Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4:sen koneen vaihto...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Njoo myyt kyl mulle satasella sen koneen nii saat nurkkia vähä tyhjemmäks niitä kasin koneita varten :)

    Comment


    • #32
      Kai tuohon A8:aan vaihdetaan jossain vaiheessa konetta? Sittenhän niitä alkaa kertymään =)

      Comment


        #33
        Tässä keskustelussa on ainesta tsättipuolelle. Nyt vähän ryhtiä kiitos.

        Comment


          #34
          Talliin on kertynyt ässän kone josta tarkoitus tehdä ratamoottori, alkuperästä ei juurikaan tietoa/muistikuvaa mitä myyjä kertoi. Ebayn kautta tuli johtosarja josta ei myöskään ikätietoa. Mistäs nuo tunnistaa ovatko prefaceliftin vaiko faceliftin?

          Comment


          • #35
            Jos nuo turbot haluaa remontteerata, ei vissiin ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin kone pois? Esimerkiksi sellaista vaihtoehtoa ei liene ole, että pistää sen koneen killumaan johonkin moottorinosturiin paikallaan, ja sitten purkaa alapuolelta tavaraa pois, jotta pääsee ahtimiin käsiksi? Onko kellään koskaan vioittuneet nuo turbojen letkut sillai, että alkavat vuotamaan öljyä?

            Comment


              #36
              Ei ole minkäänlaista järkeä yrittää vaihtaa turboja irroittamatta konetta.

              Prefaceliftin johtosarjassa on pyöreät liitinpinnit, siis ne mitkä kytkeytyy auton johtosarjaan ecu-kotelossa. Moottorista ei näe helposti paitsi jos se on tarpeeksi uusi, ja siinä on öljynlämpöanturi öljypohjassa. Mutta eipä sillä muuten mitään käytännön eroa ole kumpi kone se on. Aivan viimeisimmissä on parempi imusarja josta sen erottaaa.

              Comment


              • #37
                Saattaahan se vaihtoehto olla, mutta ei mitään järkeä. Aika paljon mukavampi tehdä työ, kun kone on pukissa / lavalla yms. Edellisellä kerralla 6 tuntia meni, kun moottori+vaihteistopaketin irroitin. Siis siitä, kun ajoin auton talliin, pukitin ja tein homman. Ja tuli tehtyä ihan ajatuksella.

                Comment


                  #38
                  Tämä siis saattaisi olla faceliftin johtosarja?

                  Edit. ja ei, ei tullut mieleen etsiä osanumeroa johtosarjasta samalla kertaa kun sitä käsissäni pyörittelin..
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Mitäs ootte mieltä pitäskö ostaa rs vai s:än turbot tuoho ässää jos ne on syyt öljyn syöntiin? Mistähän sais uusia halvalla?

                    Comment


                    • #40
                      Täältä tilasin ite K04set ja veroineen päivinee tais olla rapia tonni/kpl, asiallinen putiikki. Kuulemma halpakin.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                        Tämä siis saattaisi olla faceliftin johtosarja?

                        Edit. ja ei, ei tullut mieleen etsiä osanumeroa johtosarjasta samalla kertaa kun sitä käsissäni pyörittelin..
                        Kyllä se näyttäis faceliftin sarjalta.

                        Alkuperäinen kirjoittaja Jesse87
                        Mitäs ootte mieltä pitäskö ostaa rs vai s:än turbot tuoho ässää jos ne on syyt öljyn syöntiin? Mistähän sais uusia halvalla?
                        RS4 turbot.

                        Comment


                        • #42
                          Okkim: eikö tuo ole oletuksella kuitenkin, että siihen laitetaan virisoftaa sitten kaveriksikin? Vai olenko erehtynyt?

                          Comment


                            #43
                            No tietty olisihan se järkevää, mutta ajaa niillä ilmankin virisoftaa. Jos sitten joskus myöhemmin tekeekin mieli nostaa viritasoa, niin turbot on jo paikoillaan.

                            Comment


                            • #44
                              Käykö ne suoraa noihi ässän pakosarjoihi kiinni? Taidan ajaa tän Mikko suoraa sun pihalle nii pääset laittaa sit kuntoo ku saan osat haalittua vaan :D

                              Comment


                                #45
                                Käyhän ne. Kannattaa lueskella noita S4 viestiketjuja, siellä on puitu nämä(kin) asiat moneen kertaan.

                                Comment


                                • #46
                                  http://www.osasuora.fi/product_details.php?p=407En tiedä onko tehdaskunnostetut ahtimet sitten hyviä, mutta kannattaa varmaan kokeilla kun vuoden takuunkin saa. Eli vanhat tonne ja uudet tilalle. Itse kyselin voiko K03 vaihtaa K04 turboon ja sovittiin että onnistuu, kun on ajankohtainen. Samalla pieni OT. Onko kenelläkään osasuorasta pahaa sanottavaa/Onko tehdaskunnostetut ahtimet kannattava valinta ?

                                  Comment


                                    #47
                                    RS4 turbojen hinta 1520€ jos ei palautakaan vanhoja, eli pantit jää sinne. Aika halvalta kuulostaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Sillä minäkin ihmettelen. Monesti kyselin myyjältä, että miten voi hinnat pitää kutinsa. Tuumas vaan, että on suomen tasolla aika kilpailukykyiset hinnat. Tuolta kuitenkin turbot tilaan, kun aika koittaa n.1200 € + tiivisteet jää hintaa niin ei hirveästi tarvitse miettiä. Luulis noi kiinaturbot voittavan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei oo pahan hintainen, kukas testaa?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Pitää ite varmaan kesällä kokeilla. Mites paskana ahdin saa olla, että sen voi vielä kunnostaa ? Sitä lähinnä haeskelen, että eikös turboista tuppaa akseli rikkipoikki menemään ajankanssa. Ja itselläkin on 210tkm ajetut vakiot paikallaan, niin kun ne losahtaa saako niistä edelleen uudenveroisia rakennettua ? Täytyykö ahtimen siis olla käyttökunnossa tuonne postittaessa vai voiko se olla sirpaleina.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kiitti Mika, tippu aika iso paino pois harteilta kun näin tuon nettisivun. Olin varannu sellasen 2,5 tonnia ahtimiin mut näyttäs vähä halvemmalla saavan tuolta.. :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              20 min tuli tossa rupateltua pitäjän kanssa ja en jättäis kokeilematta itse. Ainut miinus, että k03-4 ahtimia ei hirveesti ole et toimitusaika saattaa venähtää 2 viikkoa-kk. Ainakin jos useampi on samaanaikaan tilaamassa. Mutta ehdottomasti jesse soittele ja tilaile ja kerro kokemukset tuotteesta. Tietysti ne vanhat kannattaa sinne lähettää, että sen panttimaksun saa pois hinnasta. Tiivisteet ja muut asennushippeet tilattava erikseen jne.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Joo nii mä kattelin ettei tiivisteitä tule mukaa mut eipä se ongelma ole :) kyllä meinasin vanhat sinne pistää kun en niillä mitää tee..

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Mulla olis ainakin yksi setti minkä vois työntää vaihdossa, jos jollain tulee tarvetta :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Pitää ruveta keräilee noita Keiou ahtimia varastoon, jos tuleekin kiire saada tilalle uudet. Mitenkähän onnistuis vaihtaa vaikka sitten 2 paria noita ässän tai rs ahtimia yhteen pariin rs6:sen hyrriä. Se pitää kysyä sitten kuin aika on, mutta voihan sekin onnistua. Mutta jesse ilmoittele miten ahtimien kanssa käy, niin alkaa enempi itselläkin poltella ! :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eipä Audi saavuttanu juuri ollenkaan ny ku ajelin töihi? Ota tosta nyt sit selvää :)
                                                      Noh käytän kuitenki sen siel laakkosel nii saa varmuuden..

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        S4 ahtimet 1460
                                                        RS4 ahtimet 1520
                                                        RS6 ahtimet 1590
                                                        Eipä ole noilla paljon eroa hinnoissa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Luulisin että myös tuonne palauttaessa vanhan ahtimen pitää olla suht ehjä, akseli ei saa olla ainakaan poikki.
                                                          Ainakaan volvolla ei mee vaihto-osaksi jos akseli poikki.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Jesse87 Näytä viesti
                                                            Eipä Audi saavuttanu juuri ollenkaan ny ku ajelin töihi? Ota tosta nyt sit selvää :)
                                                            Noh käytän kuitenki sen siel laakkosel nii saa varmuuden..
                                                            Oliskohan huohotin ollut jäässä...

                                                            Laakkosella eivät välttämättä osaa tehdä oikeaa diagnoosia, pitää olla noista perillä oleva kaveri.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onko Mikko sul ketää tuttua? Mut mihi se öljy sit häviää?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X