Kyseessä siis 2,2 sedan ja 5-lovinen manuaaliloota, auto on otettu käyttöön 4.1.1989. Nettisivuilla kun olen rekisteriotteen Vin-koodia metsästänyt, tuntuu kuin se ei olisi aivan oikea, mutta -89 herjaa koodin mukaan vuosimalliksi. Auto ollut mulla vähän yli viikon.
Vaihteensiirtäjän stefa vuotaa reippaasti öljyä, n 1 litra alle sadalla kilometrillä. Kun olen netistä metsästänyt kyseistä stefaa, niin 2,2 litraisten jaottelu näkyy olevan seuraava; 2,2 101kW 12/88 asti ja 2,2 kW kat 6/89 eteenpäin. Motonet tuntee -88:iin asti vaihteensiirtäjän tiivisteen 15x24x7mm, mikä on melko lähellä työntömitalla nitattuihin arvoihin; akseli 16mm , stefan ulkomitta 24mm. Jostain sivuilta (olikohan Varaosat 24) löytyi -89 eteenpäin stefa mitoilla yli 30 ja 40mm.
Lisäksi vaihdelaatikosta kuuluu moottorijarrutuksessa hieman vastaava ääni, kuin peruutusvaihteella lujaa peruutettaessa. Kytkintä painaessa ääni ei kuulu. Auton eturenkaita (vaihde vapaalla) pyöritettäessä kuuluu laatikosta rohinaa. Tiedossa ei ole, kuinka paljon laatikolla on ajettu vajailla öljyillä. Muuten pelaa olovana hienosti, eikä tasakaasulla tai kiihdyttäessä korvaan tunnu mitään erikoista.
Siinä sekava johdanto:)
Kysymyksiä;
Olisikohan mun oltava laatikon ääntelystä niin huolissani, että se edellyttäisi laatikon vaihtoa, vai riittäisikö tuo stefan vaihto ja ääntelystä välittämättä oleminen?
Onko eri vuosimallien vaihdelaatikoissa kuinka paljon eroja? Tuo stefan metsästys on pistänyt miettimään, että onko mun autoni kuitenkin käytännössä -88 mallia, vaikka -89 virallisesti onkin. Eli jos alan katselemaan varaosa-autoa ja yleensäkin varaosia, pitäisikö etsiä -88 vai -89 mallin autoa tai pelkkää laatikkoa, vai sopiiko esim. -86 :sta -88:iin sama loota heittämällä jne? Entäpä neljä-lovinen?
Kiitollinen olisin myös tiedosta, että mistä löytäisin varaosanumeroita em. osiin?
Vaihteensiirtäjän stefa vuotaa reippaasti öljyä, n 1 litra alle sadalla kilometrillä. Kun olen netistä metsästänyt kyseistä stefaa, niin 2,2 litraisten jaottelu näkyy olevan seuraava; 2,2 101kW 12/88 asti ja 2,2 kW kat 6/89 eteenpäin. Motonet tuntee -88:iin asti vaihteensiirtäjän tiivisteen 15x24x7mm, mikä on melko lähellä työntömitalla nitattuihin arvoihin; akseli 16mm , stefan ulkomitta 24mm. Jostain sivuilta (olikohan Varaosat 24) löytyi -89 eteenpäin stefa mitoilla yli 30 ja 40mm.
Lisäksi vaihdelaatikosta kuuluu moottorijarrutuksessa hieman vastaava ääni, kuin peruutusvaihteella lujaa peruutettaessa. Kytkintä painaessa ääni ei kuulu. Auton eturenkaita (vaihde vapaalla) pyöritettäessä kuuluu laatikosta rohinaa. Tiedossa ei ole, kuinka paljon laatikolla on ajettu vajailla öljyillä. Muuten pelaa olovana hienosti, eikä tasakaasulla tai kiihdyttäessä korvaan tunnu mitään erikoista.
Siinä sekava johdanto:)
Kysymyksiä;
Olisikohan mun oltava laatikon ääntelystä niin huolissani, että se edellyttäisi laatikon vaihtoa, vai riittäisikö tuo stefan vaihto ja ääntelystä välittämättä oleminen?
Onko eri vuosimallien vaihdelaatikoissa kuinka paljon eroja? Tuo stefan metsästys on pistänyt miettimään, että onko mun autoni kuitenkin käytännössä -88 mallia, vaikka -89 virallisesti onkin. Eli jos alan katselemaan varaosa-autoa ja yleensäkin varaosia, pitäisikö etsiä -88 vai -89 mallin autoa tai pelkkää laatikkoa, vai sopiiko esim. -86 :sta -88:iin sama loota heittämällä jne? Entäpä neljä-lovinen?
Kiitollinen olisin myös tiedosta, että mistä löytäisin varaosanumeroita em. osiin?
Comment