Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80: huohotin vai kansi ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80: huohotin vai kansi ?

    vikana siis on, että jäähdytys neste katoaa jonnekkin ja öljykorkin alle ilmestyy valkoista tahnaa.

    Onko vikana vaan, että neste vuotaa jostakin liitoksesta ja huohotinputki on tukossa, josta vaahto johtuu.
    Vai onko vikana haljennut kannentiiviste? kansi näyttää ehjältä ulospäin.

    Moottori käy ja kukkuu aivan normaalisti, eikä lämmöt nouse ainakaan tämän hetkisessä ajossa (alle 20km/pv)

    Kiitos auttavista vastauksista.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 30.1.2013, 13:55. Perustelu: 1 ?-merkki riittää.

    #2
    Miten nopeaa tahtia nesteet katoaa?

    Jos on paljon lyhyttä taajama ajoa, niin siitä johtuu tuo korkin vaahto.

    Comment


    • #3
      no siis en ny tarkkoja päiviä oo kattonu, mutta viime viikolla sinne lisäsin 5dl.. eli paisuntasäiliö oli lähes tyhjä.

      Comment


      • #4
        Lisää aiheeseen!

        osaako kukaan kertoa missä päin moottoria tuo huohotinputken pää on? kun en netistä löydä kuin lähikuvia, eikä niistä oikein osaa sano, missä se on... :D

        Comment


        • #5
          Mulla oli vastaava Audi ajossa oli ihan ok, mutta auton sammuttamisen jälkeen tihkutti pikkuhiljaa nestettä kakkossylinteriin. Käynnistyksessä sitten pölläytteli pikkasen valkoista savua. Nestettä kului myös noin litra viikossa. Jos sinulla on sama vika, niin ensiavuksi voi päästää paineet pois paisuntasäiliöstä ajon jälkeen.
          Kun viimein otin auton remontin alle ja otin sylinterikannen pois, niin pytyssä oli noin puoli kahvikupillista vettä. Starttaa moottoria ilman tulppia ja katso lentääkö jostain pytystä vesi.

          Comment


            #6
            Jos joudut sillointällöin lisäämään jäähdytys nestettä, niin menee normaalin kulutuksen piikkin. Mutta jos siis joudut viikottain lisäämään nestettä, niin johonkin se katoaa.

            Comment


              #7
              Jos joudut sillointällöin lisäämään jäähdytys nestettä, niin menee normaalin kulutuksen piikkin.
              Hä? Mihin se sieltä häviäs? Yhteenkää Audiin en oo koskaa joutunu lisäileen nestettä.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                Hä? Mihin se sieltä häviäs? Yhteenkää Audiin en oo koskaa joutunu lisäileen nestettä.
                no kyllähän sitä joskus joutuu lisäämään autoon jos toiseenkin. jos sinne nyt esim. kerran puoleen vuoteen tms. joutuu nestettä hieman lisäämään niin ei mitään merkitystä. itse en jaksa ainakaan sen enempää spekuloida sitä ns. ''normaalia kulutusta''. Se on sitten eri juttu jos joka viikko pitää sen litran kaks laittaa niin jotain vikaahan siellä on. Joko vuotaa ulkoisesti jostain, syyläri sun muut letkut tai vesipumppu jnejne., tai sitten palotilaan... Työauto hävittää nestettä vain talvisin, kesällä ei tarvii lisätä koskaan, johtuu todennäköisesti siitä kun vanhat letkut/tiivisteet/tai jotain kovettuu pakkasella niin alkaa neste katoamaan.

                Ja en kyllä yhtään ihmettele että näyttää kansi ehjältä ulospäin, saa sitä melkoinen sissi olla joka kantta ulkoopäin katsomalla tietää että onko se halki vai ei.... tai että onko pahvi palanu. Tahtoo olla perusoireet kansivaivoissa että nestettä häviää, eli joutuu palotilaan, tai sitten sekoittuu joskus öljynsekaan. Myös toisinpäin eli öljyä syylärissä tai paisarissa. Palotilaan kun nestettä menöö niin sittenhän se savuttaa sitä valkosta utua, toki talvella hankala sitä seurailla. Painetta voi tulla järjestelmään kuten aiemmin todettiin.

                Jos on omissa autoissa ollut kansivaivoja, niin monesti lämmötkin seilaa korkeilla alueilla kun nesteet ei kierrä normaalisti. Kerran myös sitä painetta oli järjestelmässä niin tolkusti että paisari näytti siltä että lentää ilmaan kohta. Hondassa se paisari kun ei oo ruuvattu millään kiinni vaan tökätty vaan sellaseen hahloon paikalleen. Joskus on myös kaikki öljyt menneet syyläriin... Nuo nyt ovat niitä päivänselviä ääritapauksia, kun ei ole lievemmin itsellä koskaan esiintynyt.

                Edittinä sen verran että tahtoo kaupunkiajon seurauksena itelläkin öljykorkki olla valkoinen kun kosteutta pääsee kertymään... Huohotinkin oli silloin aivan tukossa kun asiaa tutkiskelin. Kannattaa nyt kattoo ulkoisia vuotopaikkoja ennen kun alkaa kantta irti nostelee, ja ylipäätään seurailla tilannetta jos kerran auto käy ja kukkuu kuten kuuluu. Huohottimen paikoista osaa joku muu kertoo kun minä.
                Viimeksi muokannut Kikke; 30.1.2013, 17:05.

                Comment


                  #9
                  tarkista se perinteinen paikka eli onko lattiamatot märät (kenno vuotaa)

                  Comment


                  • #10
                    Omalla kohdalla kun aikoinaan oli 80 alla, niin tahtos myöskin nesteet kadota.

                    Silloin tosin ongelmana oli jäähdytin ja letkut sekä paisarissa ollut minimaalinen halkeama. Nestettä joutui lisäämään tasaiseen tahtiin usein.

                    Vaihdoin sitten jäähdyttimen, letkuja ja paisarin ja vika lähti sillä pois. Koneessa ei ollut siis mitää vikaa vaan itse jäähdytinjärjestelmässä. Lähtisin nuo ehkä ekana katsomaan.
                    Parasta melkeen on, kun ajaa koneen lämpimäks, ajaa johkin parkkiin ja alkaa kattoo tiputteleeko/vuotaako mistään.
                    Oli itelläkin tuota valkoista tököttiä öljykorkissa, mutta ei siinä kansipahvia rikki ollut missään vaiheessa.

                    Comment


                    • #11
                      Miulla oli a3 vesipumppu väärin asennettu, tiiviste rutussa. Aikaa myöten kului puhki ja parhaillaan lisäsin vajaa 2ltr/päivä.

                      Comment


                      • #12
                        no siis joo nestettä joudun lisään 4-14pv välein ajosta riippuen. autoo kävin tutkimassa montulla ja ei näyttäny tiputtavan ainakaa näkyvästi mistään. tarkemman tutkiskelun jälkeen näytti, et syylärin reunasta ois nesteet päässy karkaa höyrynä poies.

                        älkää vaa kuvitelko et tiiän autoista kaiken ja tiiän heti mis vika on ja miten se selviää.. eka oma auto siis kyseessä. :) ja tännehän kirjoittelen apua pyydellen.. :D

                        mutta siis letkut on kuivia ja liitoksistakaan en löydä vuotoja. enpä siis vieläkään tiedä mistä toi johtuu.. tod näky syyläristä. tietty sen verra autolla ikää ja kilsoja nii saattaa olla jotai iihan muutakin..

                        Comment


                        • #13
                          et syylärin reunasta ois nesteet päässy karkaa höyrynä poies.
                          eli syyläri on siis ihan märkä ulkopuolelta? jotain pientä aluetta vai isompikin alue?

                          mites sitten kansi? näkyiskö mistään, että saattais olla vuotoa?

                          Comment


                          • #14
                            no siis syylärissä jos on nii tooosi pieni.. se metalli palkki minkä päällä syyläri "makaa" nii siin oli sellane "lätäkkö" :D ja sit ku pimeessä katto taskulampulla nii siitä kulmasta nous höyryä kun kone oli käynnissä.

                            moottorin pohja on iha märkä ku menee kattoon auton alle, mut sinne on saattanu valuu joskus jotain öljyy tai sit vaa jäähdytysnestettä roiskunu sinnekki jostai..

                            Comment


                            • #15
                              oman kansivuodon totesin silleen, et pyyhkäsin siitä kannen kohdalta liat pois, ajelin hetken ja katoin, ni oli selvästi vuotanut.

                              syyläristä taas vaikee sanoo tuo vuoto, kui paljo se sit tosiaan räkii ulos sitä nestettä. melkeen vois kokeilla semmosta paikka-ainetta mitä saa vaikka motonetistä tai fixus. meinaan jos se on vain joku pieni minimaalinen reikä, niin se saattaa mennä umpeen sillä.

                              Comment


                              • #16
                                juu sitäkin tuli koitettua.. oli jku peltipullo ja sit se vaa kaadettiin nesteen sekaa ja kone käyntii 10min... mut pitää ny kattoa laskeeko sen pinta, koska ei oo ainakaan sen jälkeen joutunut vielä lisäämään jäähdytinnestettä..

                                Comment

                                Working...
                                X