Tarinan alku:
Huomasin tuossa n. 1kk sitten, että neste oli minimissä, hieman allekin. Totesin, että odotellaan, alkaako hälytellä myöhemmin.
"Hälytys" tulikin porin matkalla. Totesin ettei nesteet olleet juuri vajuneet, sentin korkeintaan ja jatkoin ajoa. Tämän jälkeen häly poistui vielä satunnaisesti ja seuraavana päivänäkin vielä nesteiden lämmettyä(?) poistui.
Tässä välissä en tarkastanut määriä, oletin etteivät ole sen nopeammin poistuneet, koska tähän saakka kyse oli siis n.5tkm matkalla ehkä sentin, parin vajuminen paisarista. Ajatus oli ostaa nestettä ja sillä täyttää paluumatkalla.
Tässä vaiheessa oltiin lähdössä porista takaisinpäin, eli semmoinen 400km edessä ja päätin tarkastaa paisarin varmuuden vuoksi. Hämmästys olikin suuri, kun säiliö oli tyhjä! Noh, vettä, hetken tarkkailu ja kovaa ajoa. Matkalla punaista nestettä ja vielä tankin täyttö(ei ollut kulunut, mutta että sai seoksen paremmaksi).
Kotona tyhjensin säiliön ja raakana uutta tavaraa säiliöön ja ajelua satunnaisesti pari viikkoa, ei mielestäni vajunut. Alla oli tämän jälkeen parina kertana pisara, mutta tämä varmaan johtui säiliön tyhjennyksestä ja täytöstä, oli roiskahtanut ja nyt valui panssarin päältä.
Nyt oli öljynvaihto ja tarkoitus oli katsoa panssarin alle, mutta olivat ehtineet laittaa sen jo paikoilleen. Vaihtaja kuitenkin sanoi, että oli vain pieni kostea paikka, ei mitään vuotoja. Samalla huomasin jälleen, että paisari oli pari senttiä alle minimimin->laskenut 3-4cm.
Mihin neste voi kadota, alleen ei ole vuotanut mitään lätäkköä, eikä pihaan ole merkkejä alkanut tulla noita paria pisaraa lukuunottamatta. Mielestäni pakokaasu ei haise makialta ja välillä ei nestettä häviä. n279 venttiilin poistin käytöstä tuota ennen, jotta lämpiäisi eberillä myös kone. Tämä ei voine vaikuttaa asiaan? Otin sen nyt kuitenkin takaisin käyttöön varmuuden vuoksi.
Molempien vajumisten aikana on ajettu juuri pitkä matka, käytännössä poriin ja takaisin. Tästä voisi ajatella, että kuumana alkaa vuotaa. Lämmöt kuitekin nousevat normaaliin jo lyhyelläkin ajolla. Mitään muita outouksia ei mielestäni ole, lukuunottamatta normaalia öljynkulutusta..
Huomasin tuossa n. 1kk sitten, että neste oli minimissä, hieman allekin. Totesin, että odotellaan, alkaako hälytellä myöhemmin.
"Hälytys" tulikin porin matkalla. Totesin ettei nesteet olleet juuri vajuneet, sentin korkeintaan ja jatkoin ajoa. Tämän jälkeen häly poistui vielä satunnaisesti ja seuraavana päivänäkin vielä nesteiden lämmettyä(?) poistui.
Tässä välissä en tarkastanut määriä, oletin etteivät ole sen nopeammin poistuneet, koska tähän saakka kyse oli siis n.5tkm matkalla ehkä sentin, parin vajuminen paisarista. Ajatus oli ostaa nestettä ja sillä täyttää paluumatkalla.
Tässä vaiheessa oltiin lähdössä porista takaisinpäin, eli semmoinen 400km edessä ja päätin tarkastaa paisarin varmuuden vuoksi. Hämmästys olikin suuri, kun säiliö oli tyhjä! Noh, vettä, hetken tarkkailu ja kovaa ajoa. Matkalla punaista nestettä ja vielä tankin täyttö(ei ollut kulunut, mutta että sai seoksen paremmaksi).
Kotona tyhjensin säiliön ja raakana uutta tavaraa säiliöön ja ajelua satunnaisesti pari viikkoa, ei mielestäni vajunut. Alla oli tämän jälkeen parina kertana pisara, mutta tämä varmaan johtui säiliön tyhjennyksestä ja täytöstä, oli roiskahtanut ja nyt valui panssarin päältä.
Nyt oli öljynvaihto ja tarkoitus oli katsoa panssarin alle, mutta olivat ehtineet laittaa sen jo paikoilleen. Vaihtaja kuitenkin sanoi, että oli vain pieni kostea paikka, ei mitään vuotoja. Samalla huomasin jälleen, että paisari oli pari senttiä alle minimimin->laskenut 3-4cm.
Mihin neste voi kadota, alleen ei ole vuotanut mitään lätäkköä, eikä pihaan ole merkkejä alkanut tulla noita paria pisaraa lukuunottamatta. Mielestäni pakokaasu ei haise makialta ja välillä ei nestettä häviä. n279 venttiilin poistin käytöstä tuota ennen, jotta lämpiäisi eberillä myös kone. Tämä ei voine vaikuttaa asiaan? Otin sen nyt kuitenkin takaisin käyttöön varmuuden vuoksi.
Molempien vajumisten aikana on ajettu juuri pitkä matka, käytännössä poriin ja takaisin. Tästä voisi ajatella, että kuumana alkaa vuotaa. Lämmöt kuitekin nousevat normaaliin jo lyhyelläkin ajolla. Mitään muita outouksia ei mielestäni ole, lukuunottamatta normaalia öljynkulutusta..
Comment