Arvoisat tietäjät. Auttakaa.
Nyt jäi mm. päästöistä kiinni leiman saaminen. Muut viat saan kyllä korjattua, mutta nuo päästöt on toistaiseksi tuntematonta sarkaa. Hakua käytetty, mutta tietoa löytyy monenlaista.
Osaatteko tulkita?
CO% 0,49/0,55
HC ppm 157/105
02 0,84/0,67
co2 14,0/14,1
lambda 1,02
Autolle maistuu soppa ja pakokaasu käryää öljylle. Öljyä myös kuluu jonkun verran. Noin 1l/1000km luokkaa.
Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu lähiaikoina, kuten myös kannen tiiviste. Tulpiksi valitsin hätäpäissäni ne nelikärkiset ja huomasin kyllä jo vaihtaessa, että ei ehken pelaa niin kuin vanhoilla kolmikärkisillä. Merkkiä en muista, mutta otan selvää.
Talvella välillä tuntuu että automatiikka ryypyn suhteen ei pelaa, kun kierrokset kylmänä alhaalla ja lämpimänän ylhäällä. Katsastaessa, kuitenkin oli norm kierrokset ~800-900, jotka nekin vissiin yläkanttiin. Tämä vissiin viittaa siihen ecua ohjaavaan anturiin joka huijaa viallisena seosta.
Kysymys onkin nyt että mitä poissulkemalla saan arvot kohdalleen?
-Meinasin ekaksi tutkia mahdolliset vuodot ja alipaineletkut
-uudet orkkistulpat?
-ecua ohjaava lämpöanturi?
vai mitä tehdä?
Mielenkiintoa ei hirveästi ole koska rahaa uponnut pieni omaisuus :)
Vikojahan tässä ei ole yhtään, mutta huoltaa saa koko ajan ;)
Kiitos jo etukäteen.
Nyt jäi mm. päästöistä kiinni leiman saaminen. Muut viat saan kyllä korjattua, mutta nuo päästöt on toistaiseksi tuntematonta sarkaa. Hakua käytetty, mutta tietoa löytyy monenlaista.
Osaatteko tulkita?
CO% 0,49/0,55
HC ppm 157/105
02 0,84/0,67
co2 14,0/14,1
lambda 1,02
Autolle maistuu soppa ja pakokaasu käryää öljylle. Öljyä myös kuluu jonkun verran. Noin 1l/1000km luokkaa.
Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu lähiaikoina, kuten myös kannen tiiviste. Tulpiksi valitsin hätäpäissäni ne nelikärkiset ja huomasin kyllä jo vaihtaessa, että ei ehken pelaa niin kuin vanhoilla kolmikärkisillä. Merkkiä en muista, mutta otan selvää.
Talvella välillä tuntuu että automatiikka ryypyn suhteen ei pelaa, kun kierrokset kylmänä alhaalla ja lämpimänän ylhäällä. Katsastaessa, kuitenkin oli norm kierrokset ~800-900, jotka nekin vissiin yläkanttiin. Tämä vissiin viittaa siihen ecua ohjaavaan anturiin joka huijaa viallisena seosta.
Kysymys onkin nyt että mitä poissulkemalla saan arvot kohdalleen?
-Meinasin ekaksi tutkia mahdolliset vuodot ja alipaineletkut
-uudet orkkistulpat?
-ecua ohjaava lämpöanturi?
vai mitä tehdä?
Mielenkiintoa ei hirveästi ole koska rahaa uponnut pieni omaisuus :)
Vikojahan tässä ei ole yhtään, mutta huoltaa saa koko ajan ;)
Kiitos jo etukäteen.
Comment