Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.6 '95...Käyntihäröä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.6 '95...Käyntihäröä

    Nonni...rupee totanoinniin ottaan pannuun tuo 2.6:nen, onneks ei oo 1. autona =)

    Eli vikana oikeastaan sellainen jotta alkuun kävi korkeilla kierroksilla pitkään, siis parisen viikkoa, ei lämmettyään laskenut jenkoja. vika sitten paheni ja alkoi yllättäen Välillä heitteleen kierroksia tyhjäkäynnillä (ei siis tee jos vähänkään painat kaasua)...eli noin 1200-1500 välillä, hypyttää ihan kokoajan, ei tee sitä heti kylmänä välttämättä ja saattaa lämpösenäkin sen välillä lopettaa (sillon jää vain korkeille kierroksille)

    Kaasussa tuntuu olevan ns. ON/OFF kytkentä, joko ei kaasua tai lähes 100%.

    Tilkittin tuo ICV-venttiilin (niin että ei ollut toiminnassa ja rako kiinni) ja sain homman toimimaan niin että pystyi ajamaan ja kierrokset laski alas (turhankin alas eli ei jaksanut aina jäädä tyhjäkäynnille)
    Mutta nyt oli kaasussa väli-asennotkin =)

    Tein tuossa välissä myös testerillä nollaukset ja tuo ei auttanut yhtään, ei myöskään akkukengän irroitukset....
    Monta sähkövikaa korjanneena ja autojen kans peuhanneena tää rupee jo ihmetyttään... Onko audin 2.6:nen vaan niin huono ettei muista kuinka tehtaalla opetettiin toimimaan??

    Hommasin uuden ICV:n ja nyt heitin sen kiinni, taas kiekat korkeella ja kun oli oikeen lämmin kone jo niin alkoi taas tää hypyttely, eli kun periaatteessa pitäisi lisärikastus lopettaa jo .... siis TÄh.

    Revin joka anturin johtoo irti mutta ei muutosta, käytin akkua irti, ei auta, pidin virtoja hetken päällä, ei auta.....

    ICV johdonkaan repiminen ei muuttanut nyt kyllä tuota hypyttelyä.
    Viimeksi muokannut ledstyle; 9.2.2013, 19:21.

    #2
    Lue vikakoodit.
    Haulla löysin nämä:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...%A4k%C3%A4ynti
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...125#post910125, viestistä #32 eteenpäin.

    Comment


    • #3
      Viat lukasin aikanaan samalla kun koitin saada vanhaa ISV:tä adaptoitua.... Eipä siellä ollut juuri muuta kuin tuo käynnistys vika, eli kun ei lähtenyt käyntiin yhtenä päivänä ja vedin sitten loppu viimein akun piippuun ja sen jälkeen akunlatauksen jälkeen konehan käynnistyi kuin palmun alta. Eli ajonestoa herjas, mutta kun ajoneston valo kyllä sammui sillon kun käynnistysvika oli, bensapumppu ei pyörinyt.(sekin pyöri kun ohitti releen)

      Ja uusia koodeja ei antanut kun ne nollasin....
      Lambda vikaan en usko, täytyisi olla erilaista ja sillon ei toimi esim kiihdytys tilanteessa kun sytkä pielessä.
      Ja auto toimii muuten ok.

      Comment


      • #4
        Taisit tuossa toisessa ketjussa asiasta jo puhella. Tarkista huohotinputket takaa ja imusarjan pohja. Myös tiiviste siinä imusarjan takana olevan muovin (mihin huohotin putket menee) ja imusarjan välistä ettei vuoda. Ei siellä oikeastaan muuta ole mistä voisi suuremmin vuotaa, että vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

        Ja itse en niin luota tuohon tarvike ISV:hen, mutta oletetaan nyt että se on ok.

        Comment


          #5
          Tarkista apukuskin jalkatilasta Ecun vieressä olevat sulakkeet 3kpl.
          2.0 16v (c4) koneessa aiheutti juuri tuollaista oiretta kun sulake oli palanut sieltä.

          Comment


          • #6
            Mulla tekee 80 2.6 tosella melkein samoja oireita jos on akku huonossa kunnossa. Käynnistyy kyllä mut hakee kierroksia ja jää välistä huutamaan kierrokset. Ei riitä ilmeisesti virta käyttämään ivt venaa molemmissa päissä ennen käynnistystä ja siksi sekoaa.... Näin ainakin mulla kun pistää paremman akun niin heti toimii kunnolla

            Comment


            • #7
              Noniin...taas pääsin hetkeks diudin kimppuun.... NOH, testerillä koitin adaptointia mutta ei auta, Eli uudellakin ISV:llä kiekat hypyttää... Otin irti ja koitin laitella virtoja päälle niin uusi ISV ei ainakaan liikahda ja on oikeastaan siinä asennossa että AUKI on, vaikkakin moottori lämmin ja idling switch toimii.

              LAitoin sitten tuo toimimattomaksi tekemäni vanhan ISVn kiinni ja ruuvasin täysin kiinni sen, ja nyt lämpösenä kiekat on alhaalla tyhjäkäynnillä ja auto pelittäisi.

              ELI joko nyt on säädöissä vikaa tai toi uusi tosiaan ei pelitä.

              Onko joku kokeillut 9V paristolla ohjata noita? mihin nastaan pitäisi antaa virtaa, tuntu ainakin kun autosta mittas niin laitimmaisten väliin tuli noin 3.8V.

              Tuohonhan vaikuttaa siis suoraan lämpötilatunnistin ja kaasuläppä potikka ainakin.

              Hämärä juttu.


              Imusarja ei vuoda.

              Sulakkeita en tuolta tsekannu, pitäisikö 2.6:ssakin olla siellä apparin puolella?

              Comment


              • #8
                ISV:ssa on useampi napa ja sen toiminta muistaakseni toimii tavallaan pulsseilla, jolloin Ecu voi säätää sitä (jossen ihan väärin muista) 1/4 kierroksen tarkkuudella aina samalla tavalla. Joten paristolla et sitä ohjattua saa.

                Comment


                • #9
                  Ite naputtelin sitä venttiiliä juuri tuolleen 9v paristolla, annoin eka liota muutaman tunnin crcllä täytettynä. Ja se kova muovi/kumi tiiviste voi vuotaa mikä on isv ja imusarjan välissä niin siihen kannattaa laittaa jotain tiiviste ainetta. Itellä sammuili auto ja tyhjäkäynti humppaili mutta tuo puhdistus auttoi.

                  Comment


                    #10
                    Autodata neuvoi testaamaan tyhjäkäyntiventtiilin seuraavasti :

                    1.virrat pois
                    2. venttiili irti (pistoke pidettävä kiinni)
                    3. virrat päälle niin pitäisi liikkua sisäänpäin
                    4. virrat pois niin pitäisi liikkua ulospäin

                    jos ei toimi noin niin vastusmittarilla mittaus pistoke irroitettuna :
                    - navat 1-4 45-60 Ohm
                    - navat 2-3 45-60 Ohm

                    Comment


                    • #11
                      A6 2.6 '95...Käyntihäröä

                      Ledstyle. Saitko tuon lähettämäni käytetyn ISV jo testiin?

                      Comment


                      • #12
                        Jounii: Kyllä sain, kiitosta vuan.... mutta heitin sen johron päihin kiinni ja totesin ettei tee suurempia liikkeitä kun heitti virrat päälle tai käymään...tiärä sit mikä mättää.
                        Mutta pirssi toimii nyt tuolla viallisella moitteetta kun sen tein liikkumattomaksi ja säädin kiinni. Lähtee käymään kylmästä ja käy nätisti lämpösenä kuten pitääkin

                        Comment

                        Working...
                        X