Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 tfsi hukkaa nestettä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 tfsi hukkaa nestettä

    Tarinan alku:
    Huomasin tuossa n. 1kk sitten, että neste oli minimissä, hieman allekin. Totesin, että odotellaan, alkaako hälytellä myöhemmin.
    "Hälytys" tulikin porin matkalla. Totesin ettei nesteet olleet juuri vajuneet, sentin korkeintaan ja jatkoin ajoa. Tämän jälkeen häly poistui vielä satunnaisesti ja seuraavana päivänäkin vielä nesteiden lämmettyä(?) poistui.
    Tässä välissä en tarkastanut määriä, oletin etteivät ole sen nopeammin poistuneet, koska tähän saakka kyse oli siis n.5tkm matkalla ehkä sentin, parin vajuminen paisarista. Ajatus oli ostaa nestettä ja sillä täyttää paluumatkalla.

    Tässä vaiheessa oltiin lähdössä porista takaisinpäin, eli semmoinen 400km edessä ja päätin tarkastaa paisarin varmuuden vuoksi. Hämmästys olikin suuri, kun säiliö oli tyhjä! Noh, vettä, hetken tarkkailu ja kovaa ajoa. Matkalla punaista nestettä ja vielä tankin täyttö(ei ollut kulunut, mutta että sai seoksen paremmaksi).

    Kotona tyhjensin säiliön ja raakana uutta tavaraa säiliöön ja ajelua satunnaisesti pari viikkoa, ei mielestäni vajunut. Alla oli tämän jälkeen parina kertana pisara, mutta tämä varmaan johtui säiliön tyhjennyksestä ja täytöstä, oli roiskahtanut ja nyt valui panssarin päältä.

    Nyt oli öljynvaihto ja tarkoitus oli katsoa panssarin alle, mutta olivat ehtineet laittaa sen jo paikoilleen. Vaihtaja kuitenkin sanoi, että oli vain pieni kostea paikka, ei mitään vuotoja. Samalla huomasin jälleen, että paisari oli pari senttiä alle minimimin->laskenut 3-4cm.

    Mihin neste voi kadota, alleen ei ole vuotanut mitään lätäkköä, eikä pihaan ole merkkejä alkanut tulla noita paria pisaraa lukuunottamatta. Mielestäni pakokaasu ei haise makialta ja välillä ei nestettä häviä. n279 venttiilin poistin käytöstä tuota ennen, jotta lämpiäisi eberillä myös kone. Tämä ei voine vaikuttaa asiaan? Otin sen nyt kuitenkin takaisin käyttöön varmuuden vuoksi.

    Molempien vajumisten aikana on ajettu juuri pitkä matka, käytännössä poriin ja takaisin. Tästä voisi ajatella, että kuumana alkaa vuotaa. Lämmöt kuitekin nousevat normaaliin jo lyhyelläkin ajolla. Mitään muita outouksia ei mielestäni ole, lukuunottamatta normaalia öljynkulutusta..

  • #2
    Sisälämppärin kenno? Myös jos jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa saattaa nestepinta laskea paisuntasäiliössä, ota korkki irti ja anna auton käydä. Jos järjestelmästä tulee kuplia ja pinta alenee ilmaa on aika varmasti. Lisäät vaan varovasti nestettä sillon. Sisälämppärin kennoa silti kannatan, Webasto kasvattaa painetta järjestelmään ja muuten piilossa oleva vuoto saattaa alkaa ja pahentua ajan kanssa. Jos kenno vuotaa huomaat sisäilman suodattimesta sen ja myös repsikan puolen lattiamatto pitäisi olla märkä.

    Comment


    • #3
      Tuo lämppärin kenno pitää tarkistaa. Eilinen surffaus kerhon sivuilla kertoikin, että noista voi mennä mokoma melko uutena jo. Huurua ei kyllä autoon tule ja lämpöä tulee erittäin hyvin. Pitää tarkastaa kuitenkin illalla tuo pelkääjän matto ja vaihdella pois, jos on tästä kyse.

      Comment


        #4
        Kompurakoneissa on alkupään malleissa ollut viallisia termostaattikoteloita. Menevät halki. Merkkihuolletuissa kuulunut kampanjavaihdettaviin.
        Myös vesipumppuja on vaihdettu takuumurheiden vuoksi.
        Viimeksi muokannut oliver; 4.1.2013, 11:31.

        Comment


          #5
          tarkista kuskinpuoli myös

          Comment


          • #6
            Ei ainakaan pintapuolisesti tuntunut matto kostealta. Voiko tuommoinen pari litraa imaista matto siten, että ei näe ilman suurempaa purkamista?

            Nyt ei taas näytä häviävän mihinkään nesteet, saman verran kuin lisätessä. Tuntuu aina pidemmillä matkoilla karkaavan yhtäkkiä ja tuommoisessa pätkäajossa, kymppi pari kerrallaan ei tapahdu mitään.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
              Ei ainakaan pintapuolisesti tuntunut matto kostealta. Voiko tuommoinen pari litraa imaista matto siten, että ei näe ilman suurempaa purkamista?

              Nyt ei taas näytä häviävän mihinkään nesteet, saman verran kuin lisätessä. Tuntuu aina pidemmillä matkoilla karkaavan yhtäkkiä ja tuommoisessa pätkäajossa, kymppi pari kerrallaan ei tapahdu mitään.
              Kyllä pienikin määrä nestettä näkyy ja tuntuu. Mattoa painaessa pitäisi tulla vettä siihen päälle. Oletko varma ettei järjestelmässä ole ilmaa? Ilmakuplan liikkuminen siellä saattaa aiheuttaa nestepinnan vaihtelua?

              Comment


              • #8
                Vaikea sanoa. Nyt nestepinta ei ole vajunut ainakaan silminnähden, vaikka ajettu tuhansia kilometrejä. Nestettä kuitenkin lisäilin useita litroja.

                Comment

                Working...
                X