Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 quattro / V8 torsen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Niin, torsenhan toimii samallalailla periaattessa sielä taka-akselilla, kun edl, mutta ilman niitä jarruja. Katotaan nyt.. mä käyn tänään hakemas sen audi v8 ja katotaan sitte tos ens kesän aikana saako sen laitettua tohon b5:seen.

    Tavote on tinkassa se vielä 500 euroho. Katotaan kuinka käyy. Onkoha audi v8 osille muuten varaosina menekkiä?

    Comment


    • #32
      EDL on mekaanisen lukon korvike (C4 100). Onko muuten joku erityinen syy, miksi juuri C4? Eikös B4:ssä (ja B3:ssakin) ole aivan vastaava systeemi.

      Torsen taka-akselilla ei ole mikään autuaaksi tekevä kapistus. Jääradalla leikkimiseen parempi mekaaninen lukko ja kytkentä nopeudesta riippumatta tähän tapaan. Tielle sitten se Torsen tai mekaaninen lukko auki.

      Kolmellakin Torsenilla voi jäädä ristiriipuntaan, kun hukkaa kaiken tehon ilman vastamomenttia. Tasaisella ei tietysti kauheasti riippumaan pääse, mutta jos sattuu lipsahtamaan penkan päälle, halvaantuu aika äkkiä.

      Comment


      • #33
        Jep, kyllähän sinne varmaankin ne muukki mekaanisenlukon perät saa sovitettua. Tiedä tota, tutkiskellaan asiaa ja manataan myöhemmin sitte.

        Joo näin kans asian oon ajatellut torsenin toiminnasta ja asfaltille nimen omaan nyt haen sitä torsenia, koska sielä joskus in future olis tarkoitus koheltaa ja videoita katsellessa ei todellakaan näytä huonolta myös jäällä torseni taka-akselilla.

        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=ZUE1Fknelqk"]http://www.youtube.com/watch?v=ZUE1Fknelqk[/ame]

        Kohta puolin hakemaan audi v8 pihaan.

        Ostaja pukkas v8 myyntiä myöhemälle viikolle.. rismas.. rupes jo jänskättämää, että syntyykö niitä kauppoja ollenkaan.
        Viimeksi muokannut Tanehau; 21.1.2013, 19:22. Perustelu: lisäys..

        Comment


        • #34
          Ei kai 2.4 sentään kärsi pidon puutteesta asfaltilla?:)

          Comment


          • #35
            VilleP, joo ei kärsi, mutta jos joskus tulevaisuudessa se motti aina välillä vaihtuu vähä erillaaseksi sinne konehuoneesee :) tai 2.4 saa jotaki muuta kaveriksi sinne pellin alle.

            Siitä niin huoleton ja loistava auto, koska se on ihan täysin rämppöö auto :P. Nyt tällä hetkelläkin odottaa uutta öljypohjaa, ku otti vähän ilmalennosta osumaa ja meni halki :D
            Viimeksi muokannut Tanehau; 22.1.2013, 22:07. Perustelu: Lisäys..

            Comment


            • #36
              Tossa hienosti huomaa, kun tulen mutkasta pihalle kuinka kuskin puolen eturengas ja apukuskin takarengas tekee työn ja muualla ei tapahdukkaan mitään.
              Ei 3x junttilukkokaan ihmeisiin pysty, jos kaasua painetaan niin paljon että joka nurkka raapii tyhjää...

              Comment


              • #37
                [ame="http://www.youtube.com/watch?v=P46gPRrxf28"]http://www.youtube.com/watch?v=P46gPRrxf28[/ame]

                Ei nyt puhuta mistään mahdottomista asioosta taas / tai on nää aika sellasia haave juttuja mulle :D. Kennetin a4 ses, s2 perä. torska hitsattu 50/50 ja gripperi eres.

                Comment


                • #38
                  Ei taida paljon yli 400hp kestää tuo v8 perämurikka..

                  Comment


                  • #39
                    Saa aika rajusti päivittää 2.4 VeeKuus pannua että mennään niinkuin Almin audi.

                    Comment


                    • #40
                      Mika.s joo, mutta niinku tuola audizinella turbotettu tua 2.8 30v. Jaksaas lukia koko homman niin sieltä vois saara vaikka koko kitin tilattua ittelle :)

                      http://www.audizine.com/forum/showth...L-30v-V6/page4

                      Heromanni, edelleen se tasauspyörästö torsen pois sieltä audi v8 perämurikasta ja siirtää se omaan b5 avoimentasauspyörästön tilalle. do you got it :D ?

                      Odottelen tässä vielä, että v8 omistaja soittelee, että nyt se on kaivettu sieltä navetan takaa ja saa tulla koeajamaan ja viemään pois.

                      Comment


                      • #41
                        OT: Kuinka lähitulevaisuudessa on tulossa moista singleturboa?

                        Comment


                        • #42
                          Siitä V8:n perän kestosta ei ole kovin laajaa otosta, mutta niistä tiedossa olevista paskotuista on minun tietääkseni pajahtanut juuri se torsen.

                          Comment


                            #43
                            Joopa joo. Jos toi setti tulee maksamaan jotain $4000 niin Suomeen saapuessaan on siihen lisätty rahdit tullit ja verot. Siihen päälle säätö, kytkin, suuttimet, b.pumppu. Tonneja palaa.

                            Mitäs se täysin valmis bolt-on remmisarja maksoikaan?

                            Edit: Niin ja yks pikku juttu:
                            Facelift B5 V6 will have a tuning solution much sooner, since it shares the same engine management system as the B5 S4 (drive by wire throttle body). The 1998 and 1999 30v V6 owners will need to convert to a standalone system, find their own tuning solution, or be patient.

                            Comment


                            • #44
                              Ja sen kyllä voin kertoa että sillä valmiilla remmisarjalla ja sen tehoilla ei asfaltilla kummoista driftaamista harrasteta. Tai sitten se perä hajoaa juurikin siihen vähän tehon kanssa repimiseen ja riuhtomiseen.

                              Comment


                                #45
                                Niin ei mulla muuta, mutta jos tahtoo ylipainetta imuputkiin lähiaikoina, niin se remmisarja on paras vaihtoehto.

                                Comment


                                • #46
                                  mika, Joo remmiahdettu v8 se pitääs olla jos remmiahdinta meinaa ja asfaltti driftausta. Mitä enemmän tehon niin melkeempä vähempi sitten rasitusta, ku ei tartte niin väkisin nakella menemään.

                                  Tua mun quattro on tähä mennes ollu vaan tollanen talvirässi. 1 ja puol talvea tässä palvellu ja kesääsin suorittanu sille pieniä huoltotoimenpiteitä. kesällä vois nykästä sieltä moottorin jo harjoittelunkin vuoksi pihalle ja kattoa vähä sen konehuoneen sielun elämää siinä samalla :) Että eiköhä se voi olla mahdollista tässä *lähitulevaisuudessa*. Vähä siinä kattella tollasta pakosarjoista lähtevää y-haaraa turbolle ja sovitella vähä putkenpalaa siinä ja tsiikaalla ja tuumaalla ja jep jep... :-)

                                  pulla, jep jokainen tietää, että se ei ole halpaa. sillä pes g2 remmiahtimella päästiin sinne 300hp tietämille, oliko se nyt 3400 euroa koko paketti.

                                  Arto.s, mä taas oli lukevani netistä, että sieltä menee justiin joku muu kuin se torsen. hmm.. tiedä ny tota sitte. kokeelemalla sekin selviää. sitä vaan mietiin, ku noille quafein torseniillekki luvataan elinikäänen takuu tai jotaki vastaavaa.. luulis, että nua vanhakki kestää.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Murteella kirjoittaminen ei ole edelleenkään suotavaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      ku noille quafein torseniillekki luvataan elinikäänen takuu tai jotaki vastaavaa.. luulis, että nua vanhakki kestää
                                      Vakio- ja kisaosat mitotetaan pikkusen erilaisille voimille. Vakiosta ei kannata tehdä liian kallista ja ydinpommin kestävää, kun eivät alkuperäisessä käyttökohteessaan koskaan joudu yhtä suurelle rasitukselle. Kannattaa suoraan hankkia se quaife, jos tavoitteet on noin korkealla... tai palata maan pinnalle ;)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kannatetaan tosiaan tuota maanpinnalle palaamista tai sitten kerran tekee kunnolla niin ei tarvi miettiä että nää on ihan paskoja ku ei kestä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Joo, aina kannattaa palauttaa maan pinnalle. Te teitte sen sitten :) Unohdetaan se v8 audin torsen. Eipä ole omistaja edes ole soitellut, että saisi tulla katsomaan.

                                          Thanks, mika s. & panu ja kaikki muut paitsi (sleepy2lle ei thanks, ku pahootti taas pienen pojan mielen)

                                          Sleepy2.. Anteeksi, kun minä oon pohjanmaalta ristus eikä taharo sujua oikee tua murteetta kirjoottaminen vaikka kaikkensa antaa! :D

                                          Jatketaan hieman kummiskin noista peristä. Jos etsin nyt sitten tosi kestävää perää niin jos Kenneth Alm käyttää S2 audin perää niin onko siinä sama perä mitä esimerkiksi arin mainitsemassa c4 perässä?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jatketaan hieman kummiskin noista peristä. Jos etsin nyt sitten tosi kestävää perää niin jos Kenneth Alm käyttää S2 audin perää niin onko siinä sama perä mitä esimerkiksi arin mainitsemassa c4 perässä?
                                            Tarvii lähemmäs nelinumeroisen teholukeman ennen kuin S2 tai S4:sen perä antautuu. Ellei nyt rikkomalla riko.

                                            Comment


                                            • #52
                                              No se kuullostaa jo aika lupaavalta.

                                              Onko se sama perä kuin c4, b4, b3 se missä mekaaninen lukko on vai onko s2, s4 ja s6 sen perä jotenkin erillainen?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nappilukollinen perä hävisi ainakin C4-kopasta kai faceliftin myötä, eli UrS4:stä vielä löytyy, UrS6:sta ei. Pikkukopasta en tiedä. Muista mätsästä välitykset, jos perää rupeat murikkaa vaihtamaan.

                                                Ei kai ne B5:nkään perät ihan paskoja ole. En ainakaan muista kuulleeni, että kukaan olisi rikki saanut.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Luulenpa että ennemmin beevitosen 5v vaihdelaatikko hajoaa kuin perä. Tai siis näinhän se on.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Nappilukollinen perä on ainakin typ89 S2 coupessa viimeiseen mallivuoteen (MY1996, valmistus alkoi loppuvuonna 1995) saakka.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Yleisesti voi sanoa että kymppi- ja satasarjaa olevat autot ja niiden muunnelmat on pääsääntöisesti nappilukolla. Poikkeuksena siis em. V8. Siinä vaiheessa kun siirryttiin A-alkuisiin mallimerkintöihin korvautuivat EDS/EDL:lla (millä kielellä kukakin noita haluaa lyhennellä). Konsonanttimallit luonnollisesti seurasivat tässäkin asiassa vastaavaa vokaalia ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuommoseen b5 quattroonhan pitäs etsiä b4 quattron perää.

                                                        Eikös se ole niin tuon v8:n kanssa että vasta 4.2 koneen kanssa tuli torssen perä?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          ETKA ainakin sanoo, että perä on "rear axle gear with self-locking central differential" jo vuodesta '89. Vastaavasti 200:n perä on "rear axle differential with differential lock". Tältä pohjalta lähtisin sanomaan, että niisä oli torsen jo alusta lähtien.

                                                          Toisaalta, ETKA tarjoaa ABH:n listoille jo vuodesta '89, joten eipä tuosta voi päätellä oikein mitään..

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Silizium, V8 automaattissa ja manuaalissa molemissa torsen perä, mutta automaatissa jakolaatikko on Planetary gear center differential with electronically-controlled multi-plate locking clutch.

                                                            Niin, sitä kestävyyttä täs nyt haetaan, että jos se S2 perä kestää miltei nelinumeroisen teholukeman niin onko noissa nappilukollisissa sama perä kuin s2 sessa. Siihe vastaus niin päästäan eteenpäin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ymmärrän kyllä vaihdelaatikon ja taka perän eron

                                                              Nopee googlettelu kertoo että torsen perää on molemmissa v8:ssa. Perä koodeina AXZ ja AFV

                                                              Nopeesti katottuna näyttäs olevan aikalailla samoilla sisuskaluilla nuo kaikki b4 perät mukaanlukien rs2.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X