Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eihän se maksanut kun reilun kympin, mitä kattelin. Ja luultavasti vaikeampi saada se anturi pois kuin triggeri sieltä sisältä.

    Ja tarkistin vielä huvikseen tuon 90 kanavan. Tyhjäkäynnillä tosiaan pyörii siinä nollan tuntumassa ja kierroksillä säätelee 17-23 välillä mitä nyt ajon aikana välillä tiirailin.

    Comment


    • #32
      Mulla on ollu ongelmia molempien hall anturien G40 ja G163 kanssa.
      Ensimmäinen alkuperäinen anturi antoi vikakoodia (en muista mitä). Tilasin Ebaysta molemmat uudet ja vaihdoin. Meni ongelmitta 1,5vuotta. Nyt sitten oli tullut G163 vikakoodia. Vaihdoin sen, koodi ei poistunut ja oli lisäksi myös G40 vikakoodi (Molemmista Short or open to plus). Otin auki G40 anturin, anturi oli murtunut sisältä ja murjonut triggeri renkaan paskaksi.
      Avasin myös G163 anturin, Magneetti oli tippunut anturista. Triggerikehältä löytyi myös edellisen anturin magneetti, en sitä ollut huomannut vaihtaessa...

      Kannattaa katsoa hall anturia vaihtaessa, että anturi on kunnolla kuoren ulkokehää vasten. toisessa anturissa on selvä väli anturin ja ulkoseinämän välissä, on luultavasti ottanut kiinnio triggerirenkaaseen ja tuhonnut sen.

      Nyt mietin sitten mistä saisi kunnolliset hall anturit kohtuulliseen hintaan... hyvä ja halpa ei taaskaan toteutunut.

      Comment


      • #33
        Millä hall-anturin voi testata. Kun sähköpistoke on irti, niin pitäisikö sinne tulla johonkin virta, kun laittaa virrat päälle, vai vasta kun starttaa? Ja jos vastaus on yleismittarilla, niin mihin ja millä vastuksilla se pitää kytkeä?

        Comment


        • #34
          Lainataas vähän topikkia. Kellään antaa vinkkiä kun 2.0 kone antoi joskus koodia P0011 (Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced))?

          Vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen, kun epäilin sököksi. Nyt pukkaa koodia P0340 (Camshaft Position Sensor (G40): Malfunction).

          Comment


          • #35
            Eikö malfuction kerro et vekotin ei toimi ollenkaan, mekaanisesti kaput tai piuha täysin poikki. Onko liitin kunnolla kiinni? Ei muuta kuin G40 vaihtoon jos liittimet ovat kunnolla kiinni.

            Comment


            • #36
              yleisittarilla voi mitata johtosarjan liittimestä 1 ja 3 pinnan välistä että löytyy 5 V. En muista kumpi oli plussa ja kumpi maa. Anturista itsestään ei mitään järkeviä arvoja saa ulos.

              Comment


              • #37
                Tilasin uuden hall-anturin Englannista ja hinta oli himaan roudattuna 26€. Anturissa Bosch: in numero, joka nyt ei tietenkään todista mitään. Toimitus tuli 2-päivässä ja ainakin ei enään tule vikakoodia. Miten hitossa sama anturi voi Suomessa maksaa n. 150€. Epäilys hiipii takaraivoon, että joku vetää tosi kunnolla välistä.

                Comment


                • #38
                  Elsan mukaan muistaakseni tuosta 1 ja 3 pinnien välistä pitää tulla "at least 9V".

                  Comment


                  • #39
                    Keijo, oos sulla AAH motti ja mistä tilasit....linkkiä. Kiitos.

                    Comment


                    • #40
                      ACK kone. Putiikki oli Aahmotorsport. Kuten sanoin, niin Boschin numero oli anturissa, mutta todennäköisesti ei kumminkaan ole sen tekemä. Tiedä sitten. No ainakin toimii.

                      Comment


                      • #41
                        Jahas... tulipas hiukan tutkittua taas tuota omaa potilasta. Kummankin puolen liittemestä kun mittas niin tuli 5V. Sitten vaihdoin kaikki rojut (anturi ja pyörijä) päittäin puolten välillä, kun en kerinnyt saamaan uutta pyörijää torstaina.

                        Ja olihan se kuskin puolen pyörijä hiukan saanut kylkeensä. Tiedä sitten vaikuttaa noin pieni mitään. Mutta on nyt tuo kylkeensä saanut pyörijä pelkääjän puolella, niin on helpompi vaihtaa alku viikosta se. Läppäriä ei ollu mukana, niin en tiiä auttoko/siirtyikö vika toiselle puolelle nyt. Tähän palailen kunhan nappaan läppärin mukaan seuraavan kerran.

                        Kuvassa siis oikealla alunperin kuskin puolen pyörijä ja vasemmalla repsikan puolen. Nyt kun katoin noita tarkemmin niin onhan tuo hangannut johonkin tuo kuskin puolen pyörijä... enkä tietenkään putsannut sitä "pesää", eli huomanna varmaan uusiks auki ja putsaus. No kantapään kautta oppii :)

                        Comment


                        • #42
                          Tuo pyörijä on ihan käyttökuntoinen vielä jos on pyöreä. Mulla oli pyörijä murjoutunut ihan muodottomaksi nokan päässä.

                          Noissa halvemmissa hall antureissa tuntuu olevan toleranssia muovisen osan kiinnityksessä alumiiniseen kuoreen.

                          Comment


                          • #43
                            Siinä Hall-anturissa (nimetty ilmiön keksijän mukaan, ei tartte olla isoa vekkiä tai muuta klommoa, jolloin se lakkaa toimimasta. Esimerkiksi kieroon mennyt asentotunnistimen levy hakannee sen tohjoksi hetkessä.

                            Comment


                            • #44
                              Mulla oli anturista irronnut se pieni neliskanttinen magneetti. Kiilautunut sopivasti tuon kolon ja anturin väliin ja murjonut pyörijän. Tuon jälkeen en enää ostanut kolmansia halpisantureita, vaan hommasin Bosch anturit. Maksoivat 100€ kpl

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nokka-akselin asentotunnistin

                                Vikakoodi hävis ja kanavan 93 arvot on 0 ja 4 eli toleranssin sisällä mennään. Kattelen nyt vaihdanko sitä pyörijää ollenkaa. Käyn kuitenki varoiks hakemassa sen kunhan tulee.

                                Comment


                                • #46
                                  Naapurissa hoidossa oleva 1994 A8 4.2 antoi muun muassa seuraavia vikakoodeja:
                                  - 00545 Engine Transmission Electrical Connection implausible signal
                                  - 17799 P1391 Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163) - Short to Ground - Intermittent
                                  - 16706 P0322 Engine Speed Sensor (G28) - No Signal - Intermittent
                                  Fyysisinä oireina oli voimakas nykiminen ja putkeen ampuminen tasakaasulla ajossa, sekä paikallaan kierrätettäessä.

                                  Koska nokka-akselin asentoanturin vaihtaminen uuteen ei auttanut, vaan koodit palasivat nollauksien jälkeen, päätimme kimpassa vilkaista TCU:n ja ECU:n tilannetta akvaariossa. - Pikkaisen oli kertynyt hapettumaa ainakin TCU:n liittimiin, kuten kuvasta tarkkasilmäinen lukija voikin havaita...
                                  Paineilma + CRC-hoito sekä TCU:n, että ECU:n liittimille auttoi välittömästi: Nykiminen poistui, eikä vikakoodit palanneet pienen koeajon jälkeen.

                                  D2 kuskit: Älkää laiminlyökö akvaarion viemäröintien säännöllistä puhdistusta!
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #47
                                    A6 4B V8 ei käynnisty

                                    Jatketaan vanhaan topicciin:
                                    Antaa vikakoodiksi 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) P1338-35-00 -open or short to plus.
                                    Tähän mennessä tarkastettu:
                                    -G40 anturi testattu (aiemmin uusittu)
                                    -anturin liittimelle mitattu jännitteet +5v ja miinus sekä signaalijohdossa anturin maata vasten n.10v (nämä virta päällä, moottoria ei pyöritetty)
                                    -samat testit tehty kuskinpuoleiselle anturille ja molempien tulokset yhteneväisiä.

                                    Kysymys: onko ecu viallinen ?
                                    Viimeksi muokannut evinrude; 16.9.2016, 21:06.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Sama syöttöjännite menee varmaan vielä muuallekkin. Voi olla anturi muuallakin oikosessa. Pitäisi virtapiirikaaviota ihmetellä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Siis jännitteet on kunnossa ja kuljettajan puoleinen anturi toimii koska siitä tulee vikakoodi jos johdon irroittaa ja kuittaantuu kun piuha on kiinni. Toinen on diagnostiikan mukaan vialla vaikka anturi ja johdotus on ok.
                                        Viimeksi muokannut evinrude; 15.9.2016, 14:22. Perustelu: Sanamuotoja korjattu

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onko autossa sähköinen kaasupoljin? Jos on, koita ottaa liitin irti ja sitten kokeile käyntiin. Joissain se 5V syöttö, joka menee nokan tunnistimelle, menee myös kaasupolkimen asentotunnistimeen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kokeilin irroittaa liittimen kaasupolkimelta, ei vaikutusta, edes vikakoodiin.
                                            Syöttöjännite on edelleen kunnossa.
                                            Käsittääkseni vikakoodi viittaa signaalijännitteeseen, joka sekin on ok. Ilmeisesti ecu on oikosulussa tms.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kannattaisi vissiin vaihtaa tunnistimien paikkaa päittäin ja katsoa siirtyykö vika.

                                              Tuolla muuten vähän ohjeen tynkää
                                              http://www.agthompsonfamily.com/vw/B...tionSensor.pdf

                                              Tuntuu se 10V vähän erikoiselta signaalijohtimessa. Eihän siellä pitäisi kaiketi olla yli 5V missään vaiheessa. Ihan kuin olisi jossain johtoja toisiinsa yhteydessä.
                                              Viimeksi muokannut HuHu; 17.9.2016, 07:54.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Anturit vaihdoin päikseen heti alkajaisiksi, käsitykseni mukaan tuo 10v signaalijohdossa on ok ja anturin tehtävä on liipaisuhetkellä pudottaa tuo jännite.
                                                Jostain ulkolaiselta foorumilta luin että signaalijohdossa tulisi olla vähintään 9v-jännite.
                                                Skoopilla mittasin liitin kiinni signaalijohdosta maata vasten ja hienoa kanttia pukkaa.
                                                Se tässä häiritsee että toisessa anturissa on johto irti mitattuna sama tilanne mutta se toimii ok.
                                                Viimeksi muokannut evinrude; 17.9.2016, 11:08. Perustelu: Lisätty informaatiota

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos anturit on vaihdettu ja molemmat antaa kanttiaaltoa, niin ne ovat kunnossa. Mittaa skoopilla, meneekö kanttiaallot perille ecuun. Jos menee, niin voi jo alkaa ecua epäillä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    OK. Luulin, että oli liittimet irrallaan ollut se 10V siellä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ecuun tässä itsekin päätymässä kaikkien mittausten jälkeen, uskon että kantti menee ecuun asti koska ecusta tulee jännitteet anturille asti.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        A4 b5 antaa vikakoodin 17746.p1338
                                                        Camshaft pos.sensor, bank1 open circ./short To B+
                                                        Onko anturi hajallaan vai jako pielessä. Jakohihna vaihdettu ja merkeillä katottu et tulee samaan kohtaan ku aikaisemminkin.(kuuleman mukaan). Lukitustyökaluja ei ole käytetty.

                                                        1 ja 3 navan välillä 5v
                                                        Viimeksi muokannut harri81; 7.5.2017, 18:37. Perustelu: Voltit

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tuliko vikakoodi juuri jakopäärempan jälkeen? Yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Short to plus viittaa sähkövikaan, noistahan menee noita antureita, voi olla myös liitin hapettunut.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ilmeisesti anturin ostoon..ku virtaa kuiteki tulee tuonne.
                                                              Nyt testailtii ja vika ei enää tullu. Yks alipaine letku halki ja se uusittiin. Olisko seokset menny vituilleen tuon takia ja siks käynnistys/käynti häiriöt.
                                                              Viimeksi muokannut harri81; 7.5.2017, 20:00. Perustelu: Seokset

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X