Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi kytkin luistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    onko mahdollista että järjestelmässä on ilmaa??.. tuommoinen työsylinteri malli mikä noissa on ei pakosti ilmaannu perinteisillä keinoilla ollenkaan vaan jarrunestettä pitää syöttää työsylinterin päästä säiliöön päin... ikäänkuin vastakarvaan jotta ilma tulee työsylinteristä pois... se että jos kytkin jo nuin kauan aikaa luistanut varsinkin rasituksessa ja isolla vaihteella niin voi olla että levy jo KAPUT sekä asetelma lasittunut siniseksi puhumattakaan vauhtipyörästä....
    itse en ajaisi metriäkään tai ainakaan en kiihdyttelisi jos huomaisin että uusi kytkin luistaa noin paljon ennenkuin asia olisi selvitetty.

    Comment


      #32
      Ei se ilma sitä luistamaan saisi, kytkin ei vaan irroita kunnolla. Eipä tuo taida enää ajamalla parantua.

      Comment


      • #33
        Oman ymmärrykseni kanssa kaikki noi työsylinteri ongelmat lähinnä liittyy siihen että se ei kunnolla irtoa se kytkin.

        Toivottavasti ei vielä kokonaan kytkin KAPUT. Varovaisesti tuolla ollaan ajeltu ja kyllä siinä normi ajoon pitoa on, mutta ei uskalla yhtään isoilla vaihteilla painaa ettei lähde luistamaan. 1300km yhteensä takana, joista puolet maantietä.

        Onko tuosta enää paluuta, vai jos vien pajalle niin pitääkö olla uudet kamat mukana? Jos on joutunut nesteitä tuohon niin syökö se levy sitä niin, että ei enään siitä palaudu. Entäs tuo vauhtilevy?

        Alkaa rahallisuus loppua jos joutuu jostain käsittämättömästä syystä laittamaan toisen uuden kytkimen tuohon sisään. Oma mekaanikko jonka tuo tuohon laittoi ei ole mikään VAG speliasti, jos menee vaikeaksi niin kuka on PK seudulla paras diagnisoimaan tällaisen?

        Comment


        • #34
          Jos uudessa kytkimessä on vikaa, niin osan toimittaja vastaa osan lisäksi töistä aiheutuneista kustannuksista, kun kytkin vaihdetaan ehjään.

          Minulla hajosi englantilainen paineasetelma Audista. Kytkimestä tuli vähän normaalia kevyempi käyttää ja kytkin alkoi luistamaan. Paineasetelmassa ongelma näkyi niin, että painelaakeriin osuvien kynsien korko aaltoili toisiinsa nähden, kun niidenhän pitäisi olla ehjässä paineasetelmassa samassa korossa. Kerran on aivan uusi paineasetelma hajonnut samalla tavalla. Paineasetelma kesti koeajon ja sitä seuraavassa lähdössä oli poljintuntuma muuttunut.

          Comment


          • #35
            Ok. Eli voi olla, että ihan uudetkin osat hajoilevat. Toivotaan että mieluummin niin, kuin että jotain muuta hajalla. Oma muistikuvani olisi myös, että kytkin olisi vähän normaalia kevyempi. Kuullostaa, että voisi jotain samantapaista olla omassanikin.

            Speed-autoteilestä tuli tämä hankittua, ja silloin Teppo oli todella avulias kaiken suhteen.
            Yritin laittaa jo viikoo sitten mailia, joskos olisi vastaavaa tullut hänen setillään vastaan, mutta vielä ei ole parin mailin jälkeen kuulunut joka on harmillista.

            Ensi torstaiksi olisi aika varattu korjaamolle jossa vaihtoivat kytkimen. Mietin vielä tänään, pitäisikö vaan sinnikkäästi varovasti ajella tuolla, mutta pakko varmaan pyytää häntä ottamaan vaihteisto irti, että pääsee näkemään mikä vaivaa.

            Lisää näkemyksiä kuunnellaan myös, ja olisi hienoa kokeilla jonkun muun a4 kytkintä, että tietäisi vähän mikä on normaalia ja mikä ei.

            Comment


              #36
              Eipä siinä paljon tehtävissä ole.jos jos kytkin ei kanna,niin asetelma rikki tai puristusvoima liian heikko.

              Comment


              • #37
                Se täytyy vielä lisätä sotkeakseni pakkaa, että uusi saksalainen kytkin oli luultavasti mm. voidellun kytkinakselin takia kevyempi kuin vanha englantilainen ennen hajoamistaan. Hajonnut oli vieläkin kevytkäyttöisempi kuin uusi. Viesteistä saa sen kuvan, että uusi luistava on jotenkin kysymysmerkkejä herättävän kevyt.

                Mutta miten jo kessu74 totesi, niin eihän tuossa oikein muita vaihtoehtoja ole kuin ottaa auki ja ihmetellä sitten lisää, jos ei kerta ajamalla ole paremmaksi mennyt.

                Comment


                • #38
                  Ok. Eli torstaina kytkin ulos ja selvittämään. Toivottavasti nyt olisi osa uhan alkuaan rikki. Touhutonnit loppuneet tämän auton kanssa jo aikoja sitten niin uutta kytkintä ei olisi toistamiseen varaa ostaa. Jos nesteitä levyllä niin onko mennyttä? Yritän vaan varautua kaikella mahdollisella tiedolla.

                  Audiq: Edellinen auto oli Subaru forester jossa pahamaineisen jäykkä kytkin ja ei ole aikaisempaa audi että olisi vertaus tuntumaa.

                  Lähinnä tuntuu että uusi kytkin on pehmeämpi ja vähän kevyempi kuin pois vaihdettu Valeon SMF setti. Se tässä hämää. Tosiaan voihan tuo rasvaus vaikuttaa myös asiaan.
                  Viimeksi muokannut okkim; 25.10.2015, 14:58. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                  Comment


                    #39
                    Yritin laittaa jo viikoo sitten mailia, joskos olisi vastaavaa tullut hänen setillään vastaan, mutta vielä ei ole parin mailin jälkeen kuulunut joka on harmillista.
                    Ai muillakin kun mulla on käyny noin, että kun laittanu vähän negatiivisemmasta asiasta kyselyä niin vastailu into onkin kadonnut kokonaan. Itselläni ei nyt ollu mistään todellakaan isosta asiasta kyse ja ihan vaan periaatteesta kysyin, mutta en vieläkään ole saanut kysymykseen vastausta vaikka kysymyksestä on jo melkein vuosi.

                    Comment


                    • #40
                      Joo ennen asennusta oli ihan mahtavaa asiakaspalvelua, kaikki kysymykset liittyen minkä startin tuohon tarvitsee jne. vastattiin kyllä.

                      Uskon ja toivon vaan, että Tepolla ollut ruuhkaa tilauksissa. Pitää yrittää jostain kaivaa puhelinnumeroa, kun sivulta ei löytynyt jos vaikka ensi viikolla saisi soitettua.

                      Comment


                        #41
                        Jos sulla on kova vauhtipyörä vaihdettu, niin onko silloin otettu semmonen ~5,5mm "spaceri" pois askin ja koneen välistä? Jos näin ei tehdä, niin silloin ei ainakan uusi kytkin kovalla vauhtipyörällä toimi oikein.
                        Viimeksi muokannut Harjula; 25.10.2015, 17:10. Perustelu: Pahuksen kosketusnäyttösekoilu.

                        Comment


                        • #42
                          Kyselin itsekin asentaneelta mekaanikolta tästä ja hän sanoi ettei mitään spaceria nähnyt. Tuossa oli siis ennen Valeon SMF, joten olettaisin, että se on sieltä poistettu? Pitää tämä torstaina varmistaa, mutta luulisi että jos SMF->SMF niin ei pitäisi mitään poistella?

                          Comment


                            #43
                            Sehän riippuu siitä miten vauhtipyörä on mitoitettu. Jos se on vakion mitoilla, niin se spaceri pitää olla siellä.

                            Comment


                            • #44
                              Ok. Onko kukaan koskaan asentanut tuota Valeon SMF kittiä joka muistaisi joutuko siitä poistamaan tuota? Sillä jos sitä ei oo poistettu niin sitten tämä voi mennä mekaanikon piikkiin kun mainitsin asiasta ennen asennusta.

                              Comment


                                #45
                                Sehän ei irrottaisi jos spaceri olisi pitänyt ottaa pois välistä. Eli työsylinteri ei yltäisi tarpeeksi pitkälle, tai se jopa saattaisi hajota.

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Janne_Amunet Näytä viesti
                                  Eli jatketaanpa tätä saagaa. Pääsin tänään vihdoin auton luokse ja todella ylhäältä toi ottaa 2/3 pitääpi nostaa kytkintä ennenkuin nappaa kiinni. Pikkuisen sitä välystä siitä alusta kuitenkin löytyy.
                                  Tämä 2/3 tyhjää on [SIZE="1"](oman kokemukseni pohjalta)[/SIZE] normaalia ainakin ns. vastaavalla setillä olevan 1.8T:n kanssa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eli se spaceri nimenomaan vaikuttaa, että jos siellä niin työsylinterin tapin matka ei riitä. Tämä selvä.

                                    Kiitos andre! Hyvä kuulla 2/3 tyhjää on normaalia tuolle. Eli siltä suunnalta ei pitäisi olla ongelmia.

                                    UPDATE: Kävin hyvin varovaisella koeajolla ja huomasin että kytkimestä kuuluu sellainen klonks aina kun kytkin kytkeytyy tai irtaantuu. Varsinkin kun nostaa vielä kun autossa kierroksia.
                                    Vaikea kuvailla tuntumaa tai ääntä, mutta jonkinlainen kolahdus/klonksahdus sieltä on alkanut kuulumaan. Sai mielikuvituksen laukkaamaan, josko siellä olisi jokin mennyt palasiksi tai löysällä jne. Kuuluuko normaalisti jokin klonksahdus vai ei? Yllättävän kova ääni oli.

                                    En muista että aikaisemmassa kytkimessä olisi ollut mitään ääniä.
                                    Viimeksi muokannut Janne_Amunet; 25.10.2015, 19:28. Perustelu: Tuplavastaus

                                    Comment


                                    • #48
                                      NO NIIN!

                                      Kytkin toimii ja pitää. Paketti irroitettiin tällä viikolla ja mitään selkeää syytä luistamiselle ei saatu muuta kuin että paine-asetelmassa täytyy olla jotain vikaa. Paine-asetelman vaihto vähän jäykempään Sachsiin Tepon kautta ja homma toimii. Samassa uusittiin työsylinteri ja hiottiin muut osat.

                                      Kytkintuntuma muuttui jäykemmäksi, mutta se on pieni hinta siitä, että tämä vaiva loppui.

                                      Lopullinen syy tulee jäämään mysteeriksi, mutta pääasia on, että homma toimii ja kytkin pitää.
                                      Kiitos Tepolle ripeästä toiminnasta!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X