Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RE85 2.0 TFSI 2006 moottoriin kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RE85 2.0 TFSI 2006 moottoriin kokemuksia

    Joko otsikon mukaiseen moottoriin on joku alkanut käyttämään viinaa vai onko se edes mahdollista?

  • #2
    En laittaisi FSI moottoreihin ollenkaan.

    Comment


    • #3
      Kerro ihmeessä lisää jos tiedät miksi ei kannata.

      Comment


      • #4
        Suoraruiskutusmoottoreissa palotilan muodot, ruiskutuskulma, ajoitus ja annos on varsin tarkkaan CFD-mallinnettu. Etenkin jos käytetään kerrossyöttöä kuten 1. sukupolven FSI-koneissa. TFSI ei käytä kerrossyöttöä joten ei liene yhtä herkkä, mutta kuitenkin eri polttoaineella joka höyrystyy eri tavalla ja jolla ruiskutusmäärät samalla kuormalla ovat erilaisia, ei seoksenmuodostus toimi niinkuin on suunniteltu.
        Tuntuvana ongelmana voi olla esim. polttoaineen päätyminen höyrystymättömänä öljyn sekaan, polttoaineen osuminen nestemäisenä sylinteriseinämiin jolloin voiteluöljy huuhtoutuu pois, misfire-herkkyys yms.

        TFSI moottoristahan on flexifuel-versio olemassa, jossa on tietysti suunnittelussa ja mappauksessa otettu nämä asiat huomioon..

        Comment


        • #5
          Mitäköhän eroa sitten on tässä 2.0tfsi moottorissa joka on tehtaalta jo Flexi mallia?

          Comment


          • #6
            Männät, sylinterikansi (ja pakonokka), moottorinohjaus, ainakin äkkiseltään katsottuna (CFKA flexifuel 2.0TFSI vrt. muut). Polttoainejärjestelmä suuttimineen vaikuttaisi olevan sama, eli etanolin (pikemmin mahdollisen veden) kestävyys tai tuotto ei ole sikäli ongelma. Valistuneita arvailuja; männät on vaihdettu varmaan ruiskutuksen optimoinnin vuoksi, sylinterikansi eri seeti- ja venttiilimateriaalien, ja pakonokka myös palamisoptimoinnin takia. Moottorinohjaus luonnollisesti sen vuoksi että flexifuel toiminnallisuus löytyy, ja parametrit joilla etanolin kanssa pärjätään suoraruiskutuksessa.

            Ei sikäli tekemätön paikka TFSI moottoriin mutta vaatii hieman enemmän tuotekehitystä kuin imusarjaruiskutteisen konvertointi. On aika suuri ero tekeekö etanolikonversion vain lisäämällä ~40% perusruiskutusmäärää ja muutaman asteen roiskaisun lisäennakkoa, kylmärikastuksissa on paljon enemmän lisäsäädettävää ja oikein säädettynä käynnistyy ja käy yhtä hyvin kuin bensalla. Suoraruiskutteisessa vielä lisähommansa..

            Comment


            • #7
              Onkos tuota nyt kukaan kokeillu, että kuinka toimii vai eikö toimi?

              Comment


              • #8
                Onko tästä vieläkään kokemuksia tai tietoa kellään? GEN2 -koneisiin B8.5 A4/A5 saa jo APR:lta E85 ohjelmaa, mutta niissä tosiaan tietyissä moottorikoodeissa vakiona metallinen imusarja ja viides suutin kylmäkäynnistyksiä varten.. Mitenhän nämä EA888 GEN2 A4/A5 B8:ssa, joissa on muovinen imusarja eikä ole tuota lisäsuutinta? Onko kenelläkään kokemuksia onko mahdollista käyttää E85 vai jätetäänkö haaveilun asteelle?

                Comment


                • #9
                  Mulla on B8 flex fuel ja joskus yritin selvitellä, miten se eroaa tavallisesta koneesta. Jäin siihen käsitykseen, että ero on imusarjassa, suuttimissa ja polttoainepumpussa. Jos tuo pitää paikkansa voisi ehkä kuvitella, että tavalliseen koneeseen ei kannata RE85:ttä pelkästään softaamalla työntää?

                  Comment


                  • #10
                    Jossain oli tuosta imusarjastakin puhetta, että miksi se ei kävisi, kun bensa suihkutetaan kuitenkin suoraan palotilaan. Onko tuo silti kestämiskysymys? Jotenkin myös käsittänyt että suuttimien ero olisi vain tuo viides suutin kylmäkäynnistyksiä varten. Flexfuel -autoissa toki anturi linjassa tunnistamassa mitä siellä letkuissa kulkee ja millä suhteella, mutta sillekään ei tässä tapauksessa olisi tarvetta. Lytätkää nyt joku tietäjä tämä haaveilu niin pääsee helpommalla ;D

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viesti
                      Männät, sylinterikansi (ja pakonokka), moottorinohjaus, ainakin äkkiseltään katsottuna (CFKA flexifuel 2.0TFSI vrt. muut). Polttoainejärjestelmä suuttimineen vaikuttaisi olevan sama, eli etanolin (pikemmin mahdollisen veden) kestävyys tai tuotto ei ole sikäli ongelma. Valistuneita arvailuja; männät on vaihdettu varmaan ruiskutuksen optimoinnin vuoksi, sylinterikansi eri seeti- ja venttiilimateriaalien, ja pakonokka myös palamisoptimoinnin takia. Moottorinohjaus luonnollisesti sen vuoksi että flexifuel toiminnallisuus löytyy, ja parametrit joilla etanolin kanssa pärjätään suoraruiskutuksessa.
                      Olisiko kenelläkään tarkempaa tietoa miten nuo männät eroaa pelkkää bensaa kelpuuttavista sisarmoottoreistaan? Lähinnä kiinnostaisi tietää piileekö näissäkin samanlainen öljynsyöntiä aiheuttava tyyppivika?

                      Entä minkäköhän verran tuollaisessa E85/bensa-B8:ssa on viripotentiaalia pelkällä softalla, kun lähtötehotkin on 30 kaakkia tavallista TFSI:tä perässä?

                      Comment


                      • #12
                        Minulla ei ole muuta kuin omakohtainen kokemus öljynsyönnistä, CFKA on vienyt koko ajan öljyä 15000km vaihtovälillä noin 0,8 litraa. Ehkäpä vähäiseen/kohtuulliseen öljynsyöntiin vaikuttaa mäntien lisäksi myös tuo vaihtoväli joka siis ei ole LL.

                        Viripotentiaalia on vähintään saman verran kuin tavallisessa (ainakin otetaan täsmälleen samat tehot ulos) mutta kuvittelisin, että jos viri tehdään bensalle, ainakin suuttimissa syöttö riittää... Eli mahdollistaisi siinä mielessä suuremmankin virityksen?

                        Comment

                        Working...
                        X