Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyntihäiriöitä ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käyntihäiriöitä ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen

    Profiilin mukainen auto ALT moottorilla lopetti kokonaan käymisen. Vikakoodi kertoi että ilmamassa- tai ilmamääräpiirin alhainen syöttö -katkonainen.
    Torque taas ilmoitti ilmeisesti samaa vikakoodia nimellä P0102 mass or volume air flow circuit low input.

    Vaihdoin sitten alkuperäistä varaosakoodia käyttäen Uuden Boschin mittarin. Lähtee käyntiin mutta kun päästää kaasun auto sammuu. Esp ja moottorin vikavalo palaa mutta ne sain torquella kuitattua. Tarviiko siis uusi Maf jotain ohjelmointia tms ennen kuin pelaa? Vikakoodeja ei näy ainakaan torquella.

    Auto käy "normaalisti" kun vetää maffin piuhan irti, mutta vikavalot palaa eikä ilmeisesti auto ole säädöissään.

  • #2
    Mitä tapahtuu vanhalla luftmesserillä? Ei olisi ensimmäinen osa joka on jo paketissa vainaa.

    Comment


    • #3
      Täysin samaa mitä tällä uudella. Käynnissä pysyy vain kun pumppaa kaasulla ja kierroksia täytyy ottaa yli 3k, muuten sammuu.

      Comment


        #4
        Ja varmaan pelaa massamittarin johto irti kuin enkeli? Imuvuoto.

        Comment


        • #5
          Aloin tutkimaan tuota mahdollista imuvuotoa ja löysinkin lähes identtisen tapauksen haulla:

          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94746

          minulla oli myös tuo imuputkesta (mafin ja moottorin välissä) venttiilille lähtevä haitarikumi rikki, josta ilmeisesti hörppii ilmaa. Voiko tämä aiheuttaa ko. käyntihäiriöt ja vikakoodit? Reikä löytyi silikonikerroksen alta eli vikaa oli aiemminkin korjailtu.

          Comment


            #6
            Kyllä voi.

            Comment

            Working...
            X