Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5-syl öljynimuputki jäätynyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    5-syl öljynimuputki jäätynyt

    Onko muilla ilmennyt öljypumpun imuputken jäätymistä??

    Jäärata autossa aamulla ei öljynpaineita.

    Sisätilanlämmitin pariksi tunniksi pohottamaan öljypohjaan,ja taas paineet normaalit.

  • #2
    Onko öljyt vaihdettu tällä vuosituhannella?

    Comment


      #3
      Kerran vuoteen vaihdetaan jääratakauden alussa,kai sitä vettä vaan kertyy,suurimman osan ajasta auto seisoo kylmässä tallissa.

      Comment


      • #4
        Mitenhän moottorin ilmanotto, jos vetää kovasti lunta sitä kautta? Joskus kun ostin auton, jota ei taatusti oltu huollettu aikoihin, niin siinä meni sihti jäähän. Jäätä oli öljypohjassa muutama sentti. Eli desilitroja vettä. Semmoinen määrä ei voi ihan äkkiä kondensoituakaan. Ja käytetty öljylaatu varmasti vaikuttaa. Laadukas synteettinen luulisi tulevan veden kanssa paremmin toimeen kun kaikenlaista lieteongelmaa aiheuttava tarjousmineraali. Mutta eiköhän Audisteilla ole synteettiset käytössä.

        Comment


        • #5
          Joskus vuosituhannen vaihteessa oli saman tyylinen vaiva vanhassa typ44:ssa. Talvella satunnaisesti hävisi paineet, yleensä ennekuin kone oli lämmennyt.
          Lopullinen syy löytyi 350tkm aikana kertyneestä moskasta imusihdissä. Öljy virtasi enää ehkä vain 10% alalla ja loppu oli muuraantunut umpeen. Tähän avoinna olevaan kohtaan sitten imeytyi "jääpallukoita" kylminä päivinä.
          Moottori oli jo sen verran sohlo että putsasin sihdin ja tökkäsin varmuuden vuoksi yhden suuremman reiän että ei ainakaan enää tukkeennu. Vehjes toimi vielä vuosia kunnes paalattiin...

          Ja tuosta kondensoitumisesta sen verran, että tällä hetkelläkin ajossa oleva RT-moottori kyllä kerää kosteutta sisäänsä. Huohotusletku ollut jo pari kertaa jäässä ennenkuin parantelin sitä.

          Comment

          Working...
          X