Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 BFB "vikalista"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 BFB "vikalista"

    Tuttavan kärrystä siis kyse (A4 B6 BFB quattro, -04). Noin kuukausi aiemmin lukaisin ko. pirssistä vikakoodit, jolloin oli koodia vain jarruista. Nyt pari päivää aiemmin oli ajelemassa reissusta kotiin, jolloin syttyi moottorin vikavalo palamaan. Lukaistiin tänään vikakoodit, ja nämä sieltä löytyi:

    ---
    6 Faults Found:
    17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
    P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded

    17658 - Fuel Level too Low
    P1250 - 008 - Implausible Signal

    16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected
    16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected
    17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    ---

    Nollattiin koodit ja käytiin koelenkillä. Tuon lenkin aikana koodit eivät tulleet takaisin eikä vikavalo syttynyt. Erikoisinta on mun mielestä on se, etten mä ainakaan huomannu auton käytöksessä mitään erikoista. Ei siis pätkinyt tms. Tosin pienen "hapetuksen" jälkeen alko haiskahtaa hieman kärylle, jonka alkuperä ei selvinnyt. Oisko lie rojut palanu putkesta.

    Eka viittaisi N249-venttiiliin, kolme seuraavaa 1. ja 4. sylinterien puoliin ja kolmas MAFiin. Onko noille olemassa joku yhdistävä tekijä (ahtovuoto), vai kokeillako laittaa suoraan N249 ja maffi vaihtoon ja toivoa parasta? Misfiret ihmetyttää siinä mielessä, että auto kävi tasaisesti, eikä vajailla.

  • #2
    Painetestiä varmaan nyt kannattaisi ensin tehdä.

    Comment


    • #3
      Noi misfiret saattaa olla ihan vaan että puola on laukeamassa. Oma aikanaan veti ykköspytyssä misfirejä yhdellä reissulla kun lusikan junttasi lattiaan (ohitustilanne). Kotiin päästyä vaihdoin puolat päikseen 1&2 pytyiltä ja nollasin koodit, tuon jälkeen sai 2kk ajella ilman ongelmia kunnes alkoi kakkospytty lyömään tyhjää.

      Comment


      • #4
        Pirssi kävi pajalla. Autoon vaihdettiin venttiilikopan tiiviste (käry johtu tästä) ja ilmeisesti löyty myös imuvuoto. Maffia ja puolia ei vaihdettu, mutta kosteutta löyty _jostakin_, ei tuttava osannu sen tarkemmin sanoa.

        Comment

        Working...
        X