Ehkä tyhmä kysymys, mutten alfameristä enkä googlaamallakaan löytänyt tietoa, mistä mahtaa löytyä ölöppäpaineanturit 1.8 ADR koneesta.
Oire: öljynpainevalo syttyy kun nostaa kierroksia 2000 rpm:n tuntumaan, eikä se sammu, kun vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Olin kauppaan lähdössä kun valo sytty kun lähdin liikkeelle. No matka tyssäs lyhyeen. Sammutin auton heti, tarkistin öljyt -> ei vuotoja, ja öljyä koneessa lähes ylärajassa. Uudelleen käyntiin ja mittaristossa alkoi vilkkumaan iso punainen huutomerkki(?). No se loppu hetken päästä, ja aattelin hurauttaa takaisin pihaan, muutaman kymmenen metrin päähän. pihassa kokeilin vapaalla vähän kaasua ja oljypainevalo taas palamaan -> auto sammuksiin, eikä se senää sen jälkeen luvannutkaan käyntiin lähteä. Releet vaan naksutti kun käänsi avainta. Akku oli tyhjä. Lataukseen ja aattelin kokeilla vielä käyntiin kun joskus kuullut että tyhjä akku saattaa aiheuttaa öljyvalon syttymistä. Valo kuitenkin syttyi taas n. 2000rpm:n kohdalla.
Taustaa sen verran että autosta petti vastikään öljynjäähdyttimen tiiviste. koneessa siis muutama sata kilsa vanhat öljyt ja suodatin.
Nyt kiinnostais tietää, missä öljynpaineanturit sijaitsee, kun ulkona sen verra kylmä, ettei kauheena viittisi hakuammunnalla etsiä. Ja kuinka tod. näköistä on että kyseessä on anturivika ja pystyykö sitä mitenkään kotikonstein toteamaan? Lähimmät pajat on kymmenien kilsojen päässä ja ei viittis enää älyttömästi hinata tuota automaattia, kun aika vasta sitäki tuli harrastettua.
Oire: öljynpainevalo syttyy kun nostaa kierroksia 2000 rpm:n tuntumaan, eikä se sammu, kun vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Olin kauppaan lähdössä kun valo sytty kun lähdin liikkeelle. No matka tyssäs lyhyeen. Sammutin auton heti, tarkistin öljyt -> ei vuotoja, ja öljyä koneessa lähes ylärajassa. Uudelleen käyntiin ja mittaristossa alkoi vilkkumaan iso punainen huutomerkki(?). No se loppu hetken päästä, ja aattelin hurauttaa takaisin pihaan, muutaman kymmenen metrin päähän. pihassa kokeilin vapaalla vähän kaasua ja oljypainevalo taas palamaan -> auto sammuksiin, eikä se senää sen jälkeen luvannutkaan käyntiin lähteä. Releet vaan naksutti kun käänsi avainta. Akku oli tyhjä. Lataukseen ja aattelin kokeilla vielä käyntiin kun joskus kuullut että tyhjä akku saattaa aiheuttaa öljyvalon syttymistä. Valo kuitenkin syttyi taas n. 2000rpm:n kohdalla.
Taustaa sen verran että autosta petti vastikään öljynjäähdyttimen tiiviste. koneessa siis muutama sata kilsa vanhat öljyt ja suodatin.
Nyt kiinnostais tietää, missä öljynpaineanturit sijaitsee, kun ulkona sen verra kylmä, ettei kauheena viittisi hakuammunnalla etsiä. Ja kuinka tod. näköistä on että kyseessä on anturivika ja pystyykö sitä mitenkään kotikonstein toteamaan? Lähimmät pajat on kymmenien kilsojen päässä ja ei viittis enää älyttömästi hinata tuota automaattia, kun aika vasta sitäki tuli harrastettua.
Comment