Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI koneen jakohihnan vaihtoväli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI koneen jakohihnan vaihtoväli

    Meinaa tulla unettomia öitä jakohihnan takia. Huoltokirjan mukaan vaihtoväli ei omassa a6:ssa ole lähelläkään, netistä kumminkin löytyy kauhutarinoita hihnan katkeamisesta. Oma autoni on 7/2007 rekisteröity ja nyt 76tkm ajettu, hihna on huoltokirjan mukaan vielä alkuperäinen. Käskin edellisessä huolossa tarkistamaan hihnan, mitään tositetta en tarkistuksesta kumminkaan saanut. Kannattaako hihna vaihtaa seuraavassa huollossa, huolto on 250päivän/11300kilometrin päässä? Mitä suosittelette Tampereen alueella edullisena ja asiantuntevana paikkana kyseiseen toimenpiteeseen?

  • #2
    Oma 2.0tfsi, jakohihnan vaihto on 6vuotta/180tuhatta kilometriä. Vaihtaisin suosiolla ennakoivasti...

    Comment


    • #3
      Ite kävin aikoinaan kyseleen asiaa laakkoselta A4:een. Sanoivat voihtoväliksi 120 000km ja että muistuttavat asiakasta kun autoa tuodaan 90 000km huoltoon että olisi hyvä jo vaihtaa tässä vaiheessa jos paljon lyhyttä ajoa. Ite vaihdoin ekan kerran jossain alta 100 000km ja nyt mittarissa 184 000km ja kohta ajattelin taas vaihdattaa.

      Viimeksi vaihdatin jarrut A6:een autohuollossa. Olin tyytyväinen työhön ja hintaan joten ajattelin tuolla myös jakopään vaihdatta A4:een. Tosin suurempia kokemuksia kyseisestä liikkeestä vielä ole mutta vaikuttaa asialliselta kaverilta ja hintakin kohdallaan.

      Comment


      • #4
        Kiitokset nopeista vastauksista. Tuntuu olevan vähän veteen piirretty viiva tuo jakohihna, kallis remontti ja ei sitä liian aikasinkaan kannata tehdä. Tosin kone on selvä jos hihna menee poikki, pienempihän se kustannus siihen verrattuna on.

        Comment


        • #5
          Mieoestäki tuo 180 000km on sulmen olosuhteissa liian pitkä vaihtoväli. Pakkasella käynnistelyt ja varsinkin jos ajaa paljon kaupungissa lyhentää hihnan elinikää. Itse en ajaisi yli 120 000km yhdellä hihnalla. Itse ajelen paljon lyhyttäajoa kaupungissa ja kaasujalka on yleensä kohtuullisen herkkä. Olen tuota 90 000km pitäny itsellä näistä syistä vaihtovälinä. Saapa ajella vähän rauhallisemmi mielin tältä osin. Tämä tosin vai oma mielipiteeni ja jokainen toimii niin kuin parhaakseen näkee. :)

          Comment


          • #6
            Edellisestä autostamme A4 2.0TFSI sport edition (162kw) -06 meni hihnasta hampaat 62tkm kohdilla 2010 auton ollessa 4v. Eli on hyvä ainakin tarkistaa silmämääräisesti sen hihnan kunto ajoissa, ette vain pääsisi hajoamaan lennosta kuten meillä. Olen tietoinen myös parista tapauksesta joissa merkkihuollon silmämääräisessä tarkastelussa ollaan huomattu hihnan haurastuneen jo 70tkm paikkeilla.
            Meillä automme oli ollut ensimmäiset kolme vuotta liisarina melko vähäisellä ajolla (35tkm) ja lyhyttä ajoa pääosin. Kaikki huollot oli myös tehty asianmukaisesti merkkihuollossa.

            Comment


            • #7
              Osaisiko joku kertoa millaiset työkalut ja toiminnat on tehtävä kampiakselin ja nokka-akselin lukitukselle jottei jako muutu, varmaankin merkit löytyy moottorista mut onko jotain lukitusta mahdollista tehdä? 2.0tfsi 2008 a6

              04 vuoden kiisseli a6:ssa oli pultti kampiakseliin ja nokka-akseliin metallilevyt, mietin tarviiko työssä vastaavia?

              Comment

              Working...
              X