Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Matalilla kierroksilla nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Matalilla kierroksilla nykiminen

    Oudosti alkanu nykimään kun lähtee esim motarilla ohittamaan autoa ja lyö kaasun pohjaan vitos vaihteella. Nykii tasasesti, ei mitenkään että niskat nyrjähtäis ja satunnaisesti herää eloon ja taas nykii. Mutta jos vaihtaa neloselle ja lyö kaasun pohjaan ei nyi ollenkaan, vain matalilla kierroksilla ja kaasu pohjassa. Tätä ei siis tapahdu pintakaasulla ja ei huomaa normaali ajossa. Kakkosella kun taas kiihdyttää nykimistä ei ole tapahtunu.

    #2
    Onko virranjakaja, pyörijä, tulpat ja tulpanjohdot miten vanhat? Vikakoodeja luettu?

    Comment


    • #3
      virranjakajaa ja pyörijää ei ole vaihdettu, mutta tulpat ja tulpan johdot vaihdoin. Ei anna vikakoodeja.

      pitää kattoo missä kunnossa jakaja on. Mitähä tähän maksaa semmonen? coupeen oli 350euroo.

      Comment


        #4
        Omassa coupessa sama ongelma ja tilauksessa on uudet tulpat. Tulpanjohdot ja virranjakaja vaihdettu aiemmin, mutta pyörijää ei ole tullut tarkistettua..

        Jos ja kun vika selviää kerro ihmeessä mistä se johtui..

        Comment


          #5
          3b-moottoriin saa jakajan kansia ja pyörijöitä tarvikkeenakin.

          Btw; mistäs muuten tulpanjohdot hommasit?

          Comment


          • #6
            Tuosta paikalliselta varaosa myyjältä. Tiedä sitten onko sekundaa.. ainakin motonetin tulpanjohdot kuulemma osat pelittää osa taas ei. Mistäs ne kannattaisi hommata? Olikoha tepolla myynnissä?

            Comment


            • #7
              Tepolla 180e tulpanjohdot. Onko ne nuin helveti kalliita ?

              Comment


                #8
                Kutakuinkin juu.

                Comment


                • #9
                  Juu, eli tää vaivaa edelleen. Täyskaasulta 1000rpm - 5000rpm nykii, sit alkaa vetämään kunnolla. Tasakaasulla pikkuhiljaa kiihdyttäen ei mitään ongelmaa. Nuo tulpanjohdot mitkä laitoin oli jotakin ihan kuraa, revin ne helvettiin ja heitin vanhat berut takasin. Mulla kyllä olisi tuossa toisetkin käytetyt berut, mitä voisi koittaa. Näyttäs olevan paremmassa kunnossa. Mutta siiis en ymmärrä kun siinä se "hattu" osa on semmonen metallinen, ja ei mene paikalleen, vaan on liian iso. Oonko vaan ihan helvetin tyhmä ja en vaan osaa? Ja sitten kun noi tän hetkiset berut on muovisella hatulla, ja muutamasta on hattu hajalla vähän, niin voiko se sieltä jostakin lyödä läpi? Vaihdettu jokanen ahtoon liittyvä venttiili ja ahtovuodot katottu ja jako on varmasti oikea ja ei ole ahtovuotoja. Vikakoodeja ei ainakaan viimeksi antanu kun tää vaivasi. Pitää varmaan uudestaan käydä lukaseen. Antaako muuten vikakoodia jos lyö johdot läpi? Ja näkyykö se läpi lyöminen ihan kun pimeällä menee katsomaan.

                  Comment


                  • #10
                    Metalliset eivät ole alkuperäiset.
                    Audi on aika tarkka johdoistaan, ei kannata mitään halpoja silikooni kökköjä laittaa.

                    Ei anna koodia puolasta eteenpäin. Pimeässä näkee jos lyö läpi, mutta katso pyöriä ja virranjakajan kansi.

                    E: Pahoitteluni valehtelusta, tulpan johdot ovat orkkiksena kumiset.
                    Virhe korjattu.
                    Viimeksi muokannut pykiz; 19.12.2013, 21:28. Perustelu: E

                    Comment


                    • #11
                      sinuna tarkastaisin vielä ahtopuolen kertaalleen. itellä oli nimittäin aivan samanlaista vikaa ku aiemmin turbo yliahto. nyt on bleederi ja ahdot tasaset, vieläkin huojuntaa ja pientä nyppimistä isolla vaihteella jos kiihdyttää (vakiopalikoille tehty ohjelma, itellä on isompi turbo)

                      Comment


                        #12
                        Bleederin sijaan ainakin itse laittaisin pelimerkkini osaavaan lastun tekijään.

                        Comment


                          #13
                          Sellaisella metallisella kuorella varustetut johdot eivät ole 3b:aan oikeat johdot. Pitäisi olla muovi/kuminen ihan alas asti, melkein tulpan mutterille asti. Ne tulpanjohdot menevät 3b:ssa venttiilikopan läpi tulpille ja taasen 10v tulpat ovat kannessa hieman sivussa ja helpommin nähtävissä. 10v-moottoreissa on käytetty noita metallisella kuorella olevia.

                          Heittäsin hatusta vian olevan sytytysosapuolella. Ovatko tulpat tarvikemalliset vai monen täällä suosittelemat ja käyttämät boschit? Edellisessä omassa 200 20v:ssä toimi kaikken parhaiten boschin valmistama tulppa. Tarvikkeilla rötäsi ahdoilla. Sitten virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon myös. Kansi on muistaakseni sama, mitä esim. mc-koneessa. Pyörijä taasen eri. Toyotan jostain vanhemmasta moottorista löytyy käypänen = sama tarvikkeena.
                          Viimeksi muokannut Härski; 19.12.2013, 18:18.

                          Comment


                            #14
                            Jep, ei metallikuorisia johtoja, vaan ihan kumit on. Beru tekee suoraan oikeaa satsia. Vanhat johdot on aina vanhoja, niitä kun on taivuteltu ja kovettuvat ajan saatossa.

                            Comment

                            Working...
                            X