Tänään juuri huomasin tuoreen 2.0 KAT -90 lötkön tyhjäkäyntimoottorin/säätimen/luistin/venttiilin....mikä se lisäilmahärpäke nyt sitten onkaan nimeltään, olevan mielestäni viallisen. Kun se on irti piuhasta, kulkee ilma rööristä toiseen venttiilin läpi. Tarkistin asian hyllystä löytyvistä muutamasta vastaavasta ja niistä ei kulkenut ilma lepotilassa läpi. Vaihdoin siis härpäkkeen, mutta sen myötä katosi tyhjäkäynti kokonaan. Vaihtoehdot on seuraavat:
A: Hyllystä otettu on jumiutunut pysyvästi kiinni.
B: Se toimii, mutta autossa olleen aukijuuttuneen venttiilin aiheuttamat ongelmat on kompensoitu jostain muualta, joten auto ei toimi ehjällä venttiilillä.
C: Olen väärässä ja venttiilin kuuluukin lepotilassa olla auki. Silloin hyllyssä on kasa viallisia venttiilejä.
Sanokaa nyt joku, että olen jäljillä ja venttiilin kuuluu olla kiinni "lepotilassa". No, huomenna kokeillaan ne muutkin hyllyssä olevat venttiilit A-vaihtoehdon varalta.......
Ps. Se autossa alunperin ollut yritti hurinasta päätellen selkeästi "toimia", vaikka auto ei käynytkään, mutta virta oli päällä. Tuskin sen kuuluu niinkään tehdä?
A: Hyllystä otettu on jumiutunut pysyvästi kiinni.
B: Se toimii, mutta autossa olleen aukijuuttuneen venttiilin aiheuttamat ongelmat on kompensoitu jostain muualta, joten auto ei toimi ehjällä venttiilillä.
C: Olen väärässä ja venttiilin kuuluukin lepotilassa olla auki. Silloin hyllyssä on kasa viallisia venttiilejä.
Sanokaa nyt joku, että olen jäljillä ja venttiilin kuuluu olla kiinni "lepotilassa". No, huomenna kokeillaan ne muutkin hyllyssä olevat venttiilit A-vaihtoehdon varalta.......
Ps. Se autossa alunperin ollut yritti hurinasta päätellen selkeästi "toimia", vaikka auto ei käynytkään, mutta virta oli päällä. Tuskin sen kuuluu niinkään tehdä?
Comment