Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2,8q -98 vaihteleva käyntiinlähtö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2,8q -98 vaihteleva käyntiinlähtö

    Useamman eri tahon voimalla tutkittu työkaverin yksilö olisi edelleen vailla diagnoosia. Josko täällä jollain olisi ollut samanlaista oiretta?

    Auto siis lähtee kohtalaisen usein normaalisti käyntiin mutta välillä lähtee ikäänkuin hiipien. Käy hetken aikaa todella matalilla kierroksilla kunnes pikkuhiljaa palautuu tai kaasun kanssa "herättää". Joskus on joutunut myös sahaamaan käymään pidempään, eikä ole välttämättä lähtenyt ensimmäisellä starttauksella. Vaikutusta ei tunnu olevan sillä minkä lämpöinen moottori on.

    Tutkittua / testattua:

    Laakkosella tarkastettu vikakoodit: 0 kpl
    Laakkosella vaihdettu lämpötila-anturi ja käyntinopeusanturi
    Toisella korjaamolla mittailtu bensanpaineita, mutta ilmeisesti silloin kun oiretta ei esiintynyt.

  • #2
    Mulla starttaa suunnilleen noin aina, jos pakkasella lämmittää yön yli jäähtynyttä autoa jonkin aikaa tolpassa/moottorinlämmittimellä. Oletan, että jokin sensori kuvittelee koneen olevan lämmin ja syöttää väärän määrän polttoainetta, mistä seuraa häkeltymisen ketjureaktio startissa ja sit taistellaan hetki vajailla pytyillä yms.
    Noista antureista varmaan sais dataa vag-comilla (vai mikä se nykyään on nimeltään) eri olosuhteissa, jos löytyis jokin poikkeama silloin, kun oireet esiintyvät?

    Comment


    • #3
      Taisin joskus aiemminkin kommentoida samanlaiseen ongelmaan. Ranskan ihmeessä oli samanlaista ongelmaa kun kovilla pakkasilla yritti käynnistää tallissa. Tallin lämpötila vähän nollan yläpuolella mutta auton ulkolämpömittari oli suoraan lämpöpatterin vieressä (oikeassa peilissä siis) ja lukemat hellekelin tasolla. ECU ei siis tiennyt mitä tehdä kun moottori on nollassa mutta ulkolämpötila huitelee 30-40 asteen välillä. Välillä sai sahata pitkäänkin ennen kuin lähti käyntiin...

      Comment


        #4
        En tiedä ranskalaisista, mutta luulisi ettei ulkolämpömittarilla ole mitään yhteyttä moottorinohjaukseen. Enemmän moottorinohjausta kiinnostanee moottorin lämpötila ja imuilman lämpötila. Saatan toki olla väärässäkin.
        Minullakin tuo 2.8 A4 käyttäytyy joskus samalla tavalla kuin aloitusviestissä. Lähinnä puolilämpimänä. Pakkasesta ilman piuhaa tai lämpimällä koneella tärähtää laakista käyntiin. Ei vikakoodeja.

        Comment


        • #5
          Mulla tekee C5 S6 samaa mutta yleensä vain kostealla ilmalla esim. pakkanen ollut -20 lauhtunut siitä -10.
          Kerran ei lähtenyt ollenkaan käyntiin vaan pyörittelin akun tyhjäksi mutta jotenkin se seuraavana aamuna heräsi henkiin vaikka akku näytti jännitettä 8v ennen käynnistystä.

          Mutta en sitten tiedä mikä autossa on eikä se nyt niin hirveästi häiritsekkään enään kun asentelin ylläpito laturin autoon niin voi sillä sitten latailla tarvittaessa jos ei helposti halua käynnistyä.

          Comment

          Working...
          X