Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7tdi Q -06 Tiptronic paukkuu? Nyt ok 17.3.13, Taas rikki 25.7.13, Nyt ok 14.8.13

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7tdi Q -06 Tiptronic paukkuu? Nyt ok 17.3.13, Taas rikki 25.7.13, Nyt ok 14.8.13

    Aapuva....
    Emäntä tuli kotiin ja sanoi että audi hieman tökkii vaihtaessa. No ajattelin että nää on näitä juttuja taas... eikun koeajolle.
    Sitten se iski, 6>5 ja 4>3 vaihtaessa jysähtää melko kovaa??
    Koitin haeskella mutta löytyi vain luistavista askeista juttuja.
    Eli oisko ideoita ettei tartte lähtee arpomaan ja tuhlaamaan kaikkia rahoja turhiin korjauksiin.
    Audilla ajeltu 217tkm
    Viimeksi muokannut Gebes; 18.8.2013, 16:18. Perustelu: Homma ok. ehkä

  • #2
    Kyselin Recrolta Latviasta ja sain heti la aamulla vastauksia.
    Epäili että Mechatronic yksikössä ongelma.
    Heillä korjaus olisi 670,- ja 5 tuntia menisi aikaa.
    Tuohan on melko halpaa. Kysyin vielä avaimetkäteen tarjousta koko laatikon ja turbiinin kunnostuksesta niin 2100,- / 1,5pvää Eli todella inhimilliset hinnat ja näin alkuun loistavaa palvelua. Hotelli kuulemma järjestyy 40.-/ vrk.
    Tosin ei oikein olisi nyt mahdollisuutta lähteä. Herra Aploks lupasi ilmoittaa maanantaina heidän yhteistyöpajan suomessa.
    Taitaa tuo Aploks olla itse omistaja.
    No katsotaan mitä tuo homma täällä rakkaassa kotimaassa maksaa.

    Comment


    • #3
      Toivottavasti saat tuon kohtuuhintaan korjattua.
      Mulla vaihdettiin kesällä tuo mekatroniikka ja osan hinta oli 2000 euroa + 1000 euroa töitä päälle.

      Comment


      • #4
        Jihaa.. Sain tarjouksia:
        Mekatronikyksikkö: 2550,- +asennus n. 550,- Suomessa.
        Vaihtolaatikko alle 100tkm.: 3300,-

        Eli: Hotellia varaukseen ja nokka kohti Latviaa. Ei ole vaan mitään järkeä näissä suomen hinnoissa.
        Otan tuon koko hoidon eli lodju&turbiini 2100,-
        Hotellit 2 huonetta 2 yötä 150,-
        Laivamatkat: 150,-
        Tankillinen dieseliä: 150,-
        Tuon jälkeen on varmasti kunnossa. Ja yhteensä 2550,-!!!!!!!
        Plus tuleepahan käytyä seikkailemassa.
        Pistän päivitystä miten homma etenee.
        Viimeksi muokannut Gebes; 5.1.2013, 15:43. Perustelu: lisäys

        Comment


        • #5
          Ja osta vielä auto täyteen juomia niin siinä säästää jopa pari sataa euroa :)

          Comment


            #6
            Mikä suomalainen firma antoi hinnan?

            Comment


            • #7
              Mectronic oy (mekatroniikka) ja ASP Parts (käytetty laatikko)

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Gebes Näytä viesti
                Jihaa.. Sain tarjouksia:
                ...

                Eli: Hotellia varaukseen ja nokka kohti Latviaa. Ei ole vaan mitään järkeä näissä suomen hinnoissa.
                Otan tuon koko hoidon eli lodju&turbiini 2100,-
                ...
                Huomasithan, että Recron tarjoukseen tulee lisätä paikallinen ALV 21%?
                Omaan 5HP24A-askiin vastaava setti lokakuussa 2420€ Latvian alveineen, eli tasan 2k€ verottomana.

                Muuten ei voi kuin kehua, palvelu on loistavaa ja ainakin syksyllä tuli kierrettyä kaikki lähialueiden nähtävyydet, joita riittää jonkin verran ;)

                Comment


                • #9
                  Aargh. Onko tosiaan noin? Kaveri meilasi vaan hinnan 2100,- (key turn service).
                  Miten hoiditte maksun? Jos sopii udella.

                  Ai niin. Eipä tule alvia jos olisi y-tunnus.... Vasta sitten kun myy tuotteen eteenpäin.
                  Noin se jotenkin oli jos muistan oikein.

                  Ei se ollukkaan tässä tapauksessa.
                  Vaan Lainaus verottajan sivuilta: Kun sopimukseen kuuluu myydyn tavaran toimitus asennettuna, koko toimitus verotetaan aina siinä EU-maassa, jossa asentaminen tapahtuu.
                  Viimeksi muokannut Gebes; 6.1.2013, 21:00. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Mulla ainakin oli tarjouksessa eriteltynä, että verot lisätään, mikäli maksaja on yksityishenkilö.
                    Miten sitten menee maksajan ollessa yritys, niin en tiedä, eikä ole tarvettakaan tietää.
                    Itse maksoin käteisellä euroissa, jonka sovin etukäteen heidän kanssa.

                    Comment


                    • #11
                      Itselläkin tuli mieleen toi verojen osuus annetussa hinnassa ja kysyinkin Mr Aploksilta asiaa ennenkuin lähdin matkaan.
                      Toi "key turn service" hinta oli siis kaikkineen, ei veroja ton hinnan päälle.
                      Oma Recron reissu oli marraskuu 2012 ja käteisellä halusi maksun.
                      ( 5HP19 "uudella" kunnostetulla lodjulla.)

                      Comment


                      • #12
                        No niin, sunnuntaina laivalla yli ja maanantai aamusta Klo 8.00 Recrolle.
                        Onko kellään tietoa paikallisista autotarvikeliikkeistä varsinkin noita autourheilupuolen tarvikkeita jos kattelis kun on tuota aikaa.
                        Voishan sieltä audiinkin jotain löytää.
                        Netistä en löytäny tai osannut etsiä mitään.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja coolmanni Näytä viesti
                          Ja osta vielä auto täyteen juomia niin siinä säästää jopa pari sataa euroa :)
                          Lastaat auton täyteen olutta ja katsot kun seteleitä ilmestyy lompakkoon

                          Comment


                          • #14
                            No niin, auto aamulla pajalle ja nyt syöty hyvin. Palvelu on täällä todella asiallista. Cesis kaupungissa ei juuri nähtävää ole varsinkaan näin talviaikaan. Alkup. Hotelli katrina vaihtui hotelli kolonnaan jota voin suositella. Otettiin loppuunajettu vectra vuokralle mutta ei sillä pidemmälle uskalla lähteä. Recron porukka kuskas meidät ko. Vuokraajan luo.
                            Audin laatikko alkoi toimia täällä kun olimme melkein perillä. Pakkanen siis kiristy koko ajan ja perillä oli sunnuntaina -16.
                            Tänään on ollut n. -10. Recron testiajaja ei meinannut löytää vikaa ennenkukn istuin ite kyytin.
                            Oli koittanut vaan rajulla ajolla saada kolahduksia mutta ko. Aski tosiaan jysähtää normiajossa varsinkin moottori jarrutuksessa kunhan ei ole kovia pakkasia.
                            Viimeksi muokannut Gebes; 15.1.2013, 08:32. Perustelu: oma kirotusvirhe

                            Comment


                            • #15
                              Löytypäs kiinnostava aihe. Itellä turbiinivika omassa A6 4F 3.0Tdi:ssä. Kerro ihmeessä lopputarina kun auto valmistuu.

                              Comment


                              • #16
                                Jes. Kotona vihdoin.
                                Tuli hieman mutkia matkaan. Ensiksi Recron asiakaspalvelu on aivan sairaan hyvä!! Mutta ei siinä kaikki. He eivät päässeet jostain syystä tuohon mun auton lodjun ohjelmistoon käsiksi. Sanoivat että ensimmäinen auto koko heidän aikana. No hoitivat kuitenkin ajan Rigan Audipajalle heti ja eikun heidän duunarin kyytiin kohti pääkaupunkia. Tässä vaihessa joutui muuttamaan laivamatkan seuraavalle aamulle ja varaamaan hotellin Tallinnasta.
                                No saavuttuamme ko. Audi liikkeeseen katsoin että onpa pimeän näköinen pulju. Sähköthän oli tietenkin poikki Toyota ja Audi liikkeistä. Kolmetuntia odoteltiin ja auto pääsi hoitoon. Tekivät kuulemma uudelleenohjelmoinnin ja sanoivat vielä että: muista, sinulla on tavallaan uusi vaihteisto joten sen toiminnan tasaantuminen kestää 500-1000km ja autonne on täysin kunnossa.
                                Sieltä kohti Recroa ja illalla klo. n. 19.00 tuli vielä heidän koeajaja kävi tuli vielä töihin ja hyväksyi auton. Sitten maksu ja kohti tallinnaa.
                                Klo N.0.30 Hotellille ja aamulaivaan, kaikki ok.
                                Vähän tökkivä oli aski aluksi mutta parani kohti Tallinnaa kokoajan.

                                Nyt kotimaassa pois laivasta ja kaverin heitin kotiin, siitä lähin omaa kotia kohti kunnes......
                                Tasakaasulla (ei kiihdytys eikä jarrutus) niin vaihtaessa 6>5 pam ja sama 4>3 pam. Varsinkin manuaaliasennossa tömähtää silleen että luulis jotain hajoavan. Vähän sama kuin manuaaliaskilla nostaisi nopeasti kytkintä.

                                Että sillee. Ja arvaa harmittaako.........
                                Rupeaa vissiin viittaamaan johonkin laatikon sähkövikaan, kait.

                                Comment


                                • #17
                                  Mitä tohon nyt kaikenkaikkiaan vaihdettiin/korjattiin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Full rebuild. To gearbox and torqueconverter.
                                    Eli kaikki kuluva, mielestäni.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itse lähtisin etsimään vikaa ilmamäärämittarin sopeutusarvoja katselemalla. Kuitenkin vaihtotapahtumaa ohjataan jollain tavalla laskennallista vääntömomenttia hyödyntämällä. Olkoot syy sitten mahdolliseen ilmamäärän vääristymään mikä vain, vinkkiä lienee noista arvoista saa.

                                      Toinen juttu tietysti vielä tarkistaa lämpöanturit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No niin. Missä nuo lämpöanturit sijaitsevat?
                                        Onko jollain arvoja niille jos niitä mittarilla mittaa?
                                        Niin voisihan tuota massamittariakin joskus putsaa.
                                        Massamittaria puhisteltu... ei apua. Joku on ilmeisesti joskus ottanut rajummin tuon liittimen pois kun se nasta on poikki.
                                        No kuitenkin, vaikuttaisko anturit tai massamittari tosiaan vain noiden vaihteiden toimintaan??
                                        Viimeksi muokannut Gebes; 16.1.2013, 20:45. Perustelu: lisäys

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minä en 6HP-sarjan päälle ymmärrä. Sellainen kai tuossa on?
                                          Ihan informaatioksi muille ongelman ratkaisuun: mitä Recrolla tehtiin sille mekatroniikalle? Erityisesti: siellä on nyt se sama valvebody paikallaan kuin mennessä?
                                          Ja oliko vikakoodeja jossain vaiheessa? Suomessa ei luettu?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu, auto meni juuri mekatronikkavian takia sinne. Mutta päätin ottaa koko paketin koska ajattelimme pitää autoa vielä pitkään. Olihan siellä varsinkin turbiinissa ollut kulumaa.
                                            Muutenhan tuli autoon lisää kulkuakin koska esim. Ohitustilanteessa ei aski ole sellainen kuminauhamainen.
                                            Ja vikakoodeja ei otettu suomessa. Tosin istuin kyydissä kun Recron testiajaja testaili autoa ja pidin sitä lukulaitetta sylissä eikä siinä mitään vikakodeja tullut tai ollut. Ajoimme vaihteiston 82 asteiseksi mutta se toimi suht ok. Ulkona tosin oli -14.
                                            Ei se yli -7 ole muutenkaan juuri tymähdellyt.
                                            Mutta olen ymmärtänyt että venttiiliyksikkö kunnostettiin tuohon pakettiin.
                                            Viimeksi muokannut Gebes; 17.1.2013, 08:49. Perustelu: lisäys

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ainakin minun tapauksessani, kun aski laitettiin kuntoon (vedet ja öljyt sekaisin) sanottiin että paranee vielä ajamalla. venttiilikoneistossa on varmasti vielä skeidaa joka poistuu ajamalla. Huuhtelu öljyt käytettiin kaksi kertaa läpi. Ja totta vie, näin kävi. aski palautui "normaaliksi" parin päivän sisällä. Näyttivät pajalla solenoideja joita askissa on. solenoidin päässä on hienon hieno verkko, josta ei mene läpi mitään muuta kuin öljy. jos tähän verkkoon tarraa epäpuhtauksia, rupeaa solenoidin toiminta häiriintymään. Venttiilikoneistosta sanoivat että jos sen purkaa, sitä ei välttämättä saa toimimaan enää kunnolla....

                                              Comment


                                              • #24
                                                ...eli uuttahan tuli tiivisteet, painesolenoidi, turbiini+kitkapinnat, vaihteiston lauhdutin, suodatin ja öljyt.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sähkövioista kai aika hyvällä todennäköisyydellä tulee noita vikakoodeja. Tässä ei nyt siis ollutkaan ongelmaa saada yhteys auton diagnostiikkaan, vaan päivityksen asennus. Vaihteiston lämpömittauksen toimiminen on sinällään arvokas tieto, koska se voisi aiheuttaa kiukuttelua.

                                                  Piti oikein selvittää itselleni, miksi nyt puhutaankin mekatroniikasta. Tulin siihen käsitykseen, että sillä tarkoitetaan vaihteiston ohjauksen (TCM) ja venttiilikoneiston muodostamaa kokonaisuutta. Lienenkö oikein ymmärtänyt.

                                                  670€ tuolla ekassa viestissä voisi olla joko kunnostus tai sellainen vaihto-osa, mihin ne on tehty. Uusi mekatroniikkayksikkö on mielestäni pois laskuista tuolla hintaa. Kunnostus voisi kai käsittää puhdistuksen, jonkin kunnostuspaketin (lähinnä tiivisteitä ja muovi/kumipikkuosia, ainakin 5hp) asennuksen ja testauksen. Lisäksi TCM:n osalta päivitys ja/tai perusasetusten palautus.

                                                  Recrolla varmaankin täytetään vaihteisto ZF:n lifeguard nesteellä? Ihan mielenkiinnosta, näkyykö litrahinta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eli koko paketin rebuild. Kaikki kuluva uusittu ja putsattu.
                                                    Vaihteistoissa ovat jo vuosia käyttäneet dextron öljyjä.
                                                    Seuraava öljynvaihto 200-250tkm tai 5 vuotta.
                                                    Itse mekatroniikka sähköjutskaa ei ole käsittääkseni uusittu.

                                                    Vastaus Recrolta :
                                                    Do not worry about bangs. After ECU reflashing adaption drive cannot done properly. Continue drive with car and in spring time, when roads will clear, you should make correct adaption drive. Please remember me about you in Mart and I will advise how to do it.Or if you are ready now, I will send instructions.
                                                    Viimeksi muokannut Gebes; 17.1.2013, 15:01. Perustelu: lisäys

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No niin, vastausta jälleen Recrolta.
                                                      Onko kellään kokemuksia tuosta VAS5054 työkalusta? Onko mitään käyttöä vaiko VCDS parempi?

                                                      Vastaus:
                                                      You should find somebody, who has VAS5054 diagnostic tool. It is VAG group OEM Chinese clone, but works excellent except online programming, of course. In this tool go to "Guided Functions" and follow guide for automatic transmission 09L basic setting clear and adaptation drive test. Adaptation drive test usually has done in 1- 1,5 hours by very sensitive driving cycles. I'm sure, then our AUDI dealer did not adapt your car properly and here is problem.
                                                      If you do not have any gay with this tool, I suggest you to buy it from any of hundreds Chinese dealers. Today's price is 60 - 90 USD only.
                                                      If you do not accept my instruction, you should come back to RECRO. I will compensate fuel and ferry tickets expenses.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        VAS5054 on virallinen VAG-työkalu, saattaa ehkä osata joitain juttuja joita VCDS ei.. noita kiinakopioita saa kyllä edullisesti vaikka aliexpressistä ja kyllä ne tapaavat toimia. Saattaisi olla kokeilemisen arvoinen homma.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          En oo hirveesti käyttänyt VASia, mutta niitä piraatteja saa jollain satasella. Sillä ainakin saa tehtyä niinkuin tehdas on homman tarkoittanut tehtäväksi.
                                                          VCDS on sitten monipuolisempi, mutta joissakin tapauksissa vaatii hieman enemmän taustatietoja.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            VAS;n etu on se, että kaikki toiminnot on selitetty tekstinä ja esim. sopeutusajo valitaan valikosta ja kone kertoo tekstinä selkeästi mitä pitää milloinkin tehdä. Tätä VCDS ei osaa yhtä hyvin, jos lainkaan.
                                                            VCDS;n kanssa pitää ymmärtää mitä tehdään, VAS;n avulla sen tekee "apinakin" heh heh.
                                                            Minulta löytyy tuo VAS5054, jos ei lähempää löydy.

                                                            Ja tosiaan, VAS keskustelee auton kanssa kuin tehtaan työkalu, siitähän se onkin kopio, ja hyvä kopio onkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X