Tuttavan kärrystä siis kyse (A4 B6 BFB quattro, -04). Noin kuukausi aiemmin lukaisin ko. pirssistä vikakoodit, jolloin oli koodia vain jarruista. Nyt pari päivää aiemmin oli ajelemassa reissusta kotiin, jolloin syttyi moottorin vikavalo palamaan. Lukaistiin tänään vikakoodit, ja nämä sieltä löytyi:
---
6 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 008 - Implausible Signal
16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected
16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
---
Nollattiin koodit ja käytiin koelenkillä. Tuon lenkin aikana koodit eivät tulleet takaisin eikä vikavalo syttynyt. Erikoisinta on mun mielestä on se, etten mä ainakaan huomannu auton käytöksessä mitään erikoista. Ei siis pätkinyt tms. Tosin pienen "hapetuksen" jälkeen alko haiskahtaa hieman kärylle, jonka alkuperä ei selvinnyt. Oisko lie rojut palanu putkesta.
Eka viittaisi N249-venttiiliin, kolme seuraavaa 1. ja 4. sylinterien puoliin ja kolmas MAFiin. Onko noille olemassa joku yhdistävä tekijä (ahtovuoto), vai kokeillako laittaa suoraan N249 ja maffi vaihtoon ja toivoa parasta? Misfiret ihmetyttää siinä mielessä, että auto kävi tasaisesti, eikä vajailla.
---
6 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 008 - Implausible Signal
16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected
16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
---
Nollattiin koodit ja käytiin koelenkillä. Tuon lenkin aikana koodit eivät tulleet takaisin eikä vikavalo syttynyt. Erikoisinta on mun mielestä on se, etten mä ainakaan huomannu auton käytöksessä mitään erikoista. Ei siis pätkinyt tms. Tosin pienen "hapetuksen" jälkeen alko haiskahtaa hieman kärylle, jonka alkuperä ei selvinnyt. Oisko lie rojut palanu putkesta.
Eka viittaisi N249-venttiiliin, kolme seuraavaa 1. ja 4. sylinterien puoliin ja kolmas MAFiin. Onko noille olemassa joku yhdistävä tekijä (ahtovuoto), vai kokeillako laittaa suoraan N249 ja maffi vaihtoon ja toivoa parasta? Misfiret ihmetyttää siinä mielessä, että auto kävi tasaisesti, eikä vajailla.
Comment