Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4B5 -02 Starttimoottorin vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 4B5 -02 Starttimoottorin vaihto

Moro Kaikille!

Osaisiko joku kertoa, mitä kautta starttimoottori vaihdetaan A6 2,5tdi V6 autom. -02, 4B5 ake. Ajettu 320tkm.

Alhaalta homma näyttää aika haasteelliselta, yläpuolelta myös. Pakosarja pois, pitääkö konetta nostaa.. ym.ym.
    Täältä ei löydy itse vaihtoa koskevia neuvoja, ainoastaan viittauksia, että hankalaa on.

Kaikki alkoi naftasuodattimen vaihdosta. Moottoria piti hieman pyörittää, jolloin startti sanoi sopimuksen irti pienen savun kera. No, olihan se alkuperäinen startti.

Olen itse tehnyt nokkarempat tuossa 270tkm kohdalla, joten ihan tutuksi kone on tullut.

Vaihtostartti ei paljoa maksa, mutta mikä olisi järkevin tapa vaihtaa se itse. Joo, joo järkevin tapa olisi tietenkin antaa sen jonkun muun tehdä, jne…

hyviä neuvoja kaivataan!!!!!
    Viimeksi muokannut KATU; 8.1.2013, 09:33. Perustelu: Wordin omia merkkejä mukana???

Tuossa yksi tapa:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=95448

Itse vaihdan etukautta, keula huoltoasentoon ja laturi pois, sen jälkeen mahtuu startti tulemaan. Ei tarvitse pakosarjaan tai moottorin kiinnitykseen kajota.

Comment

Sekä alakautta niin että laittaa moottorin roikkumaan yläpuolelta jotta saa moottorin tukikumin ja sen kiinnikkeen irti korista,sekä kallistuksenvakaaja pitää kääntää pois edestä.

Niin tai näin, niin ei mene yhtä helposti kuin 1.4 poikittais koneessa :)

Jaah katohan, luin linkin vasta postauksen jälkeen...

Comment

Kiitos neuvoista!
        Menin ja liityin erwin sivustoon ja maksoin tuon yhden päivän taksan (29,40,-) Sis alv.
        Latasin kaikki korjaamo-oppaat, jotka vähänkin viittaa audiini.
        Sieltä löysin ihan piiroksin ohjeet, miten startin vaihto tehdään. Eli alakautta. Kallistuksenvakaaja, mootorintuki, vetärin suoja ym. pois.

Kävin tänään tilaamassa startin (kunnostettu) ja viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä työ. Palaan asiaan kun homma on tehty.

Kiitokset ja viikonloput
        -k-

Comment

Moro!
          Startti tuli vaihdettua alakautta juuri niin, kuin olin saanut neuvoja. Startin ylempi tukipultti oli haastava, mutta parilla räikän nivelen kanssa sekin onnistui. Kädet mahtuu ja ylettyy juuri ja juuri vetoakselin yli tunnelin kautta startille.
          Kiitokset hyvälle saitille ja lukijoille avusta!!!!!
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.1.2013, 14:01. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Comment

Working...
          X