Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.3 (aar) -93 tyhjäkäynti/käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.3 (aar) -93 tyhjäkäynti/käynnistysongelma

    Elikkäs otsikonmukaisessa farkussa esintyypi kahdenlaista ongelmaa, sekä kylmänä että lämpimänä on havaittavissa selvää käynnin epätasaisiuutta, aivainkuin jättäisi yhden pytyyn väliin, tätä ei kuitenkaan tee vaan käy kyllä kaikilla, mutta esim valoissa seisoessa kyseisen ongelman huomaa helposti pienenä ajoittaisena nykimisenä. Tilannetta yritetty korjata vaihtamalla tulpat( ulos otettaessa tulpat tasaisen väriset, aikaslähellä maitokahvia), tulpanjohdot, virranjakajankansi sekä pyörijä sekä bensapumppu, minkä lisäksi ISV:tä on uitettu muutama päivä polttoöljyssä sekä pesty muutamaan otteeseen ultraäänipesurilla.. Kyseinen ongelma katoaa myöskin täysin hitusenkaan reilummalla kaasulla(yli 2000 kierroksen), mutta palaa takaisin esim alamäkeä ajattessa kun kaasun vapauttaa, olivat kierrokset mitä tahansa. Tehot koneessa ovat hienosti tallessa, ei hukkaa nesteitä ja kulutuskin mielestäni hyvin asiallinen 8,5 seka-ajossa, mutta tuo tyhjäkäynti olisi hieno saada kohdalleen

    Toinen ongelma mitä myöskin esiintyy on ettei mottia meinaa saada käyntiin niin millään lämpimänä, saa välillä sahata pitkiäkin aikoja kun taaskin välillä lähtee kuin palmun alta, kylmänä tätä käynnistysongelmaa ei ole. Myöskään kaasun asennolla ei ole mitään vaikutusta käynnistymishalukkuuteen.

  • #2
    Ilmeisesti ongelma jo korjaantunut? Omassa audissa tyhjäkäyntiongelmat helpottuivat, kun vaihdoin tyhjäkäyntimoottorilta lähtevän letkun uuteen. (Imusarjan alla) Oli pitkä halkeama alapuolella, teippiviritykset ei pitkälle auttaneet. Osanumero 054-133-997.

    Lämpimänä käynnistäminen ongelma minunkin audissa, pari kertaa kun käyttää virtoja päällä ja kokeilee sitten,niin yleensä helpommin.Kaikki muut romppeet vaihdeltu kuuden vuoden periodilla paitsi ruiskusuuttimet. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin. Ostin jokin aika sitten toiseksi autoksi 2.3 sedanin, ensitöikseni puhdistin huohotinputkiston ja imupuolen karstat liuottelin pois,niin johan käyntikin tasaantui. Kokemusta on nokka-akselin päätytiivisteen irtoamisesta juurikin tuon huohotinputkiston tukkeutumisen takia.

    Comment

    Working...
    X