Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T AEB käynnistyy huonosti lohkolämmitimen käytön jälkeen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 1.8T AEB käynnistyy huonosti lohkolämmitimen käytön jälkeen

Ongelmana on erittäin huono käynnistyminen kun auto on ollut lohkolämmittimessä. Joutuu sahaamaan 3-4 kertaa ennen kuin suostuu käymään. Muuten vaan hörähtää ja sammuu. Lämmitin on mallia letkulämmit ja merkiltään defa.

Vian ilmenemisen kannalta ei ole merkitystä, onko auto ollut lämmityksessä 20 min tai 2h. Vaihdoin jo lämpöanturin, kun kuvittelin sen temppuilevan.

Onko vastaavia kokemuksia tai ideoita missä vika? Auto lähtee moitteetta käymään ilman lämmitystä.

Kyllähän näistä on keskusteluja. Lähteekö paremmin jos annat auton seistä ilman lämmitintä sen 15-20 min ennen käynnistymistä?

Joissain koneissa tuo letkulämmitin lämmittää enimmäkseen lämpöanturia, etenkin jos ei ole kiertovesipumppua. Tällöin ECU luulee moottoria lämpimäksi, vaikkei se sitä oikeasti ole.

Comment

Jep. Tarkistahan defan ohjeesta että vastus on oikeassa letkussa.

Comment

Defallahan on ilmeisesti olemas takaiskuja tähän ongelmaan mutta sitä en tiedä onko siitä mitää apua.

Comment

Minulla on yksi takaisku ylimääräisenä. Metsässä poisti sen kun autoon asennettiin webasto, ihan vain varmuuden vuoksi.

Comment

Kiitos vastauksista. Kyllä se on oikeassa letkussa, kun sen itse siihen olen askarrellut. Tuo takaisku voisi ehkä helpottaa asiaa.. Olen havainnut, että 10 minuutin seisottaminen ennen starttia auttaa käyntiinlähtöön. Luulisi kuitenkin, että esim. 2 tunnin lämmitys olisi lämmitänyt koko vesimassan.

Comment

Working...
            X