Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo kurnutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Outo kurnutus

    Onko kellään tullut vastaan oman kulkineen kanssa ihmeellistä, ehkä lähinnä kurnutusta/korinaa muistuttavaa ääntä, joka kuuluu vasemmalle kääntyessä ja kiihdyttäessä samalla kun auto vähän kallistuu oikealle puolelle? Ääni alkaa kuulua kun kierrokset on n. 1500 ja vauhtia n. 30km/h ja se häviää viimeistään 50km/h kohdalla.

    Joskus erittäin harvoin samainen ääni kuuluu myös kun ajaa motarilla +120km/h jonkun isomman töyssyn yli ja auto on hetkellisesti normaalia korkeammalla tienpinnasta. Suoraan kiihdyttäessä tai oikealle kääntyessä samalla kiihdyttäen tätä ääntä ei kuulu koskaan.

    Mikähän vois olla äänen aiheuttaja, sillä se ei kuulostaa kovin 'terveelliseltä'?

  • #2
    Mulla ei kuulu kurnutuksia muualta kuin siitä, että pakoputki osuu auton runkoon.
    Ilmaväliä on yhdessä kohdassa 2mm. En ole ehtinyt vielä fiksata, kun kulkuväline on ollut mulla vasta viikon.
    Pakoputki (mun autossa) resonoi tietyllä kierrosluvulla sen verran että osuu runkoon.

    Comment


    • #3
      Ei omakohtaisia kokemuksia asiasta, mutta voisiko olla vetarit loppu tai kardaanin laakerit loppu?

      Comment


      • #4
        Kurnutus

        Varmaankin samanlainen ääni meikäläisen A4B8 FL. Merkkihuollossa kuulleet äänen mutta ei selvyyttä mistä tulee!? Onkohan teillä tullut selvyyttä äänen alkuperään?

        Comment


        • #5
          Itsellä joskus myöskin kuului samoja ääniä etenkin moottorijarrutuksessa vika oli pakoputki kolisi runkoon.

          Comment

          Working...
          X