Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic

    Paljon näistä olen paskaa lukenut mutta kun vaimoke tahtoisi automaatin. Tuollainen 04-06 A4 2.0Tdi olisi budjettiin käypä kampe muuten mutta quattrona hinnat karkaa ja vajaavetoset on aina multitronicilla.

    Mitään mielipiteitä? Keppi olisi varmasti varmempi mutta mutta...

    Niin ja mitäs ne korjauksen mihinkin vikaan tulee maksamaan jos (ja kun) aihetta tulee?

    Lisääkö lastutus laatikon särkymä vaaraa? Se on tuo vaimoke sen verta hurja kuski että epäilen vakion suorituskyvyn riittämistä ;)

    #2
    Mekaniikan tappaa vääntö, eli kytkinlevyt on lujilla kun lähdetään virittämään. Muuten yleisimpiä vikoja on ohjainlaitteen viat. Ohjainlaitteita on vaihdettu uusiin (n. 1300 euroa) tai korjattu (n.500 euroa) näiden päälle toki asennuskustannukset. Karkeasti voidaan sanoa, että merkkiliikkeessä ohjainlaitteen vaihto on noin 2000-2500 euroa ja jos päättää korjauttaa ohjainlaitteen, selviää noin 1000 euroa halvemmalla.

    Comment


      #3
      Jos softaa laittaa, niin osaava softaaja rajaa väännöt alhaalta ihan suosiolla, isolla kädellä. Ylemmäs voi sitten laittaa "normaalisti".
      Muuten Janne kertoikin ne yleisimmät viat ja kustannukset. Kannattaa tarkastaa, että laatikkoöljyt vaihdettu aina ajallaan.

      Comment


      • #4
        On omasta käsittelystä jäänyt vähän sellainen tuntuma, että samalla lailla multin saa rikki kuin muutkin laatikot, eli kiusaamalla tarpeeksi. Omalla B6 1.9TDI multitronicilla on nyt ajettu 340 tkm ja muuta ei ole tehty kuin öljyjä vaihdeltu 60 tkm välein. Olen suosiolla jättänyt tämän lootan kiusaamisen (asvaltilta paikaltaan kick down kiihdytykset ym.) pois. Tosin eipähän tuolla 130 hepalla muutenkaan niskoja jumpata.
        Nyt jos audin ostaisin, niin näitä vajaavetoja en edes katselisi.

        Comment


        • #5
          Mites nämä "uusimmat" multitronicit, onko yhtään sen parempia?

          Comment


            #6
            Olen suosiolla jättänyt tämän lootan kiusaamisen (asvaltilta paikaltaan kick down kiihdytykset ym.) pois.
            Itse asiassa tuo on voimansiirrolle pienin rasite mitä voi tehdä. Mitä kovempi vauhti(ja sitä myöten vastus), sitä enemmän voimansiirtoa rasitetaan. Jos täyskaasu kiihdytyksestä puhutaan.

            Comment

            Working...
            X