Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4:sen koneen vaihto...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    No peilissä näkyy yksi aika tuttu kaveri ;)

    Luepas tämä, niin selviää mihin öljyt voi kadota.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja -J J- Näytä viesti
      Luulisin että myös tuonne palauttaessa vanhan ahtimen pitää olla suht ehjä, akseli ei saa olla ainakaan poikki.
      Ainakaan volvolla ei mee vaihto-osaksi jos akseli poikki.
      Soitin tänään tuonne ja kysyin juuri tuosta ahtimen kunnosta sinne tuotaessa. Ahtimen pystyy kunnostamaan vaikka akseli olisi poikki. Kunhan muuten ehjä eikä räjähtänyt palasiksi. Eli kun noissa ahtimissa sisuskalut on joko alkuperäisosilla tai laadukkailla tarvikeosilla kasattu, niin uskaltaa kyllä ostaa. Vuoden takuukin vielä.

      Comment


      • #63
        Pitää lukee kun saan rekan parkkii meinas jakaja lähtee mukaa :D

        Comment


          #64
          Niin joo, mut monesti vaan kun akseli poikki, tuppaa menee aina sirpaleksi. Mut ei tietysti kyl aina.

          Comment


            #65
            Nojaa, yhtään biturbon ahdinta ei ole mennyt sirpaleiksi, siis ne mitä minä olen nähnyt. Turbiini on kyllä saattanut haljeta taikka muuten vaan akseli katketa, mutta pakopesä on ollut "ehjä". Kompurasiivessä vauriot ovat olleet vieläkin pienemmät.

            Comment


              #66
              Voi olla että nojaan sitten liikaa tohon raskaaseen kalustoon, niissä tulee useasti vastaan. Ehkä ei voi niinkään sirpaleiksi menoksi kuitenkaan sanoa, mutta lähinnä sitä että niillä ei vaihto-osa arvoa ole.
              Viimeksi muokannut -J J-; 22.1.2013, 23:34.

              Comment


                #67
                Joo akseli oli mennyt minunkin turbosta poikki, mutta päällisin puolin näytti olevan muuten ihan ok...

                Tuolla aiemmin oli puhetta että josko 2 RS4 turboa sais vaihdettua yhteen RS6 turboon, kun minä kyselin viiime kesänä parista paikasta niin milloinkaan ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihto samanlaiseen.

                Comment


                • #68
                  Perkle kun olis tämä tarjous ollut sillon kun itte ostin uudet K04:set. 70e lisää niin olis saanut RS6-turbot.

                  Comment


                  • #69
                    En usko että onnistuu minun kohdalla ainakaan rs6 ahtimien saanti. Mutta mistäs sitä tietää. Ässän ahtimet "sovittiin" että vaihdetaan rs4 ahtimiin. Näiden turbot vain ovat sen verran harvinaisia, että saatavuus on vaikeaa. Ilmeisesti tarkoitti, että hajonneet turbot heitetään yleensä menemään vaikka monesti niistä kalua vielä saisi.

                    Comment


                      #70
                      Onkos mitään edistystä tapahtunut?

                      Comment


                      • #71
                        Egt-anturit on ostettu tai ne piirilevyt, pitäs laittaa kiinni ja huohottimen letku puhdistaa jos ei vieläkään auta nii sit varmaan turboja tilaamaan tai ensiks käytän tuon siellä painetestauksessa.. Sain vasta viimeviikolla hallin nii ei vielä oo kerenny oikee mitää tekemään...

                        Comment


                        • #72
                          Eilen illal kävin laittaa auton käyntiin ja kattelin joku 10min pakoputkea, välillä tuli sellasta paksun näköstä valkosta savua ja välillä ei sit yhtää mitää ja keulasta apparin puolelta tuli vähä savua syylarin takaa jostai? Pitäskö ostaa kokonaan uudet huohotin putket jos vaikka rauhottus?

                          Comment


                            #73
                            Valkoista savua voi paljonkin, siellä voi olla kosteutta pakoputkessa. Jos se ei haise pahalta ja haihtuu pian, niin ei tarvitse säikähtää. Jos taas jää leijumaan, niin sitten se voi olla öljykäryä.

                            Huohotinputkiston vaihto ei varmasti ole huono idea, ne alkavat olemaan aika karstaisia ja hauraita. Itse laittaisin isompaa letkua vanhojen tilalle, saa isommat kanavat ja ehkä kestävämmänkin (jos letku on oikeanlaista).

                            Comment


                            • #74
                              Mistäs tota letkua sais tilattua? Saako iha sarjoja vai joutuuko leikkelemään? Kyllähän se vähä haisee pahalle mul kävi lamda mieles? Tai kenties ne egt:t jotka menee maanantaina vaihtoo..
                              Joo valkosta savua ja paljon...

                              Comment


                                #75
                                Jos syylärin takaa on tullut savua tai ennemminkin veikkaisin että höyryä niin saattaa olla syylärin päädyssä vuoto. Jäähdytysneste pääsee syylärin ulkopuolelle ja höyrystyy näkyväksi pilveksi siinä kohtaa, selvinee siitä että miltä tuoksuu. Voihan siellä toki olla lunta tai jäätä joka höyrystyy samoin.

                                Comment


                                • #76
                                  Ei ainakaa oo nestettä hävinny viimeisen 12t aikana..
                                  Sitä vaan tuossa mietin et eikö toi öljynlauhdutin ole siinä keulassa jos se siel käryäis?
                                  Viimeksi muokannut Jesse87; 16.2.2013, 10:56.

                                  Comment


                                    #77
                                    Varsinaista öljynlauhdutinta ei löydy, ellei itse semmoista asentele jälkikäteen. Öljynsuodattimen jalassa kiertää jäähdytysneste jonkan pitäisi viilentää moottoriöljyä.
                                    Syylärin oikeassa reunassa kulkee vuorostaan vaihteistoöljyn jäähdytysrivat.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X