auto on 2.7 bi allroud 2001 ja automaatti laatikolla. kun pistää pakin päälle ni kierokset nousee mut vauhti ei niinkään mut sit kun menee eteen päin ni kaikki toimii normaalisti. nyt huomasin et kun laitoin peräkärryn perään ja kun perutin ni kierokset nousee ja vauhti ei.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pakki luistaa, onko vika jossain laatikossa?
Collapse
X
-
Laatikkoremppa todennäköisesti tiedossa....kallista on todennäköisesti! :( Öljy ei välttämättä kierrä oikein laatikossa, kannatta tarkistaa ettei automaattilaatikon öljy haise palaneelle ja ole mustaa. Vaihteistoöljyn kuuluisi olla punaista. Jos on huonon näköistä kannattaa vaihtaa öljyt nyt ensimmäisenä laatikosta. Myös automaattilaatikossa saattaa olla pakin mäntä kulunut.
-
Onkos tuossa nyt ZF:n 5HP19 laatikko?
Se on varmaan mennyt pakin rummusta lukitussokan ura. Tarkemmin sanottuna se murtuu koko rummun reuna uran kohdalta. Levykytkimen levyt ei silloin painu toisiaan vasten öljynpaineesta.
Aika paljon semmoisia tapauksia. Osa ei itsessään kai ole kovin kallis, mutta kun joutuu räjäyttämään koko laatikon. Samalla tietysti kannattaa kasata ainakin uusilla kitkalevyillä kytkimet.
Tässä vielä selitettynä koko asia:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=L3fD-lYHpdA[/ame]
Comment
-
ZF 5HP19 on ko. autossa, ja pakin rumpu varmaan rikki kuten yleensä. Melkein harkitsisin kokonaan rempattua laatikkoa tilalle Recrolta. Yleensä noissa on venttiilikoneistossakin jo sanomista, kuluminen aiheuttaa viivettä ja paukahduksen pakin kytkeytymisessä joka helpottaa rummun hajoamista, vaihtaminen rumenee muutenkin ja saattaa olla kulumaa turbiinilukossakin ym.
Kokemuksella yhdestä vastaavasta autosta jossa oli laatikosta korjattu vain kyseinen pakkivika ja kohta sai tehdä loputkin.
Comment
-
ZF5HP24A tuossa pöydällä levällään saman vian takia. Pakista rumpu ehjä mut lautasjousi kahdessa kappaleessa ja mäntä syöpynyt tiivisteistä. Ja pakkipakkahan on tietenkin se perimmäinen osa itse laatikossa :-)
Eikä parane öljynvaihdolla...
ESP Autotrans teillä päin firma josta ostin osat. Suosittelen...
Comment
-
Vieras
Samaan vikaan kysyin Powermaticilta korjausta. Epäili pakin rumpua ja irtolaatikon rempalla hintaa 1500-2000e+ irroitus/kiinnitys päälle. Ja 2.7T koneella irroitustyö on iso.
Comment
-
Vieras
-
Otappa yhteyttä Recro:on.
sales@recro.eu
Saatat yllättyä koko laatikon ja turbiinin tehdaskunnostuksen hinnasta.
Uskoisin että se koko auton vienti sinne on paras ratkaisu.
Itse lähden mamman tippivikaisen kauppakassin kanssa sunnuntaina.
Comment
-
Tuossa vielä hyviä kuvia selityksineen Allroadin laatikosta .
http://picasaweb.google.com/10771116...AllroadQuattro
Comment
-
Morjensta vaan kaikille. Näin lämpimien kelien kunniaksi on kyseisen allroadin pakki alkanut luistamaan. Autolla rapiat 230tkm mittarissa. Huoltohistoria hyvä, paitsi automaattilaatikon öljynvaihdoista ei merkintää, jakolaatikosta kylläkin. Pienen selvitystyön jälkeen, vaikuttaa vika olevan F-kytkimen männän tiiviys. Onko tiivisteitä elvyttävistä lisäaineista mitään lohtua tilanteeseen? Toinen ajatus on ollut hommata toinen laatikko ja kunnostaa se esim.master kitillä. Käykö 2.7 biturbon jatkeeksi esim 3.0 allroad tdi:n laatikko tai jokin muu (esim. passat 4-motion)? Onko tuo vm. 2000 laatikko tyypiltään ZF5HP19FLA tai jokin muu? Kiitoksia vastauksistanne.
Comment
-
Melko varmasti laatikkosi on ZF5HP19, mutta jos vilkaiset huoltokirjan varustekoodilistasta vaihdelaatikon varustekoodin, niin sadaan täysi varmuus. Turbiinilaatikoiden eroista ja yhteensopivuuksista on foorumilla oma juttunsa, haulla löytynee se keskustelu.
Comment
-
Palaan aiheeseen kesätauon jälkeen. Sain näppiini huoltokirjan, josta löytyy seuraava varustekoodit
Moottori: ARE LY6J/LV6T
Vaihteisto: ENY EYK N5A/ HB
Valmistettu: 05/00
Voiko tämän peruustella saada tietoon, mikä ZF 5HP versio on kyseessä? Laatikossa ei tosiaankaan muuta murhetta, kuin se luistava pakki.....
Comment
-
Comment
-
Liekkö on normaalia kun lämmöt lähelle nollaa ja auto ei ole lämmityksessä ollut niin jos meinaa lähes heti käynnistyksen jälkeen pakilla lähteä niin tuntuu kuin pakki luistaisi, aikas hitaasti lähtee menemään ja kierrokset nouseepi, vähän vaan mietityttää jos kangertelee jo näillä lämmöillä... Onko tuosta haittaa?
A6 C5 multitronicilla, öljyt on vaihdettu 30tkm sitten mut suodatinta ei ole taidettu vaihtaa ainakaan viime kerralla
Pitää kokeilla millainen huomenna on kun antaa lämmitykses olla hetken. Itsellä ei oikein kokemusta ole automaattilootista niin sillä kyselen.
Comment
Comment