Alkuperäinen kirjoittaja Gebes
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7tdi Q -06 Tiptronic paukkuu? Nyt ok 17.3.13, Taas rikki 25.7.13, Nyt ok 14.8.13
Collapse
X
-
Minulla tuli täysin sama vika viime kesänä 6-5 ja 4-3 vaihtaessa jysähtää aikaslailla. Tekee vaan kun ajettu useampi kymmenen kilometriä ei kylmänä. Vein Siekkiselle jotta hiukan tutustuvat mikä voisi olla...... Ei löytynyt mitään selkeää vikaa joten vaihtoivat öljyt ja suodattimen. Sama homma edelleen jysähti, seuraavana olisi ollut sitten isompi purkaminen ja hintaa olisi tullut reilusti joten sanoin etä annetaan olla ja ajan niin kauan kuin kestää. No meni sellainen 5000 kilsaa uusilla öljyillä ja yht äkkiä laatikko pelasi normaalisti. Vaan nyt vika palasi p*****e toimi yli 20 tuhatta normaalisti ja sitten paukkaminen alkoi taas. Itse olen miettinyt voisiko se olla kuitenkin siellä venttiili puolella kun niitä ymmärtääkseni useita siellä hoitamassa..... Kun tekivät öljyn vaihdon niin ei nollattu tuota oppivuutta joten tuntuu ettei sillä vika lähde pois. Toivotaan että tähän löytyy selitys kun ei viitsisi turhaan euroja polttaa kun osaavia laatikon korjaajia taitaa olla tuollaiseen vikaan aika vähän. Mekaaninen se tuskin on kun minullakin pelasi tuon yli 20 tuhatta normaalisti.......
Comment
-
Juu eli niinkuin Recrolta alunperinkin sanoivat että vika olisi mekatronic yksikössä.
Teettettiin kuitenkin koko lodjun ja turbiinin kunnostus jotta on varppina kaikki kunnossa.
Itse uskon noiden Recron kavereiden ammattitaitoon korjata ko. askeja.
Korjaavat muuten myös nykyset DSG ja 8v askitkin.
No tuolla ovat sitämieltä että sopetusajo auttaa asiaan.
Teen sen heti kun hieman paremmat kelit koittaa.
Comment
-
Ei ole vielä vehkeitä tehä sopeutusta mutta tämä:
http://audiforum.us/threads/tiptroni...nd-gear.10268/
tukee kyllä sopeutusajon puutetta.
Comment
-
Sopeutusajo suoritettu. Laatikko toimi ainakin eilen kokoajan sen jälkeen kunnolla. :)
Hommasin VAS5054A ohjelmat ja Bluethooth obd setin sekä käytetyn läppärin.
Läppäri löytyi kaverin ideasta Cruz Brokersilta ja on putsattu sekä testattu vanha ns. yrityskone. 99eur.
Ohjelmistojahan saapi n.100eur. (Ebay)
Nyt onnistuu siis muutkin hommat tuohon kulkineeseen. (ei ihan yhtä laaja kuin vcds.) Mutta normi huoltotoimenpiteet ainakin onnistuu.
Sopeutusajoahan suositellaan aina kun öljyt ovat uusittu mutta saattaa toimia ilmankin. (yleensä toimiikin).
Itsellä kun on ns. uutta kaikki sekä öljy erilaista niin tuo oli välttämätöntä.
Itse sopeutusajo vaatii hermoja ja suht tasaista tietä. Sekä aikaa n.1-3t
Tietyissä osioissa joutuu ajamaan 3km 6-vaihteella kaksi kertaa peräkkäin joten siinä jo vaaditaan aika pitkää rauhallista tietä.
Tuossa ohjelmassa on kuitenkin se hyvä puoli että voit aina vaiheiden välissä etsiä taas sopivan paikan ja sitten aina aloittaa sopeutuksen seuraavan vaiheen.
Itsellä oli kaksi vaihetta vaikea saada läpi, mutta ohjelma herjaa niistä kyllä ja antaa suorittaa uudelleen ko. kohdat.
Ohjelmaa voi suositella muillekkin. Pakkauksessa tuli levyt Audi, Vw, Seat, ja Skoda. Eli Vaggilaiset. joissakin paketeissa tulee myös jotain muita mm. Lamborchiniä yms. tarpeellista ;).
Ja Recron toiminnasta vielä: TODELLA hyvää asiakaspalvelua. Kyselivät välillä että toimiiko ja olenko saanut sopeutettua. Jos ei niin tervetuloa heille ja olisivat maksaneet tuosta käynnistä aiheutuneita kulujakin.
Tänään sitten jarrupalojen vaihtoon kun on kerran tuo läppärikin niin onnistuu takapalatkin.
Paistaa se päivä joskus risukasaankin!!!
Loppuun voi todeta että taitaa olla niin että nuo Tiptronikkien kolaukset vaihtaessa saatta useinmiten poistua sopeutuksella kun ensin on öljyt uusittu ja muuta vikaa ei ole löytynyt.
Comment
-
Hyvä homma että lopulta tuli auto kuntoon. Oman pitäis tulla tiistaina recron reissulta. Turbiini vian takia siellä kävi ja sama rebuild tuli teetettyä kun kerran auton sinne asti vei. Kaveri kuka autolla on matkassa kehui recron toimintaa maasta taivaisiin ja auto tuli kuulemma kuntoon. Ilmeisesti ei mitään sopeutusajoa tarvitse vaikka öljyt vaihdettiinkin. Kaveri ainakin sanoi että nyt pelittää hienosti. No tiistaina pääsee ite testaamaan kuinka laite toimii..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viestiHyvä homma että lopulta tuli auto kuntoon. Oman pitäis tulla tiistaina recron reissulta. Turbiini vian takia siellä kävi ja sama rebuild tuli teetettyä kun kerran auton sinne asti vei. Kaveri kuka autolla on matkassa kehui recron toimintaa maasta taivaisiin ja auto tuli kuulemma kuntoon. Ilmeisesti ei mitään sopeutusajoa tarvitse vaikka öljyt vaihdettiinkin. Kaveri ainakin sanoi että nyt pelittää hienosti. No tiistaina pääsee ite testaamaan kuinka laite toimii..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MarkoXX Näytä viestiMoi
Katseltiin juuri VCDS:llä ja ei oikein löytynyt tuota sopeutusajo hommelia, katseltiin parametrit 73--> ja ei ollut arvoja. Eli olisiko selkeää ohjetta miten VCDS:llä tehdään tuo adaptaatio kyseessähän siis 2.7TDI Quatro vm 06
Nimim. "pulla" osaa varmasti kertoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gebes Näytä viestiOn ilmeisesti kaikilla muilla ainakin toiminut.
Voin katsoa takuulapusta sen Dextronin tyypin vielä jos jotain kiinnostaa.
Comment
-
Takuulapussa lukee "Dexron VI" eli kaiketi se "Mobil Dexron VI Atf"
Heidän tapauksessahan on etuna se että laatikot mihin laittavat ko. litkut ovat kunnostettuja. Tulevaisuudessa kun seuraava öljynvaihto on n.200tkm
niin pitää kuulemma laittaa samaa öljyä mikä on taas täysin ymmärrettävää.
Comment
-
Ja jatkuuuuuuuuu...
Taas alkoi tökkimään. Recro pyysi auton sinne ja lupasivat korjata mekatroniikan.
No kävin siellä ja he ottivat ko. Osan ja tarkistivat sen sekä uudet öljyt. Sopeutus ym.
Ja arvatkaa onko ok.....
No EI ja nyt pitäisi löytää 3-4 pvä aikaa viedä sinne ja odottaa että tutkivat turbiinin, koska Raymonds on sitämieltä että se nyt on viallinen.
Kaikki ns. Elektroniikka pelaa ok.
No hehän kompensoivat diesel, hotelli ja laivakulut.
Mutta se Aika?? Mistäs sitä saisi lisää.
Kaikki kuulemma hoidetaan takuuna tietenkin.
Comment
-
ZF ei ole hyväksynyt tuota (niinkuin ei oikein mitään muitakaan kuin omiaan) öljyä tuohon laatikkoon.
Tiedä sitten onko tuo syy vai ei (?)
ZF:n kelpuuttamat öljyt ovat niiden omat Lifeguard6 ja Lifeguard8. Saatavuus Suomessa todella huono, paitsi merkkarin ryöstöhinnoilla.
Comment
-
Minullahan rupes siis uusiksi jysähteleen helmikuussa. Ei tehty sopeutusta ja jatkoin vain ajamista ajetellen hajotkoon sitten vaikka. Oisko se reilun kuukauden vaihdellu 6->5 ja 4>3 jysähtäen. Sitten hävisi vika pois ja nyt on koko kesän taas pelannu ilman mitään oiretta. Erikoinen on vika mutta toivotaan että tähän löytyisi nyt sitten varma selitys ettei turhaan porukka uusi mekatronikka yksiköitä jne.... jos kerta vika turbiinissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MarkoXX Näytä viestiSilloin kun eka kerran rupes temppuileen vaihdatin öljyt. Ei auttanu
Mitään. Itsestään näyttää aina välillä tulevan kuntoon:-D
Jos alkaa paukkumaan ilman öljynvaihtoa niin useinmiten syy on mechatronic yksikössä.
Jos alkaa öljynvaihdon jälkeen niin alkupään 6v tipeissä vaatii audilla softapäivityksen ja sen jälkeen sopeutusajon. Uudemmissa pelkkä sopeutus.
Vanhemmissa softissa ei pääse tekemään sopeutusta, siksi päivitys.Viimeksi muokannut Gebes; 18.8.2013, 16:34.
Comment
-
Nonniin.
Nyt on käyty Recrolla ja kolmas kerta toden sanoo....
Eli laatikko on kunnossa. Oli jostain syystä turbiinissa yli nelinkertainen ns. preload tms. Eli kun elektroniikan pitäisi ohjailla öljyjä tuonne niin ei kerennyt kun turbiini jo lukitsi itseään mekaanisesti välillä. Nyt on korjattu ja öljytkin taas uusittu... oisko neljäs kerta.
Nyt oli erotuksena se että Itse Raimonds koeajoi ko. auton viedessä ja hakiessa. Hyvittivät kaikki kulut ja saatiin recron minillä kurvailla.
Eli. alkuperäinen vika oli mechatronic yksikössä.
Otettuamme koko laatikon ja turbiinin kunnostuksen niin silloin kasatessa meni jokin pieleen.
Nämä uudet paukahdukset olivat siis liian rajusta turbiinista johtuvia.
Loppu hyvin kait... toistaiseksi.
Comment
-
Vaihdettiinko Gebes laatikkoon vielä uudestaan turbiini? Pystyyköhän Vcdsllä katsomaan mitään esim preloadia mikä sulla oli ollut nelinkertainen? Itsellä on vähän samanlainen ongelma eli auto kävi täydellisessä laatikko remontissa laatikon luistamisen takia ja nyt tuli uutena vikana töksähtelevät vaihteen vaihdot.
Comment
Comment