Vaatii. Pakkojen solenoidien kytkeytyminen pitää sopeuttaa. Paras tapa on ODISin ohjattu lyhyt sopeutusajo, se pidempi laaja sopeutus on melkein mahdoton suorittaa julkisilla teillä. Onnistunee muistaakseni myös VCDS:llä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic sopeutusajo
Collapse
X
-
Pitää koittaa tehdä tuo sopeutus vcds avulla.. toivottavasti johtuu vaan siitä tuo outo käyttäytyminen. Pakkovaihteilla toimii niinkuin kuuluu mutta D asennossa kovemmin kiihdyttäessä luistaa välillä ja vaihtaa tosi aikasin isompaa vaihdetta samalla luistattaen. Isoilla vaihteilla tasasessa vauhdissa kierrokset humppaa välillä matalilla kierroksilla. Laatikossa ei vikakoodeja. Vissiin mekatroniikka tuosta on korjattu.
Comment
-
Jos oikein muistan, niin suurin piirtein se ns. lyhyt adaptaatio menee VCDS:llä seuraavalla protokollalla:- Laatikon öljyt lämpimät (yli 40c), eli siis aja auto lämpimäksi, mieluummin yli 75c.
- Nollaa vikakoodit ja adaptaatiot (laatikko -> basic settings -> delete system-specific adaptation values, uudemmissa "IDE00794 - Erasing of system-specific adaptation values")
- Tasainen pitkä suora, jolla lähdet paikoiltaan aika kevyellä kaasulla (tarkalleen 60-100Nm vääntöalueella), kierrokset pitää pysyä alle 2100rpm. Anna vaihtaa läpi 1-2-3-4. Isompia ei tarvitse, sillä niillä samat kytkimet käytössä vain eri järjestyksessä.
- Tämän jälkeen anna hidastua vapaasti alle 40km/h siten, että laatikko vaihtaa itse sopivasti pienemmälle.
- Pysäytä normaalisti loput vauhdit jarrulla ja pidä paikoillaan ~10s.
edit: SSP:stä luettuna noin 2006 eteenpäin onnistuu näin. Sitä vanhempien kanssa adaptaatiot nollaantuu vain laatikon softan päivityksellä tai siis flashaamalla uudestaan sama versio sisään.Viimeksi muokannut jasso; 17.9.2021, 16:14.
Comment
Comment