1.8t AEB työnsi öljyt pihalle ja vuodon paikansin suodatinjalan ja öljy coolerin välistä ilmeisesti o-rengas mennyt. Taitaa olla aika yleinen vika näissä? Voinee vaihtaa alakautta?
Jos suodattimen saat alakautta niin saat tuon renkaanki.
Vaihdoin omaan tuossa joulun aikaan. Suodatin pois, alta paljastuva 27 millinen ohut mutteri irti ja varovasti nitkuttaen jalkaosa kierretappia myöten alas. Omassa oli ainakin aika tiukassa ja ihmettelin pariin kertaan että onko jollain muullakin kuin tuolla mutterilla kiinni.
Kannattaa varata kunnon hylsy ja pitkää vartta tuon mutterin irrotukseen, on niin ohut että meinasi olla hankala saada uunituoreellakin hylsyllä kunnolla otetta. Lähtee kyllä kun saa hylsyn ihan suorassa paikalleen.
Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 12.1.2013, 17:49.
Perustelu: pianovihreet
Yläkautta mäkin taisin joskus vaihtaa B5:een, ennakoivana huoltonakin tuo kannattaisi tehdä joskus öljynvaihdon yhteydessä eikä sitten kun on 10 kilometria pitkä musta viiva maantiellä. :)
Onko tuolla o-renkaalla tapana hajota laakista, vai olisko mahdollista että tiputtelis siitä kohtuu nopeaan tahtiin? Pieni öljyläikkä ilmestyy auton alle kun on puoli tuntia paikallaan..
Joskus se päättää antautua...tiedä sitten paljonko varoittelee yleensä. Mulla ei varoitellut, tyhjeni puolet öljystä 4km ajon aikana. (edit_siis AEB koneisesta aikanaan)
Vaihda ihmeessä...
Itsellä vuotaa toiselta puolen konetta öljyä 1.8t bfb moottorissa. Mitä muita vuotopaikkoja turbon puolella on kuin venttiilikopan tiiviste? Turbon kello on ainakin märkä ja koneen korvakko ja kallistuksen vakaaja. Titetysti noiden ympäristö on markä.
Tiiän yhen tapauksen josa repes kerrasta kunnolla, mulla itellä taas tiputteli aika vähän sillon ku vaihoin. Matka siitä tilasta totaaliseen repeämiseen saattaa olla aika lyhyt eli kannattaa vaihtaa tosiaan pikimmiten jos vuotoa sieltä välistä tulee.
Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 23.4.2013, 20:43.
Perustelu: pianovihreet
Kyllä koko on 59x5. Pyörii kädessäni, siis sisähalkaisija 59mm, paksuus 5mm.
Varaosanumero 038 117 070 A
Hinta marmorilla 5 euroa. Ostaisin marmorilta.
Attached Files
Viimeksi muokannut Killeri; 23.4.2013, 22:57.
Perustelu: kuva
Tervehdys uudelta audi kuskilta. Kysellään heti öljyvuotojen perään.
Mistähän tuo voisi tuohon suodattimen viereen vuotaa, onko tuolla jotain tiettyä paikkaa mikä tuppaa vuotamaan? Suodattimesta tuo ei ole. Kyseessä 1.8t AEB
Kysellääs tähän perään et onko olemassa mitään sivua mistä näkee räjäytyskuvia ja osanumeroita näille vanhoille audeille? Ja kauppoja mistä voi osanumerolla tilata, marmori nyt tietty mut muita? Bmw kun oli aikanaan niin tuli käytettyä RealOem sivua mistä näki kaikki, niin joku samantyylinen ois hieno.
Googlesta etka-hakusanalla löytyy useampikin. Itse käyttänyt https://audi.7zap.com/en/rdw/ . Jos en väärin muista niin Oemepc- sivustolta taisi tulla jotain pöpöjä koneelle joten sitä kannattanee välttää.
Minulla ainakin tuli entisestä A4:stä öljyt pihalle yks talvi tuosta öljynsuodatinjalan ja öljynjäähdyttimen välisestä o-renkaasta eli se kannattaa kyllä vaihtaa. Ei ole paha homma, suodatin irti ja sen alta iso mutteri auki niin lähtee tuo jäähdytin irti.
Öljynpaineanturit on kanssa siinä öljynsuodattimen jalassa. Niistäkin saattaa vuotaa tiivisteen välistä.
Kävin paikallisesta k-caarasta hakemas tuon o-renkaan, vajaan kympin makso. Otin myös venttiilikopan tiivisteen ku näytti sielt vähä jotai tihkuvan. Josko se nyt kuntoon tulis, vaihdetaan sit lisää osia jos tarvetta.
Öljyasioista on aika pitkästi faktaa ja mielipidettä luettavana omassa ketjussaan. Lähtökohtaisesti n. vakiokuntoisessa koneessa mikä tahansa ohjekirjasta löytyvät luokitukset täyttävä tunnetun valmistajan öljy tolkullisilla vaihtoväleillä on ok. Castrol lienee ollut Audin ja aika monen foorumilaisen suosima valmistaja. Mobil oli omien kokemusten mukaan hieman huonommin jo kuluneessa koneessa pysyvää tavaraa.
Comment