Päivitys 1.2.2013 - Vika löytynyt
Eli laatikko avattu korjaamossa ja todettu että vika löytyy alla olevista kuvista näkyvän poikittaisakselin ja vaihteensiirtäjän välillä. Muuten laatikko on hyvässä kunnossa. Osat tulevat maksamaan alle puolet uuden "käytetyn laatikon" hinnasta. Toimitusaika on kuitenkin aika pitkä.
**********
Tulee pitkä teksti mutta olen testannut ja hakenut tästä forumista ja muistakin jo pitkään. Olen löytänyt yhden mahdollisen vastauksen (siis kalliin remontin vaihtoehtona ... ). Löytyykö muilta kokemusta voiko olla kysymys viestin lopussa kuvatusta viasta vai onko tämä vain toiveajattelua???
Tapahtumasta
Oltiin harjoitelemassa kytkimen peruskäyttöä pojan kanssa ja hän sai siinä aikaiseksi pari kolme voimakkaita nykäisyjä ennenkin moottori sammui. Vaihdettiin kuski. En saanut ykköstä sisään enkä pakkia. Kakkosen sain sisään voimalla ja pääsimme kotiin.
Oireista ja testauksista
Kytkin toimii minusta täysin normaalisti, ottaa puolessa välissä kuin ennen, en kuule mitään ylimäärääisiä ääniä. Kun laittaa ykkönen sisään ja käynnistää moottorin niin ei ole merkkejäkään siitä että haluisi lähteä liikkeelle. Moottori sammuksissa, ykkönen sisään, kytkin puoliksi alas niin pystyn työntämään samalla voimalla kuin tarvitaan kuin vaihde on vapaalla. Kytkin ei luista. Testasin myös lähteä vähän rivakkaammin liikkeelle jäisellä tiellä ja en huomannut mitään erikoista muuta kuin että kakkonen vaatii voimaa.
=> Eli minusta kytkin kyllä irrottaa.
Voimalla saa kyllä ykkönenkin sisään on ainoastaan pakki joka ei millään menee sisään. Pitää vain sammuttaa ensin jos tarvitsee käyttää pakkia.
Eli siis ykkönen ja kakkonen vaatii voimaa ja erityisesti jos seisoo paikalla - liikkeessä kakkonen on helpompi saada sisään. Pakin osalta ottaa vastaan heti kun on keppi on painettu pohjaan. Jos yrittää sen jälkeen vetää taksepäin niin ottaa vastaan ja kuuluu "tonk".
Moottori sammuksissa kaikki vaiheet toimivat ongelmitta.
Öljy oli aika vähän askissa lisäsin noin 0,5 litraa - ei muutosta.
Tarkistin myös vaihdekepin asennot Bentlyn mukaan ja kaikki vaikuttivat olevan ok.
Ajatus viasta
Eli kun tämä vika tuli näin yllättäen ja heti tuon tapahtuman jälkeen on kai selvä että jotain on mennyt rikki. Minusta ei voi olla kytkin joten on siis kysmys laatikosta.
Audizinesta löysin keskustelun sisältä http://www.audizine.com/forum/showth...!!!!!!!!!!!!!! kts postaus 36 ja siihen liittyen kuvan http://forums.audiworld.com/picture....ctureid=125109
Voiko tästä oli kysmys minunkin tapauksessa ja mikäli mistä löydän nuo pultit - on ilmeisesti yksi per pää? Minun Bentlyssä on aika huonot kuvat/selitykset vaihdelaatikon osalta joten en osa yhdistää audizinen kuvia siihen. Ei myöskään ole monttua tai hallinosturia välittömässä käytossä.
Löysin kuvan
Ei en ole vielä etsimässä uutta askia mutta googlen kuvahaku hakusanana "växellåda" johti laga.se sivuille ja sieltä löytyikin hyviä kuvia. Eli tuo valkoinen muovinen kansi on sama kuin audizinen kuvassa. Eli sen alapuolella heti oikeanpuolisen vetarin takana pitäisi löytyä pulti! Auto valmiina pukella joten oikea etupyöri irti niin pitäisi jo näkyäkin - eli huomenna.
Päivitystä 13.1.
Sivusta ei suoraan pääse - lämpösuojia edessä. Toisen päähän sain näköyhteyttä. Löytyy kytkimen työsylinterin vieressä eli pääsen ylhäältä kun nostan paisuntasäiliön sivuun. Pultti on XZN-typpinen mutta sopiva koko (M12 tai M10?) ei löytynyt tallista eli pitää käydä Erkin hallissa huomenna.
Oireista vielä ja vaihtoehdoista
Kun pakottaa vaihteet päälle ei kuulu rusahduksia voinko silloin sulkea pois että vika olisi synkronoineissa?
Eli laatikko avattu korjaamossa ja todettu että vika löytyy alla olevista kuvista näkyvän poikittaisakselin ja vaihteensiirtäjän välillä. Muuten laatikko on hyvässä kunnossa. Osat tulevat maksamaan alle puolet uuden "käytetyn laatikon" hinnasta. Toimitusaika on kuitenkin aika pitkä.
**********
Tulee pitkä teksti mutta olen testannut ja hakenut tästä forumista ja muistakin jo pitkään. Olen löytänyt yhden mahdollisen vastauksen (siis kalliin remontin vaihtoehtona ... ). Löytyykö muilta kokemusta voiko olla kysymys viestin lopussa kuvatusta viasta vai onko tämä vain toiveajattelua???
Tapahtumasta
Oltiin harjoitelemassa kytkimen peruskäyttöä pojan kanssa ja hän sai siinä aikaiseksi pari kolme voimakkaita nykäisyjä ennenkin moottori sammui. Vaihdettiin kuski. En saanut ykköstä sisään enkä pakkia. Kakkosen sain sisään voimalla ja pääsimme kotiin.
Oireista ja testauksista
Kytkin toimii minusta täysin normaalisti, ottaa puolessa välissä kuin ennen, en kuule mitään ylimäärääisiä ääniä. Kun laittaa ykkönen sisään ja käynnistää moottorin niin ei ole merkkejäkään siitä että haluisi lähteä liikkeelle. Moottori sammuksissa, ykkönen sisään, kytkin puoliksi alas niin pystyn työntämään samalla voimalla kuin tarvitaan kuin vaihde on vapaalla. Kytkin ei luista. Testasin myös lähteä vähän rivakkaammin liikkeelle jäisellä tiellä ja en huomannut mitään erikoista muuta kuin että kakkonen vaatii voimaa.
=> Eli minusta kytkin kyllä irrottaa.
Voimalla saa kyllä ykkönenkin sisään on ainoastaan pakki joka ei millään menee sisään. Pitää vain sammuttaa ensin jos tarvitsee käyttää pakkia.
Eli siis ykkönen ja kakkonen vaatii voimaa ja erityisesti jos seisoo paikalla - liikkeessä kakkonen on helpompi saada sisään. Pakin osalta ottaa vastaan heti kun on keppi on painettu pohjaan. Jos yrittää sen jälkeen vetää taksepäin niin ottaa vastaan ja kuuluu "tonk".
Moottori sammuksissa kaikki vaiheet toimivat ongelmitta.
Öljy oli aika vähän askissa lisäsin noin 0,5 litraa - ei muutosta.
Tarkistin myös vaihdekepin asennot Bentlyn mukaan ja kaikki vaikuttivat olevan ok.
Ajatus viasta
Eli kun tämä vika tuli näin yllättäen ja heti tuon tapahtuman jälkeen on kai selvä että jotain on mennyt rikki. Minusta ei voi olla kytkin joten on siis kysmys laatikosta.
Audizinesta löysin keskustelun sisältä http://www.audizine.com/forum/showth...!!!!!!!!!!!!!! kts postaus 36 ja siihen liittyen kuvan http://forums.audiworld.com/picture....ctureid=125109
Voiko tästä oli kysmys minunkin tapauksessa ja mikäli mistä löydän nuo pultit - on ilmeisesti yksi per pää? Minun Bentlyssä on aika huonot kuvat/selitykset vaihdelaatikon osalta joten en osa yhdistää audizinen kuvia siihen. Ei myöskään ole monttua tai hallinosturia välittömässä käytossä.
Löysin kuvan
Ei en ole vielä etsimässä uutta askia mutta googlen kuvahaku hakusanana "växellåda" johti laga.se sivuille ja sieltä löytyikin hyviä kuvia. Eli tuo valkoinen muovinen kansi on sama kuin audizinen kuvassa. Eli sen alapuolella heti oikeanpuolisen vetarin takana pitäisi löytyä pulti! Auto valmiina pukella joten oikea etupyöri irti niin pitäisi jo näkyäkin - eli huomenna.
Päivitystä 13.1.
Sivusta ei suoraan pääse - lämpösuojia edessä. Toisen päähän sain näköyhteyttä. Löytyy kytkimen työsylinterin vieressä eli pääsen ylhäältä kun nostan paisuntasäiliön sivuun. Pultti on XZN-typpinen mutta sopiva koko (M12 tai M10?) ei löytynyt tallista eli pitää käydä Erkin hallissa huomenna.
Oireista vielä ja vaihtoehdoista
Kun pakottaa vaihteet päälle ei kuulu rusahduksia voinko silloin sulkea pois että vika olisi synkronoineissa?
Comment