Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1.8T rötää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 1.8T rötää

    Laitan nyt tänne tämän ku ei muuta keskustelua keksiny..
    Mikä h*lvetti tämä osa on? joku patentti vai kuuluuko sen olla tuolleen?
    Autossa sen verra vikaa että normi kaasulla(puol kaasua) auto kiihtyy jne, mutta ku lyö lämän tiskiin 1-5 vaihteella, ennen 3t/rpm tai jälkeen kyllä pätkäsee niin kovaa että melkee hampaat ratissa.. Se pätkii myös ton 3t jälkeenkin eikä lopeta ennen ku nostaa kaasun.. Pätkimisen aikana kuuluu kumma murmellus/rötääminen..
    Autona toimii Audi a4 1.8t 250hp
    Osa on siis tuo missä mutteri kiinni..
    http://s1340.beta.photobucket.com/us...tml?sort=3&o=0

    Kiitos kaikille jotka viittii vastata!

    #2
    Eiköhän tuo ole pcv venttiili, syytä en tiedä miksi on pultilla tulpattu. Onko vikakoodeja saatavilla?

    Comment


    • #3
      Vikakoodeja pääsis lukemaan vasta viikon parin sisään..
      hetken aikaa ollu vasta kyseinen auto ja 1.8t kone iha tuore tuttavuus..
      Onko siitä jotain haittaa ku se on tukittu..? olisko syytä ottaa pois tuo pultti?

      Comment


        #4
        Itsekkään en osaa sanoa varmaa tietoa, tässä tilanteessa kun pcv venttiili on osana huohotusta, enkä näe järkeä kyseisessä tulppauksessa.
        Kyseleppäs tuolta jos löytyisi paremmin apua.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=77617

        Comment


          #5
          Tein tästä nyt ihan oman ketjunsa, kun ei tämä liity S2 malliin mitenkään.

          Comment


          • #6
            Tuohon PVC venttiiliin sen verran, että sehän on tuossa kuvassa kiinni nyt imuputkessa? Elikkäs tuolla tavalla sillä ei ole mitään toiminnallista virkaa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että et voi ottaa pulttia pois, koska muuten kone imee ilmaa ilmamassamittarin ohi = moottori saa ilmaa eri määrän mitä massamittari sanoo = ei toimi. Toisaalta taas, voit ottaa itse venttiilin pois ja tulpata reiän imuputkseta muulla tapaa jos se venttiili tuossa häiritsee?

            Mutta mitenkä sitten tuo huohotus on hoidettu, kun tuo venttiili on jätetty toimetta? Katsoisin itse mihin menee se huohotusletku joka pitäisi mennä PVC tuolle venttiilille? Voihan olla, että tähän on tehty huohotukseen fiksumpi järjestelmä kun originaali, eli siellä on kerääjäsäiliöt yms.

            Mutta itse vikaan on vaikea ottaa kantaa näillä tiedoilla. Rötäämiseen on monta mahdollista syytä, joten vikakoodit on tähän välttämättömyys.

            Comment


              #7
              Tuo on tuplattu siitä syystä, että koneen halutaan huohottavan jonnekkin muualle kuin takaisin kiertoon.

              Tuota on jonkun verran puitu tuolla turbon hajoamisketjussa jossa epäilty tuon huohotuksen keräävän jäätä.

              Suuri kysymys tuon osalta on tosiaan, että minne se huohotus nyt menee sitten.

              Comment


              • #8
                Joo selvä. Täytyy tuota autoa kahtoa enemmä ku pääsee halliin..
                Vasta ensviikolla pääsee kahtoo vikakoodit jne.
                Mites ku katottii nopeaa joskus joulukuulla vikakoodit ja siellä oli vaikka ja mitä, ja ei sitte nollattu niitä siinä kiireessä..
                Jos nyt nollaan vikakoodit, nii tuleeko tämän hetkiset viat takaste listaan pienen koe lenkin jälkeen?
                Sen verran muistan että tais olla jotenki näin osa:
                Syl 2. nak.tunnistin säätövasteessa
                Syl 3. suihkutusventtiili avoin
                Lambda epälooginen signaali, ja tais jostain ilmanmäärä tunnistimestaki olla jotain.. Ku näistäkään ei tiedä kuinka vanhoja vikoja on.

                Huono vaa ku ei tästä autosa viel oikee tiiän mitään nii täältä pitää tulla kyselee ja lukemaan kauhu tarinoita.

                Comment


                  #9
                  Eka koodit nollille. Sit ajellaan ja katellaan mitä tulee uudelleen.

                  Comment


                  • #10
                    Ei oo vieläkää päässy vikakoodien lukuun..
                    Mutta sen verra hokasin että turbon laipan tiiviste vuotaa, tai siis siitä tiivisteestä näyttäs vuotavan aika reilusti pakokaasua.. Tämä varmaa saattaa liittyä toho pätkimiseen jos lambda saa huonoja arvoja. (?)
                    Ja sitte vielä bensa tankista.. Oon nyt pitänyt bensatankin korkkia auki jatkuvasti, eilen sitte kiristin sen kunnolla kiinni nii auto meinas sammua? Sen hörähtämisen jälkeen tietenki avasin korkin taas (oli kiinni varmaan n 15sec) ja het kauhee suhina/pihinä kuuluu avattaessa. Ei varmaa toimi oikee tankin hengitys tai jtn sinneppäin.
                    Tuoho tiivisteeseen vielä.. edellisen omistajan toimesta vaihdettu uus turbo n. 14tkm sitte. Siinä varmaa kössitty tuo tiiviste..

                    Comment


                    • #11
                      Päivitystä..
                      Huomasin että turbolta lähtevän ahtoletkun klemmari oli irti, ja tästä syystä letku _erittäin_ löysällä eli ahtovuoto. No löin uuden kiristimen ja letkun paikoilleen, testi ajolla ja.... Ei kestä painaa kaasua ei sitte yhtää. Pinta kaasulla pääsee mut jos vähääkään lyö enemmä kaasua nii ontuu ja ei kulje..
                      Ennen oli vika täyskaasu vedolla, nyt se meni jo sellaseks jos liian nopeaa painaa kaasua ni kaput..

                      Comment


                      • #12
                        Mites puolat? Onko niitä vaiheltu millo viimeksi?

                        Comment


                        • #13
                          Ei oo minun aikana vaihdettu. (3kk) auto ollu itellä vasta..
                          Mut tuo juttu ku noin "radikaali" ahtovuoto, sen ku korjasin nii auto ei liiku mihkää.
                          se ei pätki/nyi vaa sillee että se muka tukehtus..murmeltaa.
                          Autossa on kyllä edellisen omistajan jäljiltä tollanen kartiosuodatin.
                          Paikallaan saa jenkoa miten haluaa mut ei ajossa.. Pitäs melkee video ottaa miten se tekee, niin hankala selittää..
                          Ei edes päästä plussan puolelle ahtoja nyt.
                          Pitää vissii laittaa puola(t) vaihtoon, tulpat, ja jos jostain löytys orkkis suodatin..

                          Comment


                          • #14
                            Puolat ja tulpanhatut vaihtoon itellä teki just samallalailla sillon ku tuommosen omistin ja oli samanlaista vikaa..

                            Comment


                            • #15
                              Juu. Mites herkästi ahtoputket yms menee tukkoon vai voiko ne mennää tukkoon? ja mikä tukkeutumisen voisi aiheuttaa?
                              Tuossa äske (taas) auto paikalla kaasuttelin, nii turbolta lähtevä ahtoletku näytti pullistuvan. (?!)

                              Comment


                              • #16
                                Päivitystä tännekki. luetin vikakoodit ja siellä oli kaiken näköistä.
                                mutta nyt audilla pystyy kiihdyttää täysikaasulla ilman pätkimistä!
                                Otettii MAFin johto irti, ja testi lenkillä ei minkäänlaista pätkimistä, mutta ahdot tasan 0.5.
                                Eli nyt uutta MAFia kehiin ja toivoa että se pätkiminen oli siinä..
                                Ei varmaan ole haittaa vaikka tuo piuha irti ajaa.. Ainaki nyt pystyy kiihdyttelemään.
                                Jatkoa sit kun uus maf löytyy.

                                Comment


                                • #17
                                  itellä teki samaa ku oli ensinnä maf rikki, ja sit ku oli bilteman maf :D eli kannattaa ihan alkuperänen bosch ostaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kannattaa uudella maffilla kokeilla, mutta käynnin paraneminen johdon irroittamisella ei tarkoita että vika välttämättä olisi maffissa. Auto alkaa tällöin käymään jollain varaohjelmalla. Itsellä imuvuoto aiheutti kipua ja käynti parani johdon irroituksella.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo selvä. Odotus on kova jos tuolla uudella maffilla pelais. Vuotoja on tutkittu, tosin silmä määräisesti.
                                      Täytyy rakentaa sellane painetesti tulppa..
                                      Sit toinen ku löytyy tuo greddyn digitaalinen ahtopaineiden säädin, siinäki on varmaan oma hommansa säätää..

                                      Comment


                                      • #20
                                        kannattaa tossa sun tilanteessa tarkistaa myös n75 toimivuus, eli se solenoidi joka on yhteydessä hukkaportin kellolle. jos on esim juminu, voi ahdot nousta liian suureks ja auto rupee pätkimään bensansyöttöö

                                        Comment


                                        • #21
                                          Silloin ku maff:in piuha oli kiinni, pysty kiihdyttää aika tarkasti 0.4 bar, sit pomppaa yhtäkkiä 0.5 bar ja meno loppu siihen. Auto alko rötäämään ja puutumaan.
                                          Nyt ku piuha irti, auto "vika/vara" tilassa, kaasun junttaa pohjaan ahdot nousee tasan 0.5 ja pysyy sinne eikä pätki/puudu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            veikkaisin et maffi huonona ei pysy mukana taikka seokset menee sekasin jostain kumman syystä.
                                            s4 maffi olis aikas hyvä hankinta kun kerta heppojakin on tuon verran ellei sit ole jo.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo. Tänään taas taka pakkia..
                                              Kävin tuossa ajelee ja junttasin kaasun pohjaan nii alko rötäämään. Niissä vikakoodeissa oli jotain myös seoksista.
                                              Kone ei ollu iha täyslämpönen. Leimalla oli ongelmaa lambda arvon kanssa, ja silloin ku kävin vikakoodit lukee, kyseinen korjaaja kahto kone huonetta ja tuumasi että tässä ois tarvike lambda.. lambdanki saa vissii vaihtaa.
                                              Just alkamassa työt, ensimmäinen palkka tulee nii taitaa mennä autoon.. :D

                                              Comment


                                                #24
                                                Vuototestaus paineistamalla.

                                                Sähkökaasuisen maffia ei voi laittaa vaijerikaasuiseen edes ohjelmamuutoksen kanssa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Re: B5 1.8T rötää

                                                  Jos tuommoisella pultilla on tuo imuputki tulpattu niin aika varma ahtovuoto ainakin ellei ole jo hoidettu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Päivitystä.. Nyt on MAF vaihdettu, öljyjä vaihdettu, mutta nyt ei ahdot nouse kuin 0.5bar (taas) ei pätki eikä mitään mutta laiskat ahdot.. Jos n75 on kiinni, ahdot 0.5, ottaa piuhan irti niin sama 0.5... Viittaisko rikkinäiseen säätimeen?
                                                    Kokeilin yleismittarilla sitä ohm testiä ja se näytti 30, niiku ohje neuvo..
                                                    Apuja kaivattas taas..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vikakoodit tänne esille reippaasti vaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo ku sais luettua ne jossain.. töissä päivät/yöt ku ajaa rekkaa.. :D
                                                        Jos tekis hankinnan ja ostas se piuhan oikee ettei tartte missää lähteä käymään.
                                                        Just perjantaina meni bensapumppuki.. Ottaa koville vähä. Ja tnä alko nykimään taas...........
                                                        Mut hommaan sen piuhan ja pistän tänne vikakoodit sit ellen ite tajua niistä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ne vikakoodit tänne näytille, niin loppuu arpominen..

                                                          Polttoainepumppu voisi olla syypää, jos ei ole enään jaksanut tuottaa riittävää painetta?

                                                          Ja kun nyt mainitsit että bensapumppu on mennyt, eli kaput?? Niin ei se sen jälkeen myöskään enään nyi..vai onko samasta autosta enään kyse?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sama auto. Ja uus bensapumppu on jo laitettu. bensapumppu meni laakista rikki.
                                                            Ja pistän ne koodit heti ku pystyn.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X