tupakat tarjoan :)
    Viimeksi muokannut Ollis; 10.2.2013, 18:19.

  • #2
    Lähti tänään käyntiin mutta todella huonosti, hirveen pitkään joutu starttaamaan ja tuntu lähtevän pytty kerrallaan vaikeasti pörisemään. Jonkin aikaa kaasulla piti pitää käynnissä ja sitten vasta tajusi itse pitää kierroksia ~900 pinnassa. Ei kellään mitään hajua mikä voisi olla vikana? Talviloma piloilla jo nyt eli kunhan saisi nyt jotenkin toimimaan.

    Comment


    • #3
      Kannattaa kyllä lähtee siitä liikkeelle, että joku lukis ne vikakoodit VCDS:llä ja sitte arpois lisää.. Mutta jos bensanpaineessa vikaa, niin miten se bensanpaineventtiili pelaa siinä suuttimien päällä?

      Comment


      • #4
        vikakoodit luettu juuri äsken ja ei yhtään koodia. Eikös bensanpaine pitäis olla lämpimänäkin ongelma? Mikä anturi mahtaa kertoo miten paljon bensaa työnnetään koneelle kylmäkäynnistyksessä? Vai onko niitä monia. Auto pitäis saada kylmänä luettavaksi niin näkisi mitä lämpötiloja mikäkin kertoo.

        Comment


        • #5
          a4 3.0 v6 ei suostu käynnistymään

          Oliko tuossa koneessa maf anturia? Koita johto irti jos oli.

          Comment


          • #6
            Sain nyt kylmänä testiin ja anto satunnaisen vikakoodin, p0116 ja jäähdytysnesteen lämpötilaksi näytti -39. Miksi tuo koodi ei sitten jää muistiin? Ja mistähän suunnalta konetta voisin etsiä anturia jotta pääsis jotenkin viettämään jo lomaa. Niin ja toinen outous oli että flektit pyöri kun laitto virrat päälle, ihme laite jos tahtoo vielä viilentää kun luulee pakkasta olevan kuin siperiassa...

            Comment


            • #7
              En ole varma missä päin 3.0 litraisessa se anturi sijaitsee, mutta epäilen, että se löytyy moottorin päädystä, tulipellin ja moottorin välistä. Tuo lämpöanturi kyllä tosiaan vaikuttaa käyntiin lähtöön.

              Kun flekti lähti päälle niin oliko sulla lohkolämmitin ollut päällä? Jos oli, niin onko autossa millainen lämmitin?

              Comment


              • #8
                Ei ollu lämmityksessä ihan tarkoituksella että saa antureilta tiedot kylmänä. Letkulämmitin tuossa on, sen käyttö sekoitti kanssa ennen käynnistymisen. Enää en käytä vaan hillun auton lämpimään talliin pakkasilla. Huomenna saa anturin ja pääsee vaihtamaan. Koneen päällä sanoi varaosatyyppi sen olevan. Tai juurikin siinä takana mutta ylhäällä.

                Comment


                  #9
                  Vähän jälkiviisautta, mutta vika oli ilmeinen. Anturin johto kannattaa nyt irroittaa koska ei tietoa on parempi kuin virheellinen tieto. Käynnistykseen käytetään esim imulämpöanturin tietoa moottorin lämmön päättelemiseksi, jos vedestä ei ole tietoa.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos näistä viisaista sanoista ;) Sitä mieltä mäkin olin että anturissa vika mutta ei korjaamo osannut paikallistaa yllättäen vikaa. No nyt on omat välineet tilattuna että pääsee sörkkimään tietoja itsekin.

                    Tuossa ohjeet jos joku muukin tarvii joskus sellaisia...

                    http://www.audizine.com/forum/showth...erature-sensor
                    Viimeksi muokannut Ollis; 12.2.2013, 19:06.

                    Comment

                    Working...
                    X