Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 avant quattro 2,3 10v koneen vaihto vm.93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 80 avant quattro 2,3 10v koneen vaihto vm.93

    minkälaiset muutos työt täytyy tehdä jos vaihtaa s2 3b koneen kyseiseen auto malliin.esim.johto sarjat,minkä laiset jarrut?muutos katsastus onko mahdollinen?

    #2
    Ilmeisesti mahdollinen urakka, onhan vähän samantyyppinen svappi tehty 90 quattroon.

    Comment


      #3
      90q-projekti on siinämielessä erilainen, että se on t89 mallisarjaa, kun taasen 93 mallinen on B4 eli takaripustukset jne ovat aivan eri planeetalta. 90q:n vertailumalli eli mallisarjan tehokkain on 90q 20V 170hv, kun taas 93 mallisen avantin on S2 avant.

      Käytännössä tarvitset S2:n jarrut, laatikon (6v), ehkä takatasauspyörästön, vetoakselit, jouset ja iskarit. Hiukan on siis urakkaa, mutta ihan tehtävissä. Nykyään muutoskatsastus vaatii vertailumallin vaihteiston siis ja B4 korisessa ässässä se on aina 6v.
      Lisäksi helpommalla varmasti pääset laittamalla ABY:n eikä 3B:tä, koska B4:ssä ei ole 3B:tä koskaan ollut. ABY-johtosarja menee autoosi ns klik-mäk eli ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin vaihtaa.

      Huomaa myös, että jos kyseessä on tuontipeli, menee prosentit yli 25:n joka on kanta-autotarkastusraja tuontivehkeille (syrjintää!). Tämä oli tilanne myös Pasilla 90q:n kanssa, koska kyseessä on muuttoauto. Moottori+laatikko+jarrut+vetarit+kardaani+jouset+i skari >> 25%.

      Teknisesti helppo homma, mutta ei halpa.

      Pyytäisin Jani myös himpan panostamaan kirjoitusasuun, niin olisi luettavampaa.

      Comment


      • #4
        Jos haluaa vain vaihtaa pelkät S2 jarrut B4:seen, niin kuinka suuri operaatio on?
        Eli onko ihan bolt on juttu ja kuinka paljon suunnilleen osat kustantaa ja mitä kaikkia jarruosia tarkalleen täytyy uusia? Miten ABS?

        On käynyt mielessä että kun nuo nykyiset jarrut alkavat olla pikkusen huonossa kunnossa, niin jos vaihtaisi suoraan 5 pulttisen jaon, ja paremmat pysäyttimet, niin olisi vannepoliitiikkakin helpompaa.

        Comment


          #5
          Sinulla on jo "S2-jarrut". Tosin pari milliä _isommilla_ levyillä. Eli 2.8:ssa 280mm ja S2:ssa 276mm. Satulat ovat samat G60 molemmissa.

          Pulttijako on tietysti eri.

          Tajuat varmaankin miksi aika moneen kakkoseen päivitetään jarrut, kun asian laita on mikä on :)

          Comment


          • #6
            Juups...enpäs tiennytkään tuota :)

            Mutta mitenkäs tämä ongelmani nelipulttijako<->viisipulttijako. Oisko siihen mitä helpoiten/halvimmin tehtävissä? Silloinhan täytyy vaihtaa nuo "viralliset" S2 jarrut? Vai jotkin muut?

            Comment


            • #7
              Netistä bongattu:

              Teileliste

              Umbau Lochkreis 4x108er auf Lochkreis 5x112Basis: Audi 80 Avant Quattro 2,8l "V6" Motorkennbuchstabe AAH Reverenz: Audi 80 S2 "R5" Motorkennbuchstabe ABY

              Benötigt werden folgende "Original" Teile:

              - 2 Radnaben (VA) 895 407 615 A ~DM 470,-- (--)
              - 2 Radlager (VA) 893 498 625 E ~DM 340,-- (~DM 240,--)
              - 2 Radnaben (HA) 8A0 501 653 A ~DM 470,-- (--)
              - 2 Radlager (HA) 4D0 407 625 E ~DM 270,-- (~DM 240,--)
              diese Teile können auch aus dem "Zubehör-Handel" kommen:
              - 2 Bremsscheiben (VA) 895 615 301 D ~DM 530,-- (~DM 360,--)
              - 4 Bremsbeläge (VA) 895 698 151 ~DM 230,-- (~DM 180,--)
              - 2 Bremsscheiben (HA) 895 615 601 A ~DM 270,-- (~DM 180,--)
              - 4 Bremsbeläge (HA) 4D0 698 451 A ~DM 150,-- (~DM 90,--)
              ...in den Klammern sind die "Zubehör Händler" Preise!

              Comment


              • #8
                entäs coupe q

                mikäs lienee v6 koneisen coupen kohtalo. Autossa on g 60 jarrut, isommat vetarit ja laakerit, alusta sama kuin s2 jne. elikkä tarviiko vaihtaa ja mitä? kuinka yhtenevät ovat mm. johtosarjat, täytyykö vaihtaa kaikki vai osa? Entäs sitten se vaihteisto, passaako v6 loota esim 3b koneen kanssa heittämällä? ja vielä, mikä on tehokkain mallisarjan coupe q auto?

                Comment


                • #9
                  JP: kiitos tiedoista.

                  Nuo hinnat kyllä alkuperäisenä on aika huimia, mutta kaiketi jostain S2 raadosta saisi halvalla.

                  Lisävinkkejä vaihto-operaatioon kaivataan vielä. Jos ei älyttömyyksiin kustannukset nouse, niin tuommoistahan pitäisi alle saada :)

                  Comment

                  Working...
                  X