Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Nokka-akseli ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Nokka-akseli ongelmia

    Missäköhän johtuu nokka-akselin ketjun hyppääminen pari pykälää.
    Sen takia tuli tosi kallis kansiremppa. Onko jossain huollossa jäänyt tarkistamista niiden/sen kireys? Onko jokin tyyppiviat?
    Moottori on 2.4 V6 vm. 2000

    #2
    Aika outoa on että nokka-akseli on hypännyt rattaalla, luulin että se on niin tiukka pakka ettei pääse pomppaamaan... Mutta anyway, ei kai noita hydraulisia kiristimiä missään huollossa katsota, kun ne on venttilinkoppien sisällä. On varmaan sitten hajonnut tuo kiristin totaalisesti, olisko kuvia?

    Comment


      #3
      Siellä on nokkaketjun kiristimessä muovinen ohjuri, joka kovettuu vanhetessaan ja saattaa murtua. Sitten ketju pääsee löysälle. Oliskohan tässä käynyt niin?

      Comment


        #4
        Jos se muoviohjuri on hajonnut niin kannattanee kattoa että kaikki osat siitä löytyy, on vaarana että osia menee öljyn kierron mukana ja tukkii jonkun paikan... Se pitää kyllä olla aika topulina, että nokka-akseli pääsee pyörähtämään ketjulla, kun ei paikallaan ollessakaan kiristin sisään lukittuna saa nokka-akselia pois. Tai ainakaan minä en saanut, piti purkaa RiSassa koko paketti pois ketjuineen ja kiristimineen päivineen vaikka rallatti kivasti jo ketju kanteen / venakoppaan jälkiä jättäen.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
          Siellä on nokkaketjun kiristimessä muovinen ohjuri, joka kovettuu vanhetessaan ja saattaa murtua. Sitten ketju pääsee löysälle. Oliskohan tässä käynyt niin?
          Oiskohan tietoa onko 2.8:ssa sama ongelma? Tuon voisi varmuuden vuoksi vaihtaa, kun venakopan avaa. Vai onko ohjuri toisaalla?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
            Siellä on nokkaketjun kiristimessä muovinen ohjuri, joka kovettuu vanhetessaan ja saattaa murtua. Sitten ketju pääsee löysälle. Oliskohan tässä käynyt niin?
            Autolla on ajettu 225 000 km. Eli ei niin kauheen pajon, mutta jos ohjuri kovettuu iän myötä niin sitten.
            Tuntuu vaan niin oudolta, että tommosta pääsee tapahtumaan noilla kilometreillä.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
              Tuon voisi varmuuden vuoksi vaihtaa, kun venakopan avaa. Vai onko ohjuri toisaalla?
              Et saa vaihdettua kiristintä tietääkseni ilman että purat ainakin toisen nokan pois, ja kuskin puolella on vielä vaikeampaa, kun kiristin on jakopään puolella. Pelkääjän kannessa se on tulipellin puolella.

              Comment


                #8
                Oiskohan tietoa onko 2.8:ssa sama ongelma? Tuon voisi varmuuden vuoksi vaihtaa, kun venakopan avaa. Vai onko ohjuri toisaalla?
                Ihan samanlaiset osat siinä on, eli kyllä se siitäkin voi hajota. Se kiristin maksaa sitten hunajaa, mutta niitä "liukureita" saa erikseen eBaysta.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia infoista. Hoidetaan ensin alta riisselin kansiprojekti, joten ehkäpä tuo kansi tulee paremmin tutuksi.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                    Ihan samanlaiset osat siinä on, eli kyllä se siitäkin voi hajota. Se kiristin maksaa sitten hunajaa, mutta niitä "liukureita" saa erikseen eBaysta.
                    Juu maksaa. 700€ volkkarilla

                    Comment


                    • #11
                      Eikö kuulunut mitään ääntä etukäteen, vai leipoko ihan varoittamatta?

                      Ihmettelen nyt tässä että eikö se 2.4 oo hihnakone? Vai puhutaanko tässä nyt ketjusta joka on nokkien välissä? Itsellä on kans 2.4 V6 ARJ kone niin himottas tietää enemmänkin näistä systeemeistä että miten ne toimii ja vois vaikka ennakoida huoltoa jos mullakin on sama systeemi... Tottunut käsittelemään tähän asti ''normaaleja'' jakopäitä, missä on vaan yks hihna ja se siitä.

                      Comment


                        #12
                        Nokkien välillä on ketju. Ja kyllä se tuossa 2.4 koneessakin on.

                        Comment


                        • #13
                          ok. löytyykö keneltäkään räjäytyskuvaa tosta rakenteesta?

                          Comment


                            #14
                            Tällaistako haet? Goolella lisää :)
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              joo jotain tollasta, lähinnä mietin kokonaiskuvaa, mutta kyllähän tuo valaisi ihan tarpeeksi. kiitän

                              Comment

                              Working...
                              X