Minä voisin haluta ohjeet tuon adaptaation nollaamiseen, oma 5hp19 vaihtaa 2-3 siten että luistattaa liikaa, sama ongelma myös 3-4. Muuten toimii normaalisti. Todennäkösesti mekaaninen vika mutta yrittäminen ei paljoa maksa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic sopeutusajo
Collapse
X
-
Kaasuläpän sopeutus joka nollaa samalla vaihteiston, eikö?: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...lignment_(TBA)
!Suurinosa Audin koneista!Viimeksi muokannut pykiz; 14.10.2013, 18:49.
Comment
-
Tervehys!
Eli kyseessä olisi Audi A6 2.5Tdi -00 avant Quattron tippilaatikko. Oisko kellään oikeeta nollaus ohjetta kyseiseen laatikkoon? Eli kun virrat laitetaan päälle niin pitääkö olla D:llä vai P:llä kun kaasupoljin painetaan pohjaan? Onko 20 vai 30sec? Laitetaanko suoraan käyntiin sen jälkeen kun on poljin päästetty ylös vai käytetäänkö virrat poies välissä?
Olisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi jeesata...
Comment
-
Ok. Kiitos neuvosta pitää kokkeilla tapahtuuko mitään. Se ei varmaan ilmota missään millään tavalla et on nollannu?
Comment
-
Mulla vaihtaa välil oudosti kakkoselta kolmoselle heti melkein ku on kakkosen vaihtanu sisään ni heittää jo kolmosen ja muutenki jos se vaihtas järkevämmin nollauksen jälkeen...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kilikali Näytä viestiKaasupoljin pohjaan, virrat päälle P-asennossa, pidä pohjassa 30 sec, [COLOR="Red"]virrat pois.[/COLOR]
Tämä taitaa olla se oikea ohje...
Comment
-
Laatikkoon ilmaantui vika kun starttasin pakkasella akun tyhjäksi. Nyt töksähtää välillä kun vaihtaa 4> 3 pintakaasulla. Auttaisko vikakoodien nollaus. Öljyt vaihdettu laatikkoon about 60tkm sitten. Kilsoja 250tkm ja auto on a6 -05 3.0tdiQ. Olisko hyviä ideoita mitä tulisi nyt tehdä?
Toimiiko toi yllä oleva sopeutus dieseliin?
Comment
-
Tuli mieleen että kun tuntuu kaikenlaista näissä audeissa tehtävän koodaamalla niin eikös tuo A8 D2 viisi lovinen tiptronic ole elektronisesti ohjattu jo?
Onko kukaan koskaan missään harrastanut moisen ohjelmointia?
Lähinnä kun tuo haluaa niin hanakasti vaihtaa pienemmälle jokseenkin turhaan kun kasikoneessa kyllä vääntö piisaisi...
Joo on siinä se itsevalinta mutta ei sitä automaattia hankittu siksi että saa itse kepittää. :)
Esimerkkinä jos motarilla ajaa vakkarilla ja hiljentää sataseen ja siitä laittaa palautuksen 120 nopeuteen niin vaihtaa pienemmälle. Ei kyl tarttis.
Comment
-
Tuo D2 S8 toki omaa jonkin verran vääntöä, mutta kyllä se kone herää oikeasti henkiin vasta kierroksilla.
Oma vastaava kyllä pitää samaa vaihdetta rauhalliemmissa kiihdytyksissä. Välillä tuntuu jopa että joutuu aika paljon polkemaan ennen kuin tippi rupeaa pudottamaan vaihdetta ja oikeasti lähdetään etenemään. Taitaa tosin johtua puolison kevyemmästä kaasujalasta.
Comment
-
Jos on sama systeemi ku 6hp tipissä niin juuri noin, lappu niin pohjassa että kick down -kytkin on pohjassa myös.
Comment
-
Omaan 6-vaihteiseen tippiin laakkosella tekivät noin vuosi sitten sopeutus ajon kun toimi vähän omituisesti 3 ja 4 vaihteella. Mielestäni ne sen nollas ja sit tekivät sen sopeutusajon. Sitä en tarkkaan tiedä miten se etenee, mutta sen jälkeen se on toiminut kyllä todella hyvin. Ei tee tyhmiä ja turhia vaihtoja enää. Softapäivityksiä siihen ei ollut silloin saatavilla maahantuojan puolesta.
Comment
-
Kyllä tippi on oppiva laatikko ja muistin tyhjentymisen jälkeen laatikkolle pitää tehdä sopeutus. Toki sopeutus ja oppiminen tapahtuu myös normaalissa ajossa, mutta oikeanlaisella ajolla sopeutus tapahtuu nopeammin.
Oma S8 ei osannut akun tyhjentymisen jälkeen vaihtaa oikeastaan ollenkaan. Puolison rauhallisella ajelulla laatikko kyllä oppi vaihtamaan kaupunkiliikenteessä kohtuullisesti, mutta kun itse lähdin motarille reilummalla kiihdytyksellä, niin laatikko teki alkuun todella hölmöjö vaihtoja. Käsivalintapuolella kuitenkin vaihdot toimivat tuolloinkin hyvin. No muutaman reilumman kiihdytyksen jälkeen laatikko alkoi automaattipuolellakin toimimaan sivistyneesti.
Comment
-
5hp ei kaipaa sopeutusajoa vaan alkaa sopeuttaa itseään kuljettajan ajotavan mukaiseksi aina, se tekee sitä kokoajan riippumatta onko kyseinen kuljettaja ajanut juuri äsken tai ei. Vaihtamista voi opettaa nopeutetusti juurikin nollaamalla kuljettajat ja alkamalla ajamaan heti tietyllä tavalla, tämä täyttää tcm.mässä valinnaiset vaihtotavat nopeasti jonka jälkeen muutokset tapahtuu hitaammin.
Comment
-
A8 D2 2002, 2,5 TDI, AKE, vaihteisto 5HP19, (01V), turbiini lukitus ei toimi. Testerin mukaan 0,71 A, tila ohjattu, luistaa koko ajan, mutta muutaman sadan metrin jälkeen vikakoodi (kytkin jäänyt auki asentoon tai virtapiiri poiki). MAF puhdistettu ja testattu myös irrallaan. N75 ( 2 kpl) uusittu . N94 venttiili vaihdettu (pistokkeesta n. 6 ohmia), venttiililohko purettu ja koottu, ei muutosta. Onko muita solenoideja, joka tuohon vaikuttaa? Vika tuli turbiinin kaulan tiivisteen vaihdon jälkeen.
Comment
-
Täällä samoilla oireilla vika oli turbiinin sisällä oleva tiiviste/stefa vaurio, eli turbiini vaihtoon. Idea vissin että tiivistää muuntimen sisuksen laatikon sisäänmeno akselille että saadaan lukon kytkimelle riittävä paine. Itellä oli niin että tasasella tasavauhtia ajaessa lukon luisto pysyi rajoissa mutta pieni kiihdytys sai vikakoodin aikaseksi ja lukon ohjaus jäi pois käytöstä. Oisko sulla vaurioitunu tuossa turbiinin irroituksessa se tiiviste?
Comment
-
tiptronic
Jos käyttää akun kenkää irti,pitääkö tiptronic vaihteisto sopeuttaa uudelleen? käytin autoa jokin aika sitten huollossa ja kaapeli oli käytetty irti. nyt vaihtaa vaihteita välillä oudosti pienemmälle kun hidastaa.3->2 hieman töksäyttää välillä. Ennen huoltoa ei tehnyt kertaakaan tuota. autona Q7 3.0tdi
Comment
-
Jotta säikeellä olisi arvoa myöhemminkin olisi hyvä jos mainittaisiin tarkemmin vaihteiston tyyppi/toiminta tapa. Siis tiptronic ei ole vaihteisto tyyppi eikä malli vaan ainoastaan "käsinvaihto toiminto" automatisoidussa vaihteistossa. Turbiini automaatti harvemmin mitään sopeutusta tarvitsee, multitronic =>cvt ja dsg=s-tronic silloin tällöin.
Comment
-
Yritin penkoa ennen kuin kyselin löytyisikö sopiva viestiketjulaatikon resetointiin.En löytänyt. Varmaan asiaa on kyselty aimmminkin, jospa siis löytyisi valmis viestiketju, ettei jonkun asiasta tietävän tarvisi taas kirjoittaa asiasta uudestaan.
Eli ongelmana on laatikon resetointi kun moottorin ECU:ksi tuli alkujaan manuaalin ECU ja auto on muutenkin ollut kaltoin kohdeltu. Voiko sitä tuolle mallille tehdä? VCDS ei hommaa jostain syysta tukenut, ohjeen mukaan kun tekii, niin laatikon "basic settingissä" oli vain erroria 000 kohdassa ja samoin moottorin "basic settingin" 063 kohdassa. ( https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html ) Muita arvoja kyllä löytyi. Oliko nyt joku VCDS ongelma, vai eikö tuolle laatikolle voi resetointia tehdä? pitääkö olla joku tietty lämpötila, että homma toimii, kuten on pumpun ajoituksessa?
Comment
-
Eikös manuaalissa ja automaatissa ole sama ecu, mutta eri koodaus? Pystyykö VCDS:llä vaihtamaan koodauksen vai tarviiko PIN:nin? Tarkistitko ettei ole vikakoodeja ecun muistissa ennen tuota basic setting juttua?
Comment
-
Olenko ymmärtänyt väärin, eikös kunnostettu tiptronic juuri vaadi tuollaisen sopeutusajon, kuten Gebes tuolla reilusti ylempänä kirjoittaa?
Tietääkseni Recrollakin suorittavat sopeutusajon kunnostamilleen laatikoille, jos siis heillä on koko auto siellä eikä pelkkää laatikkoa.
Comment
Comment