Taustaa sen verran, että ajokilometrejä on 210tkm ja moottorityyppi on BDW.
Autossani jäi yhtenä pakkasaamuna moottorin ohjausvikavalo palaamaan ja se ei poistunut ennen kuin kävin tutun korjaamolla huollossa / pyyhkimässä vikakoodit. Koodien alkuperä ei ollut täysin selvä, mutta tossa vaiheessa arveltiin liittyvän antureiden toimintaan (pohdittiin toki isomman ongelmankin mahdollisuutta). Ajelin korjaamolta kotiin ilman vikavalon ilmenemistä ja tein tuolla samalla matkalla mm. kauppareissun, jonka jälkeenkään startattuani ei vikavaloa tullut. Kuitenkin seuraavan todellisen kylmästartin jälkeen samainen vikavalo ilmestyi jälleen kiusaksi.
Kyseiset ODB-vikakoodit olivat aiemmalla lukukerralla P0010, P0011 ja P0016. Katoin koodien selitykset englanniksi, mutta senkin jälkeen on aika paljon vaihtoehtoja auki. Vika kuulemma saattaa piillä huonossa liittimen kontaktissa (pitää tarkistaa asap) tai sitten pahimmillaan nokkaketju on venynyt tjsp ja aiheuttaa isomman rempan.
P0010 - "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
P0011 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0016 - Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank 1 Sensor A)
Sanottakoon vielä, että moottori kuulostaa "terveeltä" ja käyttäytyy muutenkin kaikin puolin normaalisti. Onko kellään kokemusta vastaavista oireista?
Autossani jäi yhtenä pakkasaamuna moottorin ohjausvikavalo palaamaan ja se ei poistunut ennen kuin kävin tutun korjaamolla huollossa / pyyhkimässä vikakoodit. Koodien alkuperä ei ollut täysin selvä, mutta tossa vaiheessa arveltiin liittyvän antureiden toimintaan (pohdittiin toki isomman ongelmankin mahdollisuutta). Ajelin korjaamolta kotiin ilman vikavalon ilmenemistä ja tein tuolla samalla matkalla mm. kauppareissun, jonka jälkeenkään startattuani ei vikavaloa tullut. Kuitenkin seuraavan todellisen kylmästartin jälkeen samainen vikavalo ilmestyi jälleen kiusaksi.
Kyseiset ODB-vikakoodit olivat aiemmalla lukukerralla P0010, P0011 ja P0016. Katoin koodien selitykset englanniksi, mutta senkin jälkeen on aika paljon vaihtoehtoja auki. Vika kuulemma saattaa piillä huonossa liittimen kontaktissa (pitää tarkistaa asap) tai sitten pahimmillaan nokkaketju on venynyt tjsp ja aiheuttaa isomman rempan.
P0010 - "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)
P0011 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0016 - Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank 1 Sensor A)
Sanottakoon vielä, että moottori kuulostaa "terveeltä" ja käyttäytyy muutenkin kaikin puolin normaalisti. Onko kellään kokemusta vastaavista oireista?
Comment