Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8 20v kilisee/rallattaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8 20v kilisee/rallattaa

    A4 1.8 20v. kilisee/rallattaa käynnistyksen jälkeen noin puoli minuuttia ja lopuu sitten. Eikä kilinä/rallatus tule takaisin ellei sammuta ja käynnistä uudelleen.
    Mikähän moisen aiheuttaa?

    #2
    Vahvasti epäilisin nokkien välisen ketjun raklattavan. Näkyy kannen takaosassa kun aukaisee venttiilikopan.

    Comment


    • #3
      Onko mahdollisesti kiristin sökönä? Vai onkohan muuta tehtävissä?

      Comment


        #4
        Jos yli 200tkm rullattu jo, odotettavissa jonkinlaista kulumista.
        Milloin tulossa jakopäävaihto? järkevä tehdä samalla.

        Comment


        • #5
          20 000 olisi jakopää remppaan. Autolla ajettu 318 000.
          Onkohan kalliskin toi kiristin? Ja saakohan semmosta muualta kuin Audilta?

          Comment


          • #6
            Itsellä oli juuri samanlainen vika -03 vuosimallin 1.8t. Ebaysta näyttää löytyvän febin valmiste kiristimestä. Itse vaihdoin myös ketjun samalla.

            http://www.ebay.co.uk/itm/Timing-Cha...item2578ca22dc

            Comment


              #7
              Niin kuin herra Lipponen ehdotti kantsii aukaista venttiilikopan ja katsoa, joskus jättää jälkeä siihen ja sen alumiinimulju tuskin tee hyvää koneelle öljyn seassa.
              Jos kerran nokatkin nostetaan, ketjukin vaihtoon.

              Comment


              • #8
                Taitanee öljynputsarin jalassa oleva paineenrajotusventtiili olla tiensä päässä. Karkaa öljynpaine kiristimestä (ja pisemmällä aikavälillä myös nostajista ja näinollen pitää rallatusta.
                Ketjun ja kiristäjän vaihdolla ei ole mitään tekemistä jakopää rempan kanssa. Imunokka ensin pois. Pakonokkaa ei tarvitse kuin löysätä, jotta ketjun ja kiristäjän saa pois. Eli ei tarvitse ottaa jakohihnaa pois eikä edes löysätä sitä.

                Laitappa kunnon mekaaninen öljynpainemittari kiinni ja käynnistä auto seisomisen jälkeen. Jos öljynpaine ponkasee HETI 4-5bar on tuo rajoitusventtiili ehjä. Jos aikaa kuluu 2-3s ennenkuin paine alkaa nousta on tuo venttiili paskana. Ja tämähän ei todellakaan tee hyvää moottorille...

                Jos autosi on ADR moottorilla voit myös pyöritellä porakoneella öljynpaineen moottoriin. Avaat lohkossa kampuran asentotunnistimen vieressä olevan pyöreän lätkän, otat sieltä rattaan pois ja pyörittelet porakoneella pumppua. Sen tuntee porakoneen momentissa kun paine alkaa nousta. Porakoneella pienillä kierroksilla saa n.3bar painetta moottoriin. -> ratas ja lätkä takas paikalleen. Auto käyntiin ja kuuntelemaan rallattaako vai ei.

                (siis tämä porakoneella öljypumpun pyöritys vaatii hienon erikoistyökalun. 10cm pätkän puutarhaletkua, jonka saa vaivoin ängettyä öljypumpun akselille, joka on jotain 12mm paksu. Toiseen päähän letkua joku autotallin nurkasta löytyvä 10-12mm paksu pyörötangon pätkä. Ite käytän 10mm loppuun poltettua poranterää. Tämä klemmarilla kiinni letkuun. Ja kylmillä öljyillä sitä pumppua ei todellakaan tarvii pyörittää kuin ihan hitailla kierroksilla, niin paine nousee. Tätähän ei voi tehdä kuin vanhan liiton apuakseli lohkoissa.)

                Comment


                • #9
                  Itsekkin ajattelin, että voisi olla jokin öljynpaine ongelma kun rallattaa vain käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa ja sitten häviää.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla kun vaihdettiin kiristin niin heti eka startissa ketjusta ei kuulunut mitään ääntä vaikka kiristäjä oli luonnollisesti tyhjä öljystä.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla loppui rallatus öljynvaihdolla. Ei ollut kuin 7tkm ajetut, jos ne oli oikeasti vaihdettu eikä vaan lyöty leimaa kirjaan.

                      Comment


                      • #12
                        Mitkä öljyt laitoit tilalle?

                        Comment


                        • #13
                          Mulla loppui rallatus kun irrotin kiristäjän ja putsasin sen alla olevan pienen öljysihdin. Oli aivan tukossa karstasta.

                          Dona, onko tuo siis jokin takaiskuventtiili vai miten tuo toimii? Mulla on turbon öljylinjassa painemittari kiinni ja paineet tosiaan nousee vasta muutaman sekunnin päästä startista, samalla pari nostajaa naputtaa.

                          Millanen toimenpide sen vaihto olis?

                          Comment


                          • #14
                            Jotain mobilin 5w40 se oli. Vajaa 30€ motonetista.

                            Comment


                            • #15
                              Öljynputsarin jalassa jousella toimiva venttiili. Rajottaa painetta jousikuormalla. Jumitellessaan jää raolleen ja päästää öljyt valumaan alas. En nyt pääse just tallille kattomaan saiko sen irrotettua vai meneekö koko putsarin jalka vaihtoon. Aika kivuttomasti sen saa sieltä pois. Kolmella kuusiokolo pultilla kiinni se jalka.

                              Comment


                              • #16
                                Huomenna mittaan öljynpaineet ja sehän sitten kertoo enemmän missä vika on.
                                Eli jos paineet on ok niin kiristin ja ketju vaihtoon?

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt on paineet mitattu ja ne on ok.
                                  Mistäköhän saisi kiristimen ja ketjun edullisesti? Merkkikorjaamolla on aika hinnakkaat.
                                  Kiitos vinkistä jo etukäteen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Speed Autoteilelle kysely! Banneri on yläpuolella.

                                    Comment


                                      #19
                                      muistaakseni merkkiliikkeestä 750e ja Speed Autoteilestä 550e se kiristin

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ebaysta vaan kattelemaan. Itsellä maksoi koko jakopää ja nokkaketju remontti 600 euroa töineen ja oli alkuperäinen kiristin ja febin ketju.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Missäköhän kannattaisi teettää kiristimen ja ketjun vaihto remontti?
                                          Onko ehdotuksia?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X