Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t BFB moottorinhäiriö valo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8t BFB moottorinhäiriö valo

    Elikkäs antaa tämmöiset vika koodit:

    Idle Control System RPM Higher tha Expected. : P0507

    Fuel Trim:Bank 1 (M-ult): System too Lean: P1128

    Random/Multiple Cylinder Misfire Detected:P0300

    Cylinder 4 Misfire Detected:P0304

    Please check DTC Memory of Instrument Cluster:P1654


    Mikähän mahtaisi olla vikana/Mistä alkaisin vikaa paikallistamaan?

    #2
    Puolasta.

    Comment


    • #3
      mites pystyy paikallistamaan että mikä puola kyseessä?

      Comment


      • #4
        Imuvuoto.
        Jos vielä saisi tietää miten käytös on muuttunut normaalista niin auttaisi.
        Ainakin kone hieman täristää tuntuu ettei käy kaikilla eikä oikein reagoi kaasuun, tai käy huonosti tyhjäkäyntiä niin ehdottaisin imuvuotoa. Itse vaihtanut vastaavan vian takia imuletkun, pcv-venttiilin ja pannukakkuventtiilin. Avaa pelti ja kuuntele suhiseeko missään ja tee painetesti näin alkuunsa. Veikkaisin itse PCV:tä. Löytyy kivasti moottorin oikealta puolelta alhaalla. Haulla löytyy lisää tietoa.

        Comment


        • #5
          Jos on puolavika niin ehdottaisin vahvasti nelospyttyä sillä siitä on tullut vikakoodi.

          Comment


          • #6
            ainakin tyhjäkäynti normaalista poikkeava seilaa 1000-1200rpm ja välillä tuntuu että vedot eivät täysin tallessa

            Comment


            • #7
              Vika todennäköisesti löytyi. ainakin huohotinputki oli säpäleenä sen kun vaihtoi niin rupesi toimimaan mutta saa nähdä onko muutakin mennyt.

              Comment


              • #8
                Mulla oli tuommoinen vika ja lähes samat vikakoodit ja oli sieltä imusarjasta jonkun putken juuresta semmoinen yksisuuntaventtiili korkannut. Kerää jonkinverran alipainetta öljykorkkiin moottorin käydessä jos sama vika. Uusi venttiili n. 20e.

                Comment


                • #9
                  sama vika palasi jälleen mikähän on nyt särkynyt? toivottavasti huomenna selviää laakkosen pikahuollossa.

                  Comment


                    #10
                    Itselläkin tuli tuota system too lean -ilmoitusta, ja sen ansiosta ainakin yksi haljennut letku tuli vaihdettua. Ongelma ei tosin ole vielä kokonaan poistunut, joten täytyy jatkaa metsästystä.

                    Mutta sellainen tuli VCDS:n logitusta käytettäessä huomattua, että Group 32 antaa koko ajan staattisia arvoja tilanteessa kuin tilanteessa, eikös noiden kuuluisi elää? Kyseessä siis Group 32 Adaptation (Idle) ja Adaptation (Partial). Idle on jumiutunut arvoon -1,5% ja Partial 23,4%.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                      Mutta sellainen tuli VCDS:n logitusta käytettäessä huomattua, että Group 32 antaa koko ajan staattisia arvoja tilanteessa kuin tilanteessa, eikös noiden kuuluisi elää? Kyseessä siis Group 32 Adaptation (Idle) ja Adaptation (Partial). Idle on jumiutunut arvoon -1,5% ja Partial 23,4%.
                      Tietääkö kukaan?

                      Comment


                        #12
                        Eikös nuo ole pitkän ajan fuel trimmit ja muuttuu hitaasti ohjauksen adaptoituessa.

                        23,4% on jo paljon. +-4% sisään pitäs olla.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                          Eikös nuo ole pitkän ajan fuel trimmit ja muuttuu hitaasti ohjauksen adaptoituessa.

                          23,4% on jo paljon. +-4% sisään pitäs olla.
                          Oikeassa olet, pitkän ajan trimmejä ovat. Oletin että olisivat muuttuneet hieman nopeammin, mutta se olikin väärä oletus. Partial oli kasvanut jo yli 24%:iin nyt kun kävin kurkkaamassa. Kiitos vastauksesta.

                          Ilmeisesti siellä nyt on aika hyvä vuoto jossain. Kokeilin vetää öljytikun irti, eikä sillä ollut mitään vaikutusta Group 33:n Lambda Control -arvoon, joka pyöri tyhjäkäynnillä koko ajan 9-15% välillä.

                          Comment


                          • #14
                            Huohottimen kunto?

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                              Huohottimen kunto?
                              Pari vuotta sitten tuli uusittua jonkun verran letkuja ja samalla pannari, suction jet pump ja PCV. Se koneen kyljestä lähtevä mutka tosin on vielä alkuperäinen(?), mutta ei siinä ainakaan tunnustelun perusteella mitään (suurta) reikää ole.

                              Koneen takaosassa näytti olevan vähän märkää, olisiko venakopan tai ketjunkiristimen tiivisteen vuoto? Nekin kyllä uusittiin tässä taannoin...

                              Comment


                              • #16
                                Mites se T-haara siinä lohkosta lähtevän muoviputken päässä?

                                Comment


                                  #17
                                  Itellä sain koneen takaosan märäksi kun suction jetiltä lähtevässä letkussa oli reikä mikä aukesi kun siihen tuli ylipainetta. Se letku mikä meni siihen T-haaraan. Vahvasti näyttäis siltä että huohotusta kannattaisi lähteä tutkimaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    T-haara ihan ok, mutta sen verran piti käydä vielä kuikuilemassa että tarkistin uudemman kerran paikkoja ja varsinkin sen mutkapalan ennen T-haaraa. Ja sieltähän se reikä taisi löytyä, on vaan niin vittumaisessa paikassa ettei meinannut huomata. Pistän tuon nyt ensiksi vaihtoon ja palaan sitten asiaan.

                                    Kiitokset vinkeistä.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lainaan sen verran tätä ketjua, että ujosti kysyisin: miten näitä alipaine-/huohotusletkuja ja venttiileitä tarkistellaan käytännössä? Ylipainepuolella pystyy tekemään painetestin, mutta tarvitseeko alipaineen kanssa käydä letku ja venttiili kerrallaan systeemiä läpitte? Yritin haulla vähän etsiskellä vastauksia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Missfire:stä tulee kyl ekana mieleen puolavika, mut toi tyhjäkäynnin humppaaminen voi johtua kans sieltä huohotinputken T -haaran kaasuläpälle lähtevän haaran sisältä löytyvästä venttiilistä. Itellä oli se venttiili paskana ja nosteli kierroksia tyhjäkäynnillä miten sattuu. Mut auto teki siitä kyl ihan oman vikakoodinsa, jossa luki ihan selvästi sen venttiilin nimi, mut eipä sitä nimeä tietenkään enää muista. Ja auto oli siis -03 A4 1.8T quattro.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt on huohotinta vaihdettu ja myös T-haarakin kun sattui osa olemaan kaapissa. Mutta eipä auttanut ongelmaan. Kävin tuossa äsken ottamassa vähän arvoja ja huomasin että MAF antaa hieman liian pieniä arvoja (100-120g/s) @5800RPM, joten se menee nyt sitten seuraavaksi vaihtoon.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siskon a3 1.8t viallinen maf aiheutti misfireä ja system lean vikakoodia.. eli hyvinkin mahdollista että tuo auttaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                                              Nyt on huohotinta vaihdettu ja myös T-haarakin kun sattui osa olemaan kaapissa. Mutta eipä auttanut ongelmaan. Kävin tuossa äsken ottamassa vähän arvoja ja huomasin että MAF antaa hieman liian pieniä arvoja (100-120g/s) @5800RPM, joten se menee nyt sitten seuraavaksi vaihtoon.
                                              Tai sitten on tosiaan imuvuoto jossain ja ilma menee MAFin ohi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja hhshhs Näytä viesti
                                                Tai sitten on tosiaan imuvuoto jossain ja ilma menee MAFin ohi.
                                                Tuli muuten tuo sama mieleen, kun tässä aamulla tilannetta pohdin. Ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa MAFin, jos en vuotokohtaa löydä. On tuolla jo 235tkm rullattu, niin varmaan ihan syytä vaihtaakin jo.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Turbon imukaulasta on itsellä joskus haljennut tuo imuputki. Se haroo ilmaa maffin ohi tuossa tapauksessa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    No nyt on MAF vaihdettu ja arvot ovat taas normaalit. Lisäksi tehoa tuntuu olevan taas suht normaalisti, eikä vikakoodia ole ainakaan vielä ilmaantunut. Myös ärsyttävä kierrosten nouseminen kytkimen alas painamisen jälkeen tuntuu kadonneen. Katsellaan nyt vähän aikaa miten toimii.

                                                    MAFin hain Motonetistä, otin varmuudeksi sen kalliimman. Näytti olevan Boschin alkuperäinen korjattu osa, eli ei siis täysin uusi. Hintaa kertyi huimat 107€, kun vein vanhan mukanani ja sain hinnasta pois vielä 10% liittymällä kanta-asiakkaaksi. Ihan hyvä säästö marmorin 190€ hintaan, josta ei nykyään edes saa vaihto-osalla alennusta koska "hinta on jo niin alhainen".

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X