Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ei ota kierroksia.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 ei ota kierroksia.

    Täältä on luettu nyt kaikki mahdollinen ja mahdoton ja yritetty ettiä vikaa,mut vielä on vastaus on pimennossa..

    Eli auto on 96vm A8 4.2 ja ongelma on se että kierrokset stoppaa 2470 ja sit rupee yskii,pätkii,jne. Mutta kaasua ko himmaa vähä niin palautuu taas normaaliks. Mutta jos antaakin varovaisella kaasulla rauhassa kerätä kierroksia niin kiertää rajottajalle ilman mitää ongelmia.
    Auto toimii ajossa täysin normaalisti,kunhan vaan ajaa NORMAALISTI. et kenkää ei siedä saada yhtää.

    Autosta on nyt tarkastettu ja huolettu Puolat,tulpat,turbiini,vaihdettu kaikki suodattimet ja mehut ja uus akku.
    Vikakoodeja ei anna minkää laisia,mutta moottorin menevä ilma mikä ilmotetaan muistaaksee ( g/min ) antaa "ehkä" vähän liian pienen numeron..
    ajossa toi näyttää et se ottaa 20-25g/min ilmaa (normaali ajossa n.60km/h vauhdissaa. onko OK? Joku hurja sano et sen pitäs olla lähempäne 40g/min mitä se imee ilmaa.

    Ittellä on jo ideapankki iha tyhjä,eikä ole mitää hajua mistä toi vois johtua.
    mitää ylinmääräsiä valoja ei vilku mittarissa ja auto toimii muuten iha täysin.

    pensa haisee välillä,mut en tiiä mistä se tulee ko mikään ei tunnu vuotavan.
    Viimeksi muokannut Killeri; 12.7.2017, 15:57. Perustelu: Ketjut yhdistetty.

    #2
    Kokeiles ottaa MAFfin (ilmamassamittarin) liitun irti, toimiiko sitten? Se yksikkö on g/s. Ja quattro kirjoitetaan q:lla.

    Comment


      #3
      Jokohan se pakoputki on tutkittu että kuinka tukossa se on? Siitähän oli sillo puhetta kun juteltiin.

      Comment


      • #4
        Bensapumppu ei tuota painetta pyydettäessä eli kiihdyttäessä "bensa loppuu"? Pumppu pystyy nostamaan paineita/tuottoa vain hitaasti nostaen? Toisaalta bensan loppumisesta taisi jäädä sytytyshäiriö-merkintä vikalogiin. Tai jokin muu kakku-puolella? Jos se olisi sytkäpuolella (esim. kipinänvahvistin päästää läpi tms) niin luulisi sen tulevan esiin aina kun jokin kierrosraja ylitetään.

        Comment


          #5
          Tuo koodittomuus ehkä nyt nollauksen jälkeen pitää kutinsa (en tiedä), mutta ei kuitenkaan ollut lähtökohta. Enemmän lähtötietoja on parempi kuin vähemmän.

          Maffihomman neuvoin itsekin ja kuulemma vain huonontaa tilannetta. 25 ja 40 gramman ero tulee ajotilanteessa tosi herkästi, joten ei voi sanoa mikä on normaali ilmamassa.

          Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
          Control Module Part Number: 4D0 907 557 J
          Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
          Software Coding: 04263
          Work Shop Code: WSC 00000
          VCID: 336E173D010FCE80ECF
          7 Faults Found:

          16885 - Vehicle Speed Sensor
          P0501 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
          16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
          P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent
          17915 - Idle Control Sys
          P1507 - 35-10 - Lower Regulation Limit Reached - Intermittent
          17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
          P1570 - 35-10 - - Intermittent
          16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
          P0300 - 35-00 -
          16690 - Cylinder 6
          P0306 - 35-00 - Misfire Detected
          17913 - Throttle Idle Switch (F60)
          P1505 - 35-00 - Does not Close or Open Circuit

          Comment


          • #6
            Bensapumppu vois kyllä olla vaihtoehto eikä välttämättä jätä edes vikakoodeja.

            Comment


            • #7
              Maffi on otettu irti jo useempaan kertaan ja liittimiä muutenki irroteltu ja putsailtu. maffin irrotus ei tosiaan muuttanu mitään. Uuden sytkäboxin saan huomenna ja seki sen takia ko kaveri höyrys et hällä oli ihan samanlainen vika A6:ssa ja sillä vika oli siinä.. Noh se makso 40e et tulkoo nyt sit uus sellane.

              Putkistoa ei oo tutkittu ko sen verra et,otettu lattialla ja kuunneltu onks isompia helinöitä,mut eipä noitaka sieltä kuulunu. paineilmaki tuntu tulevan hienosti läpi,mut muuta sille en itte ainaka tajunnu tehä.. tänään meinasin kokeilla et jos ottaa catin edestä putken irti ja auto tulille.. Kokeilee sillee et stoppaako kierroksen otto vaiko ei.. Senki ko ois tajunnu jo aikasemmin koklata =)

              Tämänpäivän huomiot onki sit sellaset et vaihdoin bensa suodattimen ja IHANKO se ois pikkase virkistäny tota,mut vääntö on olematon silti,mut antaa enemmän polkee kaasuu tukehtumatta. ja suodatin oli täynnä sellasta mudan väristä pensaa..( liekkö alkuperänen )...

              Comment


                #8
                Yhdessä passatissa oli kanssa suodattimessa jos jonkin väristä töhnää. Tuli sitten irroitettua bensapaineen säädin niin se oli aivan samanlaisessa sopassa kuin suodatin. Eli voi olla että loppujen lopuksi soossi on suuttimilla asti.

                Comment


                  #9
                  Nyt on kyseisestä autosta katit tyhjät ja bensasuodattimen vuoto korjattu. Enää ei kärsi kuin 40-50kmh vauhtia liikkua. Selvisi että tankatessa pistooli naksuu koko aika. Eli olisiko nyt niin että tankki ei vaan yksinkertaisesti hengitä ja bensan saanti loppuu? Seuraava kokeilu on ilman korkkia.

                  Comment


                  • #10
                    Mistäköhä mahtas löytyy jonkilaisii sähkökaavioita tähä käkättimeen? Joutunee ruveta kaipaa johtoja esiin ja ettimään niistä vikaa..

                    Comment


                      #11
                      Onko ne bensapaineet jo mitattu?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja ipe83 Näytä viesti
                        Mistäköhä mahtas löytyy jonkilaisii sähkökaavioita tähä käkättimeen? Joutunee ruveta kaipaa johtoja esiin ja ettimään niistä vikaa..
                        Kurkkaapa josko täältä löytyis tarpeellisia piirroksia / ohjeita:
                        http://elsaweb.spaghetticoder.org

                        Comment


                        • #13
                          A8 ei ota kierroksia

                          Minulla on A8 vm.96 4,2l. Laturin vaihdon jälkeen ilmeni uusi vika. Lähtee käyntiin mutta kierroksia ei ota lainkaan. Tyhjäkäynti on vain alle tonnissa. Vikakoodin lukija antoi arvon Rom Error. Missä voisi olla vika?

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodinlukijassa. Hanki VCDS ja katso sillä mitä autolle kuuluu.

                            Oletettavasti auto vastasi kaasuun ennen laturin vaihtoa ihan ok?

                            Comment

                            Working...
                            X