Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100:nen sammuilee kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100:nen sammuilee kesken ajon

    Terve,

    Alko sitten käymään niin, että tuosta autosta katoaa veto täysin yllättäin kesken ajon ja auto sammuu. Kierroslukumittari toimii täysin normaalisti katkoksen aikana. Auto myös yleensä lähtee käyntiin täysin normaalisti sammumisen jälkeen.

    Foorumillahan näitä tapauksia on ollut useimpia ja useimmiten hall-anturi on ollut syypää. Omasta autostani on kuitenkin hall-anturi melko hiljattain vaihdettu ja jos hall myös ohjaa kierroslukumittaria, niin on outoa, että miksi k.mittari toimisi täysin normaalisti kun hall on pimeänä?

    #2
    Lähteekö heti käyntiin vai pitääkö odotella ?

    Comment


    • #3
      Auto on nyt tehny ton sammumisen neljä kertaa ja kolmella niistä on lähtenyt heti käymään kun avainta kääntää. Neljännel kerral joutu pari kertaa starttaamaan että lähti.

      Comment


        #4
        Bensapumpussa normaali ääni ? Pyöriikö kun sammuu ?

        Comment


        • #5
          Bensapumppu hurisee ihan tasaisesti ja on ainakin hiljaisempi kuin tutun 2,2 quattrossa, missä pumppu huutaa. Mutta kun auto sammui ni ei bensapumppu tuntunut pyörivän, mutta satavarma en ole.

          Mulla pumppu hurahtaa, kun laittaa virrat päälle, mutta nyt ei mielestäni hurahtanut silloin, kun auto ei lähtenyt ekalla startilla tulille.

          Bensapumpun vaihdosta ei ainakaan ensimmäinen omistaja maininnut mitään. Mainitsi vaan, että auto sammuili aikaisemmin ja silloin tokeni uudella hall-anturilla.

          Semmonen tuli mieleen, että kovemmilla pakkasilla autoa joutuu sahaamaan käyntiin ja joskus jopa kaasulla avittamaan että lähtee. Muita käyntiinlähtöongelmia tuossa ei ole, vaan lähtee "palmun alta".
          Viimeksi muokannut Villee; 4.2.2013, 22:22.

          Comment


            #6
            Hall tiedon puuttuminen lopettaa kyllä koneen pyörimisen aikaisen pumpun toiminnan, mutta ei se tuohon surahdukseen heti virtojen kääntämisen jälkeen vaikuta.

            Pistäppäs kuunteluun pumpun toiminta, kun seuraavan kerran sippaa.

            Comment


            • #7
              Itse laitoin hyppyjohdolla pumpun pyöriin, kun virran kääntää päälle.
              Lähtee paremmin käymään mm. kylmänä.
              Omasta lötköstä karkaa paineet yön aikana. (bensapumpun rele on paikallaan)

              Tuo kytkentä eliminoisi osittain b-pumpun rele vian. Jos edelleen sammuilee, niin Hall sekoilee. Toki monet b-pumput on ennen totaalista hajoamista oireilleet juuri noin.

              Comment


                #8
                Kolarissa sitten bensa suihkuaa hajonneista letkuista apinan raivolla, jos ei pumppua sammuteta moottorin sammuessa. Krematorio.

                Comment


                • #9
                  Ei suihkua.. Putket titaanista ja yhdistetty airbagiin. Jolloin päävirta myös katkeaa.
                  Sammutin konehuoneessa menee päälle. Jolloin on hyvää aikaa mennä katsomaan onko omaan autoon tullut pahojakin vaurioita.

                  Comment


                  • #10
                    En halua autostani polttohautaa.

                    Autossa on semmoinen ominaisuus, että auto välillä aavistuksen väsähtää, kun kakkosvaihteella kiihdyttää jossakin 1500 kierroksen tuntumassa. Joskin moottori kyllä kiertää punarajalle saakka. Alkuperäinen sammumisvika sen sijaan ei tänään toistunu, vaikka kuinka yritin saada vikaa esille.

                    Asiasta kolmanteen: kannattaako tohon pömpeliin tehä kansiremppaa nm. vitospytty vaikuttaa päästelevän syylarinnestettä hitusen taivaalle? Vaiko toinen satanen ton kaveriksi jos tuo sattuu porsimaan? Autosta on flektin anturi vaihdettu muutama vuosi sitten ja epäilys on, että pahvi on saattanut saada kipeää silloin kun flekti ei ole toiminut.

                    Comment


                    • #11
                      Tänään keljuili auto taas.

                      Eli siis pätkäsee ihan laakista kokonaan, jolloin kiekkamittari seuraa vielä kierroksia, mutta bensapumppu on selvästikin pois pelistä, ainakaan itse en sitä kuule.

                      Sitten saa sahata muutamaan kertaan, jolloin herää käyntiin, tai tekee niin, että hörähtää käyntiin ja sammuu uudestaan. Hörähtämisen jälkeen auton saa heti käyntiin. Kymmentä sekuntia pidempään ei ole toistaiseksi tarvinnut odottaa auton käynnistymistä.

                      Comment


                      • #12
                        Melko todennäkösesti bensapumpun rele sökö.

                        Kun vika tulee päälle, saa auton booaamaan tai sammumaan ku napauttaa relettä, jolloin se alkaa pitää pärisevää ääntä ja auto kuolee.

                        Palataan asiaan jos auto ei lopeta keljuiluaan releen vaihdolla.

                        Comment

                        Working...
                        X